Monday, May 18, 2009

Bugun Turkiye'nin Yasi Var!

1979-1980 di. Lise son sinifta ulusal guvenlik dersi veren bir yuzbasi bana zit gitmisti...Tum derslerim iyi, basim herifin dersiyle beladaydi...Sebebi de ben ön siradan sözlu sinav olan arkadaslarima kopya veriyordum. Tahtaya cikan agzima bakiyordu...O da farkindaydi, her ders aramizda bir terslesme olmaya baslamisti...Birgun bana dönup: 'Sen cok akilli bir kizsin, Turkan Saylan'a benziyorsun', demisti...O an inanilmaz gururlanmistim. Azda olsa numarali gözluklu, caliskan bir ögrenci olmaktan öte gidemedim...Artik Turkiye'nin hocasi, saygideger buyuk insanTurkan Saylan'a benzeyen tek yanim ise onun dunya görusu...Keske yaptiklarinin, basarilarinin da binde birini yapabilseydim...Yerinin doldurulmasi ise olanaksiz...

3 comments:

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

Hakikaten inanılmaz bir kadını kaybettik...

mavimantar said...

Hayata baş kaldıran bir kadını kaybetmek...
Kız çocuklarımız öksüz kaldı.Kalanlar aynı ilkeyle yola devam edecek belki ama asla hocamınki kadar şevkle olmaz diye düşünüyorum.

ela selin said...

Böyle bir insana benzetilmek çok gurur verici olmalı.
Hepimizin başı sağolsun.
Pratik anne de çok güzel bir yazı yazmış. Okumuşsundur sanırım. Tamamıyle katılıyorum görüşlerine.
Sevgiler.