Tuesday, May 1, 2007

1 Mayis Isci Bayrami Kutlu Olsun!


Bugun ilk kez hayatimda bir isci bayramina gidip blogumda gösterecektim; sorunsuz , itis-kakis olmadan, jopsuz, bizim 29 Nisan mitingimiz benzerinde bir 1 Mayis mitingi...
P-O: 1 saatte gidip gel lutfen, dedi. Ben acele fotograf cantami sirtlandim, 10 dakikada bisikletle sehir merkezine geldim. Toplanmis halk belediye baskaninin konusmasini dinliyordu. Parkin hitap etmeye uygun yuksek kisminda, tek buyuk bir Isvec bayragi, en az 10 adet kirmizi renkte, cesitli sendikalari temsil ettigini sandigim bayraklar tutuluyordu. Ilgi oldukca iyiydi, hic bir pankart yoktu. Actim cantami ve bir de bank buldum, ustune ciktim, kameramin pili evde sarjda kalmisti. Ben de koca sözu dinleyip, oyalanmadan hemen eve döndum...Bu postu resimsiz yazmak zorunda kalacakdim ki, sonra gittigimiz buyuk cocuk parki yolunda, köprude, gunun anlam ve önemini iceren kirmizi bayraklari gördum ve onlari cektim, hic resimsiz olmasin diye...
Dilerim Turkiye'mizde de bir gun, burada ki gibi baris dolu, 1 Mayis emekci gununu kutlayabiliriz...

14 comments:

Anonymous said...

Ne yazik ki, bu sene olamadi. :o(

Ben cocukken, 1 Mayis'ta heryeri tatil ederlerdi. Hatta sokaga cikma yasagi olurdu.

www.elifsavas.com/blog

cenebaz said...

Ne zamanki devlet kendi halkından korkmayacak, belki o zaman biz de anlattığın gibi coşkulu 1 Mayıslar yaşarız.

B5 said...

Dogru. Ama sadece Türkiye´de degil o karmasalar. Diger ülkelerde ve hatta Avrupa´da da oluyor. Hamburg her yil, St Pauli deki kapali dukkanlarin onune levhalar koyuyor, camlar kirilmasin diye. Italya´dakileri ise soylemiyorum bile, ayri haberler :) ...
Dilek, hicbir yerde olmamasi, hangi ulke olursa olsun..

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Evet Elif, burada tatil gunlerine "kirmizi gun" deniyor, bizde de "kirmizi gun"du, 80'den sonra iptal oldu. Senin hatirladigin da o; her sene yasaklanan bir kirmizi gun...
Cenebaz, umarim göruruz o gunleri...
b5, burada haberlerde verilen tek karmasa Turkiye'nin ki idi...

B5 said...

Dogrudur. Sorun da orada ya. Italya´da gecen haftalarda polis tarafindan dövülenler olay oldu. Cinlilerin yürüyüsü, Milano´nun karismasi vs.. Bizim Italyan basini disinda hicbir basin bunu yayinlamadi, Italyanlarin irkcilikla suclanmasi vs. Cok üzücü elbette.. Ama iyi yani yayinlayamazlar Italya disindaki basinda. Icinde yasamadikca da duymazsiniz. Neyse siz gene güzel bilin ;) Cok konustum yine..

Açalya said...

Gazetedeki o okuz polisleri gorunce hicbirseyin degismedigini, hatta polisin kendi yasam sartlarinin zorlugundan dolayi daha da sertlestigini, cahiliklerinden, hinclarindan oturu gozleri dondugunu gordum.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Simdi inanin yazdiklarinizi okumadan önce Isvec dis haberlerini dinledim TV'de, tabiki tamamen Turkiye idi...
Haberin verilisini özetliyorum:
Erdogan'in yeni secim önerisi diyor ve tarihini veriyor; erken secim yerine.(Zavalli secime gitmek zorunda kaliyor asker, ve Anayasa Mahkemesi yuzunden).
Sebebinin askeriye'nin baskisi cumhurbaskani'nin mecliste cogunluga ragmen anayasa mahkemesince kabul edilmedigi,(Göruntulerde Buyukanit ve Anayasa Mahkemesi'nin salonundan, ulkede kaos cok kisa gösterildi, dunku kargasayla, bayrakli 29 Nisan'i sanki ayni gun olmus gibi birlikte ayni anda...
AGOS'dan A.Aydin'di gazetecinin ismi sanirim yine sansur ve Dink'in öldurulusu Noktayi'da icine alan yani 2.Cumhuriyetcilerin görusleri dogrultusunda hukumetin cabalari, ama illaki asker baskisi ve dusunce sucunun hala Avrupa'nin istedigi seviyeye getirilemedigi kritigi idi.(Hukumetin KanalTurk'e yaptigi haber asla yok).Deli'ye dava acmislar (YÖK'e elestiri iceren sarkilari yuzunden)(Hangi vatan haini savci actiysa bana göre vatan haini)18 ay hapisle baslayan onlari gösterdi... Nedir bunlar yaa, kim girdi hapse, ama neden dava aciliyor ve ulke neden lanse edliyor, bunda bir kasit yok mu sizce? Gundem neden hukumetin magduriyeti uzerine ve anti demokratik göruntuyle bastiriliyor dis basinda. (Sanki Askeriye yaptirdi 29 Nisan'i), ben gercekten suphe ediyorum...Bakin bu herifler yine kazanacaklar, bizim dagilmis toplasanda zaten %30 u gecmeyen sol'da armut toplar muhalafette yine...Umarim demek istedigimi anlatabildim arkadaslar...Cok sinirlendim cok...

