Monday, March 3, 2008

Vasa Kayak Kosusu,


Fotograf buradan aktarma.

Dun Isvec'in cok unlu kayak kros kosusu vardi. Sanirim kizlar daha kisa, ama erkekler 90 km lik, ince ve uzun kros kayaklariyla, heryil geleneksel bu kosuya katiliyor, katilamayanlar da ekran basinda saatlerce surdugunden, en azindan TV ye belirli bir sure göz atiyor.

Ben de dun hemen havaya girip, Alp ve Ege Samuel'in dogum gunune katildiklari surede, 2,4 km cik uzun kayaklarimla kosup geldim. Parkur 2-3 km lik mesafede uzakta oldugundan arabayla gidip geldim. Evde dus aldigimda bile hala vucudum tam sogumamisti, bugun de biraz vucudumda idman agrilari var...

P-O önumuzdeki gunlerde cikacagimiz gezi yuzunden bu hafta sonu da calisti. Demin yemekten önce bana:'ben bu yil daha hic kaymadim önce sen git, sonra ben gideyim kaymaya'dedi. Ben de aksam aksam karin beyazi da olsa gidemem diye, sadece dusuncesine tesekkur ettim. Gun ortasi bile ormanin icinde tek basina kayiyorsun, ilk yillarda baya ayi mayi cikar diye urkuyordum. Cok issiz orman, kar, yolu gösteren oklar ve kayak izi disinda örnegin dun sadece 1-2 anneye rastlamistim (Yanlarinda kucuk cocuklari oldugu icin yavas kayiyorlardi, yoksa herkes kosup turunu bitirip gittiginden kimseye rastlamiyorsun)...P-O simdi 8,8 km lik parkura kaymaya gidiyor. Saat 18.33 ve yeterince de karanlik...

Not:1-Kizlarin daha kisa kosmasi konusunda yanilmisim, 'P-O herkez ayni mesafeyi kosuyor,89 km' dedi...Bugun kar kureme kepcelerini kullanan kadin suruculere rastladim, bizde de otobus filan surmeye basladilar sanirim bazi belediyelerde...
2-KNB'yi de okumayi ihmal etmeyin!

19 comments:

Anonymous said...

Vasaloppet miydi ismi? Sanirim Isvecce dersindeki ilk reading comprehension konusuydu bu. Sonra TVde gordum hep, herhalde Stockholm'de sehir icinde de yapildigini gordum, ama katilmadim. Malum hic cross country denemedigimden.

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

Nordik ülkelerin en hoş yanlarından biri, bana hep bu ormanda tek başına kayabilme keyfi gibi gelir nedense.. Çalışmaya devam Habibe bir gün seni de Vasa'da görmek istiyoruz... :))

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Zeynos, bize de ilk kursta gösterilen konu 'Isvec'te ayakkabilarla evde dolasmiyoruz' mesajiydi...

Aysegul, saka bir yana her yigidin harci degil yarismak...ben ERz.da Uni.nin takimindaydim, o yuzden kayabiliyorum, kayak kros slalom kaymak gibi degil, heran ayak burkmamak icten bile degil...bana daha zor geliyor...

ayçobanı said...

Kis boyu yagmayan kar, mevsimin ilkbahara dönmeye calistigi su günlerde nehir kenari, iliman iklimli sehrime bu sabahin erken saatlerinden itibaren yagmaya basladi. Disarisi bembeyaz ama en gec sabaha kadar erir gider!!

Yapanlari izliyor ve cok imreniyorum. Bir gün bir cesaret belki ben de denerim :)) Senin dinamizmine de ayrica hayran oldugumu söylemek istiyorum!!! Bravo!!

cenebaz said...

89 km. ha? İyi kondisyon lazım, resme de bakarsan tüm İsveç tepeden tırnağa kondisyon galiba:)) KNB'yi sayende keşfettim, çok beğendim. Böyle güzel yazılarda gene link ver, e mi?

Nihat Akkaraca said...

KNB'yi de okudum. herkesin okumasını önermem gerek.
Ne aktif, tatlı, doyasıya bi yaşam kurmuşsun, Habibe. Kutlarım sizi...
Hepinizi P.O'yu, seni, Alp ve Ege'yi de.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Ayca, cocuklarin aktivitelerini takip etmekten hic bir sey yapmiyorum, yapar yapmazda buraya kaydediyorum, anliyacagin haketmiyorum o bravoyu!

Cenebaz, Isveclilerin kondisyonuna ben de sapka cikariyorum...Ben kendimi bildim bileli, cok hizli yurudugumu, yanimda erkek-kadin yetismek icin kosturdugumu sanirdim TR'de, burada tam tersi kimseyi yakaliyamiyorum ise gidip gelirken yurume firsati yakaladigimda, belkide yaslandim. :(((

KNB'in önceki yazilarina göz atmayi unutma, arsivde sorun oluyor ama okuyup cok sevecegin baska yazilari da var...

Nihat Abi, ben de halimizden cok memnunum, o kadar kosturmaca ama hepsi stressiz, TR de olsak bu kadarini beceremezdik kendi kendimize. Is, temizlik, cocuklarin ugraslari hepsini hic yardimcisiz yapiyoruz...

mrl's page said...

Merhaba,

Ne özendirici bişi bu, sen kay gel gibi bir muhabbet... Üstelik rutin hayatın sürdüğü bir evde :)

Gece kaymak nasıl olur hiç canlandıramadım gözümde, hatta biraz ürkünç :) Geçen hafta Uludağ'da kaydım bende, çok zor olmayan pistlerde tabii...

Biz dağa çıkmak zorundayız kar görmek için, sizinki pek lüks geldi bana :)

Sevgiler
mrl

Anonymous said...

hadi ordan hic alcak gonullu davranma ablacim...Inkum'da ben lisede sen universitedeydin sanirim kosuyorduk.. tabii sabahin korunde kalkar, herkesi ayaga diker kosuya cikardin, benide suruklerdin, hic unutmuyorum kaldirimdan yada caddeden kosmak kesmezdi(3km gidis + 3km gelis) sen benide kumda kosmaya zorlamistin ve ben donuste bayilmistim hatirlarsin deniz suyuyla ayilttigini..evdede de kosturmani sayarsan sen hala cok aktifsin ve hep oyle ol, seni hep ornek aliyorum ona gore...
emine

yaban said...

"Vay be" diyorum ama kardeşinin yorumundan sonra diyorum, bravo, nazar değmesin, hep böyle kal diye devam ediyorum.
sevgiler..

Esra said...

Harika birsey bu Habibe! Bayildim!!!

Eren Derin said...

Ahh ahh cok canim cekti kaymayi simdi. Gecen yil hamileydim, bu yilda bebek diye kayamadim bir türlü. Özendim sana inan ;)

Yanliz ormanin icinde kimse yokken kaymak pek bana cazip gelmedi. Ya bir kaza falan olurda nasil bulabilirler insani. Tabi ayilardan kacamamak da cabasi ;)

Goddess Artemis said...

8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN!

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sevgili dostlar, sicacik yorumlariniza tesekkur ederim...Hedikli ev su anda Kanada'da cok sevdigi kizkardesinde coluk coluk hasret gideriyor, donuste bol postlu hos sohbetler umarak, buyuklere saygi, herkese sevgi ile hosca kalin diyor...

Anonymous said...

Kanada'nin yollari tastan...sen cikardin beni beni bastan..Iyi tatiller, iyi eglenceler!

Anonymous said...

İyi tatiller:)
Yazılarını bekliyoruz.
Selamlar, sevgiler

Nihat Akkaraca said...

tahminim doğru çıktı. Blogda yeni yazılarınızı göremeyince, bu ve bunlar mutlaka tatile çıktılar diye düşünüyordum. Şimdi Kanada'da olduğunuzu öğreniyorum. iyitatiller. kardeşinize ve oradaki herkese selamlar.

Goddess Artemis said...

Sevgili Blogger Arkadaşım,

Şimdi sana linkini yollayacağım mim, bir oyun ya da eğlence amaçlı değil! Geleceğimizi aydınlatacak çocuklarımızı koruma amaçlı. Seni de bu mim dalgasına ekledim, katılım göstererek duyarlılığını gösterir misin lütfen?


Mim: Çocuk İstismarını Durdurun

ela selin said...

Habibecim ben de sobeledim seni. Sesin cikmiyor ne zamandir. Simdi gördüm ki ayni konuda mimlenmissin bile.
Dönüsünü bekliyoruz...
O zamana kadar iyi tatiller