Friday, October 23, 2009

Kirmizi Sarap Tadimi!


UmeVin'nin brosurunde ingilizce: "life is too short to drink cheap wines", yazili.

Dun ilk kez sarap deneme toplantisina katildim:

-Iyi bir sarabin fiyatiyla dogru orantili oldugunu;

-Iyi saraplik uzumlerin, (2000 yil önce Romalilarin yetistirdigi gibi), korunakli, guneye bakan, daglik ve yamac olan bölgelerde yetistirilmesi gerektigini;

-Yine olgunlasmis uzumlerin makina yerine elle toplanilmasi;

-Ahsap kuplerde bekletilmesi gerektigini;

sonra yaklasik 50 cl miktarda numaralanmis 4 ayri sarap bardagini önumuze dizerek:

Önce rengine, sonra kokusuna, sonra da tadina nasil bakiliri ögrendik.

Laf arasinda ise'Yunanlilarin hicde iyi sarap yapmayi bilmedigini, sarap diye alkollu serbet ictigini, Taylandlilarin bile sarap turizmi icin birseyler yaptigini', sokusturuverdi hocamiz.

2 comments:

B5 said...

Sarap seviyorsaniz, kesinlikle bir sozum olsun o zaman. Bagbozumu olmasa bile bir tadim gecesi duzenleyebiliriz ileride.
(Italya`da).
Yunanlilarin bu yonunu bilmiyordum :). Metexa diye korkunc bir Yunan ickisi evde sise sise birikiyor. Bu kadar hediye gelmesinin nedenini bilemedik. Acaba begenilmeyenler mi? :)))

Alp ve Ege'nin Annesi said...

B5' cim yorumunu kacirmisim, bu sözunu hic unutmuyorum o halde, gec bile olsa gerceklestirmek umidiyle diyorum...

Ben de 'Metexa'yi yillar yillar evvel Sisli'de komsum Sureyya, pek bir matahmis gibi, birine ikramini övmustu de o zaman iyi bir icecek sanmistim :)))