Bambi said...

1 Mayis her sene bu sene olay olacak mi olmayacak mi diye gecerdi ama bu sene herkes nasibini aldi 1 mayistan, ise gidemiyen okuluna gidemiyen ve perisan olan bir suru insan, 1 mayista iyi yonetilemedi hicbirsey yonetilemedigi gibi:( isvec gibi ulkelerin ordu mudahelesini anlamalari cok zor 21.yy'dayiz demek ki halkin boyle bir yuruyus yapmasina da anlam veremediler bizi demokratik bir toplum gormuyorlar ki:( Demin bbcworldda iki fransiz cumhurbaskani adayinin konusmasi vardi sarkozky (neyse adi) TR girmeyecek EUya diyor oteki bayan aday ise suratlarina kapiyi carpmayalim diyor anne baba cocuklari hakkinda konusuyorlar gibiler:(

Bambi said...

b5 bu seneki istanbul film festivalinde ben italyadaki irkcilik ile ilgili bir film seyrettim senegalden gemi ile gelen bir grup ve ozellikle senegalli bir cocugun hikayesi..:(

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sevgili Özlem, P-O bana Istanbul'da ki Isvec Konsolosu'nun sabah ki radyodan sözlerini aktardi. Internetten tekrar demecini buldu ve tekrar dinledik; Turkiye'yi islamlastiran bir iz göremedigini. Gul'un karisi'nin 'akedemisyen'liginden (Uni.mezunu oldugunu kasdediyor!Hangisiyse.)Örtuye degil, icindekine bakmak gerektiginden, hem AKP'nin ilk kez Turkiye'yi demokratik ulke seviyesine ve Avrupa'nin kapisina kadar getirdiginden, ekonomiyi iyilestirmesinden bahsetmez mi!Avrupa bir ilimli islam devleti istiyor! Asker olmasin, bölunsun, birbirimizi yiyelim(nasilsa iyi potansiyelimiz de var birbirimize yemek icin).Sabah bacagimda krampla uyandim. P-O: O kadar cok sinirlenme, diye uyardi!
Sevgiler...

Açalya said...

Gul'un Hayrunisa'si Arap dili ve edebiyati gibi kiydirik bir bolume kayit yaptirmak istediyse de (bizim fakultede) gorevliler tarafindan turbani yuzunden kaydi yapilmamis, fitil olmustur kendisi, sonra da gidip Turkiye Cumhuriyeti'ni Avrupa Insan Haklari Mahkemesine sikayet etmistir, sonra da gotu yemeyip sikayetinden vazgecmitir...biryerlerden mezun olduysa 'online' bir universiteden, yada dinci ozel bir universiteden diploma almistir...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Acalya'cim, Konsolosun e-mail adresi var. Emin olamadigim icin yazmadim. Ben de senin gibi dusundum, kesin belki de mezun olmustur biryerlerden diye...

B5 said...

X Özlem Selam,
Simdi cevaplayabiliyorum notunu :)
O filmlerden son yillarda o kadar cok artti ki, baslarda Fransiz sinemasina özeniyorlar diye düsünürdüm (ne de olsa onlarin basi dertte daha cok) ve öyle de düsünmek isterdim. Sorarsan irkciliga da özen var mi diye, resmen Amerikan filmlerinden özentiler alarak hayatlarina sokmaya calisiyorlar derim. Milano da Chinatown ne alaka?! Haberlerde de Chinatown diye gecer bu arada. Her son filmde-dizide dislanan bir zenci karakter ne alaka!! Farki gösterdikce fark yaratiyorlar. Tek bir filmde de zenci karakter de dislanmasin normal adam gibi kabul edilsin!! Ben bikmisim bu rollerden eski Amerikan filmlerinden Italya daha yeni yeni anlatiyor. Senin anlayacagin Italya´nin bir filmde zenci bir Cumhurbaskani karakterine daha cok var ;). Albanesi(Arnavutlar) da ayni sekilde dislanan film karakterlerinden.
Neyse, benim son yillarda izleyebildigim gidisat Italya´da da hic hos degil. Sana katiliyorum ve utanarak evet o filmlerde gercek de var diyorum :(.. Büyük sehirlerde hissediliyor. Yine de Fransa kadar degil henuz. Fakat bunu biraz da TV(ve arkasindakiler de) yaratiyor! Ozellikle de RAI. Sen hergün gocmenlerle ilgili olumsuz bir haber yayinlarsan (olumlusuna hic rastlamadim) sonra da her haber sonrasi Papa´nin aciklamasini dinlersen ne yaparsin? Gunah kecisi hazir yani. Italyanca anlamasan da dinle. Her bir gun her haberde Papa´yi goreceksin. Komedi gibi. Hos onu takmayanlar da cook Italya´da ama. Devlet kanalinda bir din adami ne diye her habere yorum yapar.
Of yine uzun yazdim A&E´nin annesi özür dilerim!! Icimi dokuyorum resmen! :)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Cok hos, hem bilgi hem de senin göruslerin benim de ufkum gelisiyor...Sevgiler...