Friday, May 4, 2007

Soyali, kremali tavuk ve yesil mercimekli salata...



2-3 corba kasigi soya sosu, 1 dl yagli krema, 1 dl krem fresh (eksili krema), 1-2 dis ezilmis sarmisak, biraz karabiber (tuz kesinlikle yok,soya yeterince tuzlu.) derince ve buyukce bir kasede karistirilir. 1 kg tavuk fileto ise, kucuk kibrit kutulari kadar parcalanir, hazirladiginiz sosa bulandirilip firina verilir. 180-200 derecede, yaklasik 30-45 dak pistigini kontrol ederek firindan alinip, sicak servis edilir.

Yanina ise: Yesil mercimek 1-2 dl dirice haslanir, sogudugunda yanina bolca dolabinizda ki yesilliklerden kafaniza göre eklenir, bol limon ve zeytinyagli arzuya göre tatlandirilarak, tavukla birlikte afiyetle yenir...

Notlar: Ben evde en son yaptigimda, yagli %45 krema yoktu, 2 dl krem fresh kullandim...

Bazen acil ise, tavuklari önceden firina atiyorum, onlar biraz suyunu salana kadar karisimi hazirlayip sonra uzerine ekliyorum...

Dondurulmus tavuk cok su saldiginda ise; suyunu, kendinizi yakmadan dikkatlice alin, pirinc ya da bulgur pilavinda degerlendirin...

12 comments:

Anonymous said...

Ham hum.....

Mercimek salatasina ben ceviz ve bulursam nar tanesi koyuyorum. Bir de nar suyu.

www.elifsavas.com/blog

Bambi said...

Bu tarifi kesinlikle yapacagim. Sagolasin :)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Elif, inan bana aklima geldi ceviz vardi elimin altinda, kiyamadim baska birseye kullanirim diye..Nar tanesi eminim cok yakisir, seffaf rengi tadi bambaska, ama burada cok kiymetli yine de bulunuyor tek tuk, iyi bir neden alip salatada kullanmak. Hhaa gecen hafta senbuse'yi yine yaptim. Arkadaslara göturdum. kalanini geri geturmeyecegimi ögrendiklerinde, sevindirik oldular cocuklar gibi...

Özlem, esimin favori tavuk yemegi bu, cunku krema yemeklerde vazgecilmez bir urun Isvec'te, inek bol ulke ne de olsa...

Açalya said...

Mukellef bir aksam yemegi iste! tavuk, mercimek...

Anonymous said...

Bak, bir de uyduruk manti tarifi yazayim benim bloga. Vallahi parmagin kalmaz yenmekten! :oP

Nar tanelerini Gurcistan mutfaginda cok cok kullaniyorlar.

www.elifsavas.com/blog

Bambi said...

Nari ve nar eksisini bende cok severim ne de olsa ailede gurculuk var :) Krema ve peynir bizde de cok sevilir alp&ege'nin annesi ne de olsa bizdede bir 'inek ulkesi' etkisi var ;)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Acalya, hem mukellef hem de basit,

Elif, lutfen uyduruk mantiyi yaz, cok severim ben...

Özlem, desifre etmek istememistim , ilk sizin inek ulkesi etkisini yazacaktim sana,ne de olsa bizimkini birak dunyayi döver:))!


sevgiler hepinize...

Bambi said...

hihihihihi sezar'in hakki sezar'a ;)))

Fulya said...

Konuyla alakasiz pardon, ben yahoo adresine mail attim senin diycektim:))

Alp ve Ege'nin Annesi said...

ok bakiyorum hemen!

Anonymous said...

I don´t know what it is, but it sure looks delicious! Have a nice weekend!

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Hej Cleo, det är kykling med soya och grädde, sallad med gröna linser... jätte enkelt...Tack du besökte min blogg...