Thursday, September 13, 2007

Türban, Bas Örtüsü, Bas Bagi, Esarp, Peruk, v.s.

Vatan'dan Okay Gönensin'in yazdigi makale ile göruslerimin nasil örtustugunu belirtmek istedim... Sevgili Muzi'nin blogunda bahsettigi Elif Safak'in nicin TR'yi terk ediyorlar örneklerinden yalnizca birisine asla katilmiyorum: "sirf basi kapali okuyabilmek icin ABD'ye gittiklerini" hicbir zaman samimi bulmuyorum. O kadar dindarlarsa baska dini butun bir islam ulkesine degil de, nicin ABD'ye gittiklerini sormak gerekir. Ustelik basini acmadan okumak isteyen ve de okuyabilen (turban ustlu ya da ustsuz sadece perukla) ustelik yakin akrabalarim arasindaki kizlarin neden ABD'ye gitmediklerini, ya da gidemediklerini Elif Safak bilmiyor mu acaba. Ya da calistigi gazetenin patronuna sirin gözukmek icin sIkIstirilivermis bir ayrinti mi?

Bu ulkede (TR) basini kapatmak isteyen her zaman kapatabildi. Basi kapali okumak isteyen okudu, hatta calisabiliyor bile, hemde perukla orta ögretimde ögretmen olarak, ustelikte önceki hukumet dönemlerinden beri...Hatta bazen peruklu olmaktan o kadar memnun olmali ki yakin akrabamiz, arabasinda okul dönusu, zorunlu olmadigi zamanlarda bile kafasinda tutmakta sakinca görmeyerek...

Yine tanidiklarim arasinda, basi kapali ögretmenlerine özenip, aileleri istemedigi halde basini kapatanlar da cabasi...

9 comments:

B5 said...

Ilk yaziya ben de katiliyorum. Kisisel özgurluk basligi altinda masumane noktalar baslangic alinamaz bu konuya. Biraz tarih, politika okumus kim inanir ki arkasinda birseyler olmadigina? Komik geliyor... "Birakin herkes istedigini giysin-yapsin" birakin laik hangi musluman ulkede var? Ingiltere olmaya calisamaz ki her ulke? Ramazan'da sigara bile icirtilmeyen Arap ulkelerinde mi? Iran'da basimiz kapali gitmek zorundaydik galiba hala oyle mi? Nerede benim ozgurlugum? Fransa tabii almaz dini sembolleri okula, kac gocmen var biliyor musunuz? Ve kaci ileride yasalari degistirme imkanina sahip olacaklar.

Müzi'nin "The Bastard of Istanbul (her ulkede bu asil basligi ile gectigi icin boyle yazdim, sadece Türkce CEVIRISI -Baba ve Pic-mis)" kitabini cogu ülkede gördügüm nedenini de sonradan anladigim Elif Safak konusuna girmek istemiyorum. Yorumlarimi sorularimi yayinlamiyor Safak'in sayfasi.

Zira dört-bes dilde kitap okuyup da Türk edebiyatina dair Pamuk-Safak ve Y.Kemal disinda baska dillerde Turk yazar bulamamamin nedeninin, asla diger alanlarda yazamayacak kadar kapasitesiz bir Türk edebiyatci kitlesine bagli oldugunu dusunmuyorum. Politikayi kim göremez. Allahaskina kim? Ben Turk yazarlarin kitaplari reyonunda ayni isimlerin gozume sokulmasindan B I K T I M. Bu kadarcik mi edebiyat, düsünür, yaratici insan?

Turban konusu belli o da politik. Sadece Türkiye'de degil bu konu. Cok laik gecinip de laik olamayan Fransa'da ne kiyametler kopuyor hic okudunuz mu? Fransizca olanlari okuyun, SADECE cevrilenleri degil.Ingilizce olanlari okuyun sadece CEVRILEN kaynaklari degil. Ve diger dillerde olanlari.

Malezya,Iran,Afganistan,Pakistan, Fas'tan kacip gelmis insanlarla konustunuz mu?

Hepsi bir yana, sirf ellerini acmak istemedigi icin acilde aci icinde bagiran kadina yardim etmeyen tip ögrencisini hala unutmadim, unutamiyorum da! Kimse bana benim özgürlügüm demesin. Bu tantana tüm dunyada kopuyor, ve benim icin diger dinler icin de gecerli, dar cerceveden bakmak cok cahilce...

Hedikli Ev kusura bakma. Fazla yazdim. Tutamadim kendimi... Soz bu son...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

B5'cim, lutfen lutfen hep yaz, hem de ne kadar uzun istiyorsan o kadar uzun yaz...Senin gibi cok uluslu yasayan birinin görusleri benim sayfam icin daha da baska bir degerde...Sevgiler...

Anonymous said...

Niye türban size bu kadar dokunuyor anlamadım.Biz sizlerin kıyafetine karışıyormuyuz başı kapalı çalışmak ha ,bırakın başı kapalı çalışmayı tatil beldesinde oturduğum sitede tek kapalı bayan olduğum için öcü gibi bakıyorlar .Siz bunun rahatsızlığını bilmezsiniz yine aynı sitedeki sözüm ona modern insanlar ipli bikinileriyle ve türk toplumuna örf adetlerine yakışmayacak şekilde dolaşırken rahatsız bile olmuyorlar markete ,benzinliğe bile bu şekilde çok rahat gelebiliyorlar. Nerede özgürlük nerede saygı öyleye biz tutucu onlar ise modern! Unuttunuz galiba türban mağdurlarını sayıları binlerle ifade edilen pırıl pırıl beyinleri kızlarımızı ne yazıkki yurtdışına kaptırdık onlar 1 veya 2 mt bez parçası ile ilgilenmiyorlar beyninizle ilgileniyorlar ,yurtdışında çok büyük ulusal firmalar da çalışan yüzlerce kızlarımız var .Hem de hiç bir özgürlükleri kısıtlanmadan .Ne de olsa kendi ülkesinde olduğu gibi sen türbanlısın gibi bir ayırım da yok. Lütfen gerçekleri bazı şeyler uğruna görmemizlikten gelmeyin !

Anonymous said...

Yurtdisinda karisilip karisilmadigina dair minik bir yazi. Elbette karisiliyor.

Baslik "okulda turban".. Yabanci kaynak demissiniz onun icin verdim. Daha epey var böyle.

Selamlar,


http://www.france5.fr/cdanslair/
008100/19/137487.cfm

Anonymous said...

Isimsiz'e..

Benden de bir tane, ama bu Ingilizce.
Yurtdisinda karisilmiyor lafina.

Asil baskiya dinci ulkelerde basi aciklara yapildigini hatirlatirim. Hem de cok sert sekilde.

http://www.cbc.ca/world/story/2004/10/22/
turbans_france041022.html

Anonymous said...

Sanki turbansiz olanlar cok mu ozgur? Anadolunun bircok sehri ve artik Istanbul, tesetturlu olmadiginiz icin bakislari ve sozleri ile sizi taciz eden sapikla dolu. Bu mu simdi istedigim sekilde giyinmek, kimsenin karismamasi?

PS butun vucut hatlarini ortaya sergileye kiyafetler giyip, yuzunu pastel boyasi kutusuna batirmis gibi boyayanlar, sirf basina bone+turban takti diye 'musluman' olmus ;-)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Isimsiz, Devrim, Özlem ve Zeynos, katiliminiz icin tesekkur ederim ve bugun Vatan'daki yazisiyla Zulfu Livaneli'nin yazisinin linkini kopyaliyorum, ne
demek istedigimi yazivermis...

http://www9.gazetevatan.com/haberdetay.asp?tarih=14.09.2007&Newsid=136699&Categoryid=4&wid=5

Selen said...

Basi ortmekle musluman olmak bencede cok sacma birsey.Eger gercek muslumansan bunu icinde yasarsin.
Yurt disinda tabiki bu posta kutusu gorunumlu kara carsaflilar daha fazla.Posta kutusunda mektup atilan yer gibi sadece gozleri gorunenlerle dolu ortalik.Burada daha ozgurler evet.Neden Amerika'ya giderki muslumanligi cok iyi yasamak isteyenler neden gelirlerki ingiltere'ye.Buralar hristiyan ulke degilmi?

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Selen, buraya gelenlerin nedeni o dini butun ulkelerden alamadiklari yardimi (Petrol zengini ulkelerden)buradaki yanacaklarina inandiklari hiristiyan devletten alabildikleri icin...