Sunday, May 10, 2009

Sen Tanriya Inaniyor Musun?

Cumartesi gunu Alp'in yuzme yarislarindan sonra arkadasi Johan bize yatili geldi. Filim kanallarindan birinde Hacli Seferlerini anlatan Arn'i seyretmeye basladilar. Filimde Arn'in savasta ölmedigini ögrenen sevgilisi Cecilia sevincten basladi Tanriya duali tesekkur etmeye. Alp sakince döndu arkadasi Johan'a:

- Tanriya Inaniyor musun Johan?
- Hayir, dedi Johan.
Ege atildi:
- Rasmus inaniyor mu? (Johan'in kardesi, Ege'nin yasiti)
- Sanmiyorum, ya siz ? diye ekledi Johan.
- Hayir, dedi Alp.
- Hayir, dedi Ege.

Ben de 'peki Anna inaniyor mu?' diye sordum Johan'a (Annesi)
-Bilmiyorum, dedi Johan...
Filim bitti, ciktik yukariya yatmak icin hazirlanmaya...

3 comments:

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

düşünce özgürlüğü ;))

Anonymous said...

Düşünce özgürlüğü tabiki çok güzel bişi ama konu tek yaratıcımız Allah ve ona inanmak olunca ben bazen katı kuralcı olabiliyorum.
İlginç bir diyalog çocuklar arasındaki .Değişik .
Benim cocuklarım söylerse (tabiki henuz evli değil ve 17 yasındayım ama ) ilerde olursa bilmiyorum heralde onlara doğruyu anlıycakları şekilde anlatır konuyu böyle kapatmazdım.Elbette zorlamam Allah vardır inanıcaksınız diye ama açıklama yapmadan da çatlardım heralde .
sevgiler
A.B

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Aysegul, bence de.

A.B, ben cocuklarimi iyi insan olmalari icin egitiyorum: bunu da iyi-kötu, dogru-yanlisi aciklayarak, empati kurmalarini saglayarak, toplum normlarini göstererek yapiyorum.