Monday, May 28, 2007

Türkiye'nin ekonomisi nereye kosuyor?

Gecen hafta Turkiye'deydim. Babama göre ekonomi cok iyi, saglik sistemi harika olmus. Kendisi emekli, cocuklari yardim etmese asla su andaki refahinda yasayamaz. Bunu hatirlatmak biz cocuklarina dusmedigi icin agzimi acmadim. Carsida pazarda sutun, etin fiyati Isvec gibi ulusal geliri kisi basina 20.000 usd uzerindeki ulkeleri aratmayacak pahalilikta. Bu mu ekonomik iyilesme ben anlayamadim...

Radikal'de Yigit Bulut yine ekonomimizle ilgili guzel bir yazi yazmis. Turkiye'ye gezim ile ilgili bir post hazirliyordum ki arasi sogumadan yaziya link vermek istedim...

6 comments:

Bambi said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Kafam durmus vaziyette, o yuzden uzun yaziyi okuyamadim. Sadece bir hosgeldin diyeyim dedim ;-)

Ozlem, aklima rahmetli anneannem geldi. Yalan ruzgarini hic kacirmazdi (o ara biz de ailecek bagimliydik). ILk 10 dakika bize bir onceki bolumde olanlari anlatirdi. Sonra kocasini, karisini aldatanlara, evlilik disi iliskileri olanlara vs cok sinirlenir, soylenir dururdu :-)))

müzi said...

merhaba, aslinda uzulerek soyluyorum ki babaniza bir nebze katiliyorum. ama bu "allah'a sukurler olsun ekonomimiz cok iyi cok iyi" anlaminda bir katilma degil de, "daha once oyle kotuydu ki durum, bundan daha beter olamazdi, o yuzden biraz duzeldi" tarzinda bir katilma. benim fark ettigim durum, ne zamandir kullandigim urunlerin fiyatlari ayni. yani bir zam yok. ama bunlar iyiye gidiyoruz anlamina gelmiyor tabi. belki enflasyon durdu, ama bir gercek var ki ulkenin dis borcu her gecen gun artiyor. vatandas bunlardan habersiz oldugu, yalnizca tecrube ettiginden haberdar oldugu icin de iyiye gidiyoruz saniyor. onlara bu durumu bir anlatan olmadigina gore de... uf, daha da fazla sikmayayim caninizi.. sevgiler

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Özlem'cim, detaya girmedim ama, babamin aldandigi sabit gelir- sabit fiyatlar, saglikta özeli aratmayan devlet sistemi orada takili kaliyor, gerisi onu ilgilendirmiyor. Kaynaginin ne oldugunu 1-2 guzel yaziyla okuyup anneme acikliyormusum gibi yaptigimda da bana alayci tavirla guluyordu :((( Cok sabit fikirli ben biliyorum hepsini, diyor. Kendisini ekonomi profu saniyor...

Zeyna'cim, pardon Zeynos'cum hosbulduk hosbulduk... Birilerini ikna etme caban yoksa okumasan da olur, bildigin seyler kisaca...

Sevgili Muzi, hosgeldin. Evet nedeni acikladiklarin iste, benim de deginmek istedigim o. Katmadegersiz bir ekonomi ucu kimlere zarar veriyor onlara sormak gerek...

cenebaz said...

Bankaların çoğu kapandı, organize sanayilerde çoğu fabrikalar kapalı ve satılık, katma değer yaratılmıyor. Bu işin makrosu. Mikroya gelince, aslında sen kısaca özetlemişsin, babama çocukları yardım etmese hali ne olur gibisinden? Aynen öyle. Hala daha Türkiye'de akraba ve aile ilişkileri sıkı da insanlar birbirlerinin yardımı ile ayakta duruyor. Gıda dışındaki harcamalar minimumda tutuluyor vs., vs., Ama bilirim yaşlılar Nuh dedi mi peygamber demez. Boşver, baban da öyle bilsin:)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Cenebaz'cim, sosyal yardimda devlet yetersiz kalinca halk basinin caresine bakiyor, bir yolunu buluyor...daha neler var neler, irdelenmek uzere...