Monday, November 3, 2008

NEW YORK, NEWWW YOOORRKKK


Central Park, her filimde görunur ya, bu kadar reklam ve ayrintili bilgi sonrasinda betonlarin arasinda tek olunca bu kadar degerli oluyor demek ki diye dusundum...


Bu kiz arabadaki adamin sorusunu yanitladiktan sonra yoluna devam etti. Ne zaman haritayi acsak göcmeninden, Amerikanina herkes inanilmaz yardim severdi, nereyi ariyorsunuz, otobusu önermeyiz, metroya binin diye misafirperverliklerini gösteriyordu...


Ayyayisin biri degil, kadin ve cocuk gördum bu esyalarin arasinda, ama onlar görmeden cektim; evsizlerin hali!




Burayi herkes biliyordur, Manhattan'in en turistik yeri, arkadasin biri telefon da kocasinin sesini duyamadigi icin yakindi!



Bu ve benzeri 20 kusur bina New York'da yerlesik Isvecli mimar rehberimiz tarafindan 1 gunde gezdirilip, ayrintili incelenirken, havaya paralel dönup bakmaktan boyunlarimiz agridi!





Celsea Gida Carsisi'ni Isvec'te bir yemek dergisi önerisi ile bulduk. Gida carsisindan cok bana sanat galerisini animsatti, ama cok hizli dolastik, önerilir!






Sirketimizin egitim gezisi oldugunun ispati! Laf aramizda mavi gömlekli rehberimizin ev kirasi Manhattan'da 5.000._USD mis. Karisi da hukukcuymus. Bize kartini verdi baskalarina öneririz ya da bizi yine kaziklamasi icin!







Taksi diye bekleyip, Hummer Limusin cikip gelince, ben gec kalip icini cektim, herkes poket makinalari ile disaridan fotosunu cekti...Bizden önceki musterisinin bulasik kadehlerini elleye elleye, ucuz otobusumuze yetistikte Wahington DC ye yol aldik!








Sabah aksam kosturan buyuk sehir stresinin kaniti!








15 comments:

bliyaal said...

Bu evsizler New York’da sadece belirli yerlerde mi bulunuyor? Yoksa her an insanın karşısına çıkabiliyor mu? Yazık, onca bolluğun arasında bu fakir insanlar var. Üstelik şimdi kriz de var.

“Limuzinli” iş gezisi önemli bir şey olsa gerek :))

Anonymous said...

Ozledim New York'u. Benden selam soyleseydin. :o)

www.elifsavas.com/blog

Mine said...

Ben New York'u çok sevmiştim ve her milletten insanı barındırdığı için yabancı hissetmemiştim kendimi.
İlk gittiğimde, ellerinde Starbucks'tan alınan kahveleri, kulaklarına taktıkları tel.la konuşup bir yandan da koşuşturan insanları gördüğümde çok şaşırmıştım. Hele Grand Central'deki sabah ve akşam saatlerindeki koşuşturmayı görsen inanamazsın... Neyse beni şaşırtan şeylerin tümümü yazsam yorumum çok uzun sürecek. Oldu olacak ben bir post hazırlayayım:)
Sevgiler

Nihat Akkaraca said...

New York'u hiç görmedim. Görmek için gitmekistemem. Çünkü, bende megakent korkusu var...

Eren Derin said...

NewYorka tekrar gitmis gibi oldum yazinla ;)) Gidilip gorulmesi gereken bir yer. Cok ilginc, garip, kalabalik, guzel, cirkin! Ne ararsan var kisaca! Ama orda asla yasamak istemem...

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

Bambaşka bir gözle bakmışsın New York'a, fotoğraflar çok hoşuma gitti. tekrar hoşgeldin

Suleyman Ve Ben said...

Merhaba Alp ve Ege Annesi,

Ne haber?

Senin NY fotograflar harika..

Tatilde mi? Ya da is mi NY'da sizin icin?

Benim favorim NY adres: Zabar's :)

Cok selam Kanada'dan sen, esin, Alp ve Ege,

Gorusuruz,
Suleyman

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Bliyaal, aslina bakarsan ben cok fazla rastlamadim konusuldugu kadar, ama bu fotoyu yakaladim, ee ne de olsa cikmis adlari...

Sorma limusin buyuk surprizdi bizim icin, Istanbul'daki gezide de Sariyer munibuslerinden biriyle Kanyon'a ayakta gitmistik, hala konusuluyor bizim is yerinde...

Elif, bana Istanbul'u hatirlatti; ama iyi bir maas bile verseler Istanbul'da yasamayi göze alirim ama asla New York dedirtti...Bogulacak gibi oldum o binalarin arasinda...

Mine, senin kosullarinda bence de cok iyi ama belli bir yastan ve cocuklu aile olduktan sonra degerler cok degisiyor...Postunu bekliyorum, tabiki bu arada benimki sadece 5 gunluk bir tatildi, sense uzun kalmistin, bir de bu yaniyla degerlendirmek gerek...

Nihat Abi, sorma burasi megadan da baska birsey, ben kendimi nokta gibi hissettim, urktum o karmasadan...Ustelik 93 yilinda bir ugramisligim vardi 6 saat lik ucak bekleme suresinde otobusle manhattan'a inip bir peynirli kek yemistim...

E-D'nin annesi duygularimiz özetle ayni, Broadway sovuna gittigimizde iste bu taraflari da hic fena degil ama diyorsun!

Aysegul, ben senden gezi nasil anlatilir dersi almam lazim di mi ama, fotograflarla gecistiriveriyorum begendigine cok sevindim...

Suleyman ve Sen, sizi burada görmek sevindiyor beni, biz sirketce böyle kazancimiz iyi olunca görgumuzu artirmak icin ünlu sehirlere gidiyoruz, toplu is-tatil gezisi diyebiliriz...Zabar's önerisi gec oldu, umarim gelecek sefere...Fotograflari begendigine sevindim, ama malzeme cok olunca cok da zor degildi...

ela selin said...

indian summer'i yakalayabildin mi bari??
nyc'de sonbahar-kis havasi sampanya gibidir derler, kimi zaman sert de olsa günes acti mi aldigin her nefeste icin acilir....
kisa da olsa güzel bir degisiklik olmus senin icin, ne güzel...

Tijen said...

Aynı zamana denk geleymişiz iyi olurmuş!

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Özlem, CPark'ta unlu mankene rastladiginiz anin gelmedi degil haaa aklima :))

Tijen, sen gecen sene oradaydin biliyorum, yoksa yine yegenin Maya'ya mi gittin...

Berceste said...

Keske rehber yerin New York Muhtarina danissaymissiniz. Eminim en hos yerleri sayardi ya da bloguna bir goz gezdirseydiniz, rehber kitaptan iyi idi :)
Istanbul'da iyi bir maas kismina ben de varim :) Amma velakin ne yazik ki guzelim Istanbul'u da o kocaman gokdelenlerle NY'a benzetmeye calisiyorlar :(

Anonymous said...

Resimler harika, senin yorumlarda oyle:)
Herhalde ben kisin(gerci su an heryere kisin gitmek isterimde) Newyork'a yada X-mass zamani, belki bir hafta sonu esimle:)

B5 said...

Senden tavsiye alacagimdan emin olabilirsin, hele rehberli bir gezi yaptiktan sonra!

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Berceste, NY Muhtari'ndan ve iyi bir arkadasimin kizindan tiyolar aldim, ama rehbere dunya para verme nedeni: Insaat Muhendisi ve Mimar olan grubun oradaki sektöru bilir kisiden dinleme zorunlulugundandi...Su anda burada kazandigimin iki kati bile alsam Istanbul'a dönmem, ama NY bana orayi aratti vallahi...Senin dedigin gibi hep ayni seyi tekrarladim, 'burayi görup görup Istanbul'un icine etme cesareti aliyor bizimkiler demek ki' diye...

Derya, bir de kesinlikle Manhattan'da kalin ki kisa sure icin trafikte zaman kaybetmeyin...

B5, elimin altinda cok iyi bir e-posta var... sana onu aciklamali benim gözlemlerimle aktarsam bile iyi bir NY tavsiye mektubu olur...Seve seve arkadasim...