Sunday, January 6, 2008

-10 derecede objektifime carpanlar...

Bu sabah P-O 12 km lik kosusunu yapmak icin ayaklandi...Tipik Isvecli, önce termometriyi kontrol etmis tabiki, -10 da kosmak hosuma gitmiyor, dedi. 6 km lik yuruyus te kesmedigi icin, ben sirayi kaptim ve ciktim disari...Her zaman yurudugum guzergah, at yarislarinin yapildigi hipodrom bizim mahallenin bitisiginde. Onun etrafini dolanmak bana yetiyor da artiyor bile...Bu sabah fotograf makinami da aldim yanima, boynumda asili saga sola carpinca, sag elimdeki sopayi kullanma yerine makinayla beraber tutarak yurumeye calistim, ama elimi sabit tutmak eldivenli sag elimi usuttu. Kamerayi koynuma aldim, vucut isisiyla buharlasan objektif disari cikar cikmaz buz tuttu, falan filan...'Blog yazmak hic te kolay degil hani, keyfince bir spor bile yapamiyorsun' dedim icimden...

Bisiklet ve yaya yolunda soldan yuruyordum aslinda, fotografi geri dönupte cektim...








29 comments:

Mine said...

Bugün sabah, benim arabanın termometresi de -8,5'C'yi gösteriyordu.
Ankara'ya 2 gün önce kar yağdı ve trafik felç oldu. Kayan arabalar mı dersin (hatta kayan arabanın altında kalan bir yayanın görüntüsü günlerdir tv'de gösteriliyor), düşüpte orasını burasını kıranlar mı dersin...
Yollar tuzlanıyor ve bu da asfalta çok zarar veriyormuş.

İsveç'te bunların önüne geçmek için neler yapılıyor? Araba lastiklerine bizim gibi zincir takmıyorlardır sanırım ya da yolları tuzlamıyorlardır:))

Sevgiler

Mine

Mine said...

Bu arada, fotograflarını çok beğendiğimi söylemeyi unuttum. Çektiğin zahmete değmiş.Ne şirin bir yerde yaşıyorsunuz:)

Mine

Delfina ; said...

maşallah,ne cesaret.soğukta bizler kalorifer başında çay içmekten başka birşey düşünemezken sen en iyisini yapıyormuşsun...temiz hava,bol oksijen ohh ne güzel...

rüya gibi bir yer yaşadığın, çok şanslısın sevgili dost..

Şefika said...
This comment has been removed by the author.
Şefika said...

İki yanı ağaçlı yollar, evlerin önünde dizilmiş duran kütükler, doğa... Hepsi harika. Karda benim arkadaşlarım da yürüyor uzun uzun ama benim o soğukta yürüyüşe çıkmaya cesaretim yok doğrusu. Yoksa yürümeyi çok severim.
Aşağıda bir yerde Glöck'den söz ediyorsun. İçine kuru meyve filan atınca aşırı tatlı olmaz mı? Zaten çok tatlı bir şey o. Bir de masanın üzerinde özel bir şey gördüm. Sıcaklık muhafaza etmeye mi yarıyor? Burada şişelerin üzerinde non alcoholic yazıyordu. Demek az da olsa alkol var. Bizim ufaklık pek sevmişti de.
Yeni yılda tüm sevdiklerinle birlikte sana sağlık, mutluluk ve şans diliyorum.
Sevgiler.

Nihat Akkaraca said...

Ayyy, Habibe! O buzun içinde nasıl yaşanır...

Lapis lazuli said...

Isvec`te kis ya da Kanadada kis. Al birini vur otekine! Hani bilmesem fotograflar burdan derim...

-12 olmaz, illa -10 olacak kismina cok guldum. Butun Isvecliler mi boyle! Bizden ne kadar farklilar di mi?

Lapis lazuli said...

Aman ben ne anlamisim :) 12 km kosacakmis -12 gormusum, ustune de bir guzel uydurmusum!
Iste bilgisayardan biraz uzak kalinca neler oluyor :)

ela selin said...

brrrrrr....
yeni döndük Antalya'dan. aman da memleketim dedim:))
o buzda ancak kramponlu ayakkabi ile kosulur Habibe:)) bence sen eve bir kosu bandi al, söminenin önünde ne güzel sicak sicak...
öptümm

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Mine, Kasim sonu herkes civili lastik takmak zorunda (Ya da dörtmevsim olanlar cazadan siyiriyor). Yollari kardan temizlendikten sonra tam icerigini bilmedigim ama araba kabortasina zarar veren kumlu kimyevi birseyler surekli serpiliyor, karlar eriyince onlar supuruluyor. Asfalta zarar vermesi insanlarin ayaklarini kirmasindan daha iyidir degil mi, hem siz hekimlere de fazla mesai gerekmez :))...Burada yaya ve bisiklet yollari da silme asfalt...Ilk temizlenen öncelikli yollar yaya ve bisiklet yollari zaten.

Yasadigimiz yer konusunda cok haklisin, buyuk sehir zahmeti olmayan fakat kuzeyin en buyuk Uni.Hastanesi ve buyuk sanayisi bulundugundan hicbir buyuk sehri de aratmayan aile yasami icin mukemmel bir yer...Fotograflar konusunda iltifat ediyorsun, cok tesekkur ederim ama cocuklarla daha iyisini de cekmek mumkun degil...

Delfina, ben de bazen hakikaten alistigimi hissediyorum, yasam kolay ve keyifli...sadece bir yuruyus icin biryerlere araba surmek zorunda kalmadan dogaya karismak cok buyuk bir luks...

Sefika, hic merak etme, icerigi tam sifir olan da var sarap alkolu kadar olan da ne yaziyorsa odur...Bizim marketlerde alkollu satilamiyor sadece 2,2 oranli olan satilabiliyor, normal alkolluler buranin tekel dukkanlarindan alinmak zorunda, sarap gibi...Sofrada sicak tutmak icin mum yaniyor sordugun altligin icinde. Alkolsuz ya da dusuk alkolluler sorma serbet gibi, ben de kuru uzumsuz ve sadece badem kiriklariyla seviyorum o yuzden...
Yeni yil icin ben de ayni dilekleri diliyorum sana ve ailene.


Nihat Abi, P-O sana selam söyluyor ve diyorki, Datca'yi dusunerek bu buza katlanabiliyoruz ancak. Ben de kocaman guldum vallahi sizin msgi görunce...

Cano, evet biz 5 yil önce oraya gittigimizde de ben ayni benzerlikleri gördum, doga ve kosullari yakin birbirine, yanlis okuma konusunda seni benden daha iyi kimse anliyamaz, oturupta okuma sansi buluyoruz ya ona bile cok sukur...Simdi benimkiler uyudu da o yuzden yazabiliyorum...Tesekkurler en azindan iki satir not birakabildigin icin...

Özlem, kramponlarim parcalandi ama batonlu yurumek isi kolaylastiriyor. Vardi bisiklet, eltime verdik, ben kullanmiyorum diye, o sominesinin karsisina koydu ve biniyormus, aslinda tv seyrediyordum bir önceki bisikletle, degistirdik, eltime gideni sevmedimdi zaten...

Nihat Akkaraca said...

Habibe, O muhteşem insana, P-O'ya benden de selam söyle...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Siz muhtesemsizin Nihat Abi, cok sagolun, iletecegim harika sözlerinizi...

Bambi said...

resimler cok gusel :p bu arada ata bayildim belkide baytar doktorunun torunu oldugumdan atlara karsi hep bir sempatim olmustur :)

yaban said...

sen olmasan, sen yazmasan, sen fotoğraflamasan bize isveç'i kim anlatacak. İsveç turizmine katkıda bulunuyorsun, ya isveç, ya norveç geleceğim bir gün, karlarda yuvarlanıp kar özlemimi dindirmeye.
teşekkürler isveç'ten bildiren habibe. :)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Bambi, blogundan hayvan figurlerine olan ilgin anlasiliyor zaten (mis pigi resminden ve bambi adindan dolayi:)), baytar hem hayvan doktoruna hem de sirapraktöre deniliyordu degil mi?Bir an kafam durdu...

Yaban, hala karanlik kisa gunlere devam ama yakinda hem gunes yukselecek hem daha cok kar yagacak, vize sorununuz olmadigi surece her turlu ekonomik aracla gezebilirsiniz Iskandinavya'yi (2. sinif bilete rucu :))),cocuklaninca bu tur maceralar aklinizin ucundan bile gecmeyecek...

Bambi said...

sirapraktörü bilmiyorum :( ama benim dedem heyven doktoru olandandi :P

Daglarkizi said...

Yasadiginiz yeri cok guzel yansitmissiniz sayfanizda. Benim sayfamada bir goz atin olur mu?

Sevgiler
Daglarkizi

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Bambi, chirapraktör kirikci cikikci demek...

Daglarkizi, hosgeldin! benim kizkardesim de orada yasiyor, bizim 2.ugrak yerimiz Kanada...

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

Galiba 5-6 yıl önceydi, bir pazar gününü akşam kalkacak uçağı beklemek için Stockholm'de geçirmek zorunda kalmıştım. Bomboş sokaklar, ve kapalı dükkanlar aklımda kalanlar. Girip sıcak bir şey içecek bir yeri bile öğle