Wednesday, February 27, 2008

Mahallemizin Buzpateni Pisti!!!

Bukez de Bambi uyardi:'Bu tur yazilar kutaplastiriyor memleketi' dedi...Ben de hemen karli buzlu bu haftasonunun paten fotograflarini koyarak kutuplari birlestirmeye karar verdim...
Cumartesi sabahi 8.30 da yuzme kursundaydik. Cocuklar yorgun diye hava guzel bile olsa bu piste gelip kayamiyoruz. Halbuki burasi da sadece 25-50 metre uzaklikta...25 metre farki yaya gecidini dolasirsak...Neyseki Samuel aradi da hemen bizimkiler de havaya girdi ve guzel havadan nasibimizi aldik...
Yuzmeden sonra Rasmus da bize gelmisti, aksam onlara yemege davetliydik...(Halbuki aksamki yemegi de fotograflayip anlatsaydim bu post daha cok kutup eritirdi, hakikaten cok guzeldi. Ben de yemegin tatlisina B5 in tiramisusunu yaparak katkida bulundum)... Cocuklar önce kar birikintilerinin oldugu tepede oynadilar...Daha sonra da paten kaydilar. Ege Linn'in patenlerini ödunc aldi, fotografta hararetle kaymayi bekliyor, cunku Rasmus'a eslik edecegi icin kaymayacakti ve patenlerini yanimiza almamistik...
Tek canimi s1kan sey: piste giris kapisini, yaramazin birisi birguzel dondurmayla badanalamis. Cocuklara aman dikkat derken, yillarca yikamayacagim koca anoragimin kapsonunu ve sirtini cocuklarin patenlerini dugumlerken kirletmemdi...Cocuklarin kabanlarini, kar pantolonlarini ve eldivenlerini gelir gelmez yikadim, benim lekeleri 1 gun sonra kuruduktan sonra farkettim...

14 comments:

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

Buzda kaymayı hiç beceremem ama fotoğraflarda harika gözüküyor..

Anonymous said...

Dondurma mı? Kış akşamları evde oturmuş tv izlerken dondurma yerim ama dışarda hele ki karlı buzlu havada hiç dondurma yemedim ve yemeyi de hiç düşünmedim bile!
B5 in tiramisusunu merak ettim. Hazır kekle veya kedidiliyle çok basit bir tarif var bende. Sonuç mükemmel! Acaba aynı tarif mi?

Sabah sabah bu ne iştah bendeki...Dondurma, tiramisu... İkisine de bayılırım:)

Sevgiler

ayçobanı said...

Hmmm B5'in bu lezzet yüklü tiramisusunu bir kac kere ben de yaptim ve harika bir tarif!!

Günes ve buz ve kar bir arada ne kadar keyifli duruyor...

Esra said...

Valla imremdim bu guzel goruntulere. Buralarda bu sene dogru duzgun kar gormedik. Dunya tersine mi dondu?!

Sizin dondurma maceraniz bana neyi hatirlatti: Gecen sene Istanbul'da IKEA'ya gitmistik. Defne restorandaki cocuk oyun bolumunde oynuyordu, bir cocuk elinde kocaman bir dondurmayla cikti geldi. Iyi de anlastilar. Sonra butun o dondurma benim cocugumun sacina, kiyafetine yapismasin mi. Anne baba da uzaktan bakiyor. Hic ses bile cikarmadilar. Ben de cocuga dedim ki "canim hadi bak dondurmani bitir oyle gel oyna istersen". Cocuk gitti, baba bana bakarak "chik chik chik" acayip surat yapiyor. Ben de zannettim ki cocuguna yapiyor. Megerse banaymis.Ben tuvalette Defnenin sacini elbisesini yikarken baslamis konusmaya. Annemle kardesimi surekli taciz etmis. Benim gelmemle de basladilar kavgaya. Yok efendim ben cocuguna nasil "git burada oynama" dermisim, kendi cocuguna dondurma yapissa "Hicbirsey" yapmazmis, neymis ki bu. blah blah blah... igrenclerdi. Tam anlamiyla igrenc. Hem suclu hem guclu!

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Aysegul, ben de kaymaya korkuyorum, bir dussen kafayi degil ama kolu kirmak cok kolay bu yastan sonra :(((...

Mine, dondurma yemek icin yazi kisi yok burada, cok cok yaygin hatta en populer yemek sonrasi kahve yaninda kuzeye özgu dondurulmus uzumlerle servis yapiliyor...Yine gecenlerde yemek sonrasi icin yaptigim b5 in tiramisusunun yanina, cocuklara servis yaptigim dondurmayi da isteyince, yemege gelen misafirimiz Peter'e, bu olur mu yaninda diye, bozuk bile attim...

Ayca, malzemeleri el altinda olunca cok pratik ve kolay, degil mi...Sorma simdi kar da tazelendi, dun aksam yuruyuz yerine evin önunu kuredim, cok guc gerektiriyor cok keyif aldim...

Esra, burada buyuk kapali cocuk parki var, ebeveynlerin surekli oturdugu ve cocuklari gördugu kafeteryasiyla dipdibe, sadece bir not, buranin disinda yemeyin gibi birseydi , birtek cocuk bile gormedim kafeterya disinda birseyler atistiran...Kesin ailenin bilmesi gerekir cocuk parkinda birseyler yenmemesi gerektigini...Ikea'nin cocuk kulubune de ayakkabiyla ya da corapsiz cocuk birakamiyordun bize enyakin olanina gitigimizde, hala 2 cift ikea corabi var evde, o parka girebilmek icin alinmis...

Anonymous said...

Dün sana dondurma mı diye sormuştum ya, akşam eve dönerken ne göreyim... İki bayan, ellerinde birer külah dondurma!

Birşey daha sorsam.Kahve ve dondurulmuş üzüm yani biri sıcak diğeri soğuk iki şey bir arada mı tüketiliyor?

Eren Derin said...

Bizim buralarda (Münih) da bu sene dogru düzgün kar yagmadi. Hatta gecen pazar günü burda hava güneste 23 derceydi!! Inanilmaz! Acaba arada kartopu oynamaya sizin oralara mi gelsek ;)

yaban said...

Habibe
sen yazma da tek kutuplu bir dünya olsun.. sadece onlar yazsın biz susalım.. ama aslına bakarsan istemiyorum böyle yazılar yazılmasını da okumayı da.. çok mutsuz oluyorum, bu çevre haberlerinde de böyle, öldük bittik mahvolduk, şu kadar canlı yok oldu, kıyamete beş kaldı, buzullar eridi haberleri beni hasta ediyor, biliyorum çok üzülüyorum ama artık elimden gelen bir şey varsa yapmayı yoksa devekuşu gibi başımı kuma sokmayı deniyorum. depresyona girer çıkamam alimallah. :(

Geveze Kalem said...

Memleket kutuplaşacağı kadar kutuplaşmış zaten, sizin bizim gibilerin bloglarda yazdıkları daha ne kadar etkileyebilir ki? Keşke etkilese, o zaman anlatılmaya çalışılanlarla (her kutuptan) bazıları aydınlanabilirdi.
Ama olsun, uyaran kişi sayesinde böyle güzel karlı eğlence zamanları anlatılıyorsa, biz uyarmaya devam edelim.:)
Bu arada Alp&Ege'nin Annesi'ni ayrı, Hedikli Ev'i ayrı görüyordum bloglarda. Her ikisinin aynı merkez olduğunu hiç düşünmemiştim.:)
Sevgiler...

Lapis lazuli said...

Senin koca anoraga yazik olmus, is cikmis sana durup dururken, cok elin kolun bos, isin gucun az ya, ondan!

Kutuplasma ulkede uygulanan siyasetin getirdigi kacinilmazlik. Keske bloglarda yazmalarla birseyleri degistirmek oyle kolay olsaydi...

Sen yazmak istiyorsan yaz ama ben de senin kizkardesin gibi baska yazdiklarini okumayi daha cok seviyorum. Her yer turban,turban, turban olmusken kafa dagitmaya kactigim birkac blogtan biri burasi da ondan :)

Lapis lazuli said...

Ben de kis da olsa her turlu kek, pay yanina dondurma koyarim, cok yakisir, ozellikle ilik elmali payla, yum yum...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Mine, evet ayni tarif ettigin gibi, bazilari dondurmadan biraz kahvesine de koyup karistiriyor, 'pasa kahvesi'oluyor anliyacagin!

Eren Derin'in annesi, buyrun bekleriz, hatta 2-3 gundur cok daha karli, cok daha uzun gunduz ve cok daha guzel, ama biz bugunlerde yolcuyuz, seneye bekliyoruz ohalde, bizde kar her zaman kesin var...

Sende mi Yaban! Tamam farz artik! seni depresyona sokmamaya calisacagim:)))...Haa cevre deyince aklima geldi: bizim Miljö Partililer artik AB ye karsi degiliz, cikalim diye tutturmuyacagiz dediler, cunku AB nin cevre politikasini begeniyorlarmis!

Geveze Kalem, Yaban duymasin sen yukarida yazdiklarima inanma! ben kesin duramam yine, illede begendigim yazar ve yazilara link vererek karsi olanlara comak sokarim, cunku kendi dusuncelerimi aktarmakta pek yetenekli sayilmam, görusumun örtustuklerini kopyalayarak ben de depresyona girmekten yirtiyorum...

Karikuturlerin ve yazdiklarin harika, hatta ben senin annenin (yanilmiyorumdur umarim) blogunu da okumustum, roman tadinda cok sevmistim...Arkasi gelir umarim...

Cano, cok elin kolun bos, dedin ya, kim kimin derdinden anliyor, bak nasil anlasildi!

Haklisin herkes kendi dogrusunun pesinde, ama biz de dedigim gibi kendimiz gibi dusunenlerle dertlesmis oluyoruz bu arada...

Bu arada tatli, dondurma konusunda sen de Iskandinavlar gibisin! Hep tatli tart, pay cogu zaman yemek sonrasi daha sofradan bir kismi kalkmadan kahve hazirlanirken hemen taze yapilip pisirilir, sofraya geldiginde hala dedigin gibi iliktir, degil mi?

Geveze Kalem said...

İnsan uzaktayken tabloyu daha kötü görüyordur eminim. Sokakta olmak başka, insan içinde yaşarken durumun varacağı noktayı daha iyi tahlil edebiliyor ama uzaktayken boyutlar daha kötü algılanıyordur sanırım. Ben de bu konudaki düşüncelerimi beceriyle dökemiyorum cümlelere açıkçası. Belki o yüzden çizmek daha iyi.;-)

Annem sözlerine çok memnun olacak. Hemen ileteceğim kendisine.:)
Sevgiler...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Gevezekalem, burasi ABD gibi hem gelismis hem de icinde zitliklari barindiran bir ulke de degil, o yuzden öyle kusursuz ayrintilar var ki insan hep kendi vataninda da olsun istiyor, blogu acma nedenim de oydu, buradaki ayrintilari elimden geldigince kendi dilimde aktarabilmek...

Annene saygi ve selamlarimi da ilet lutfen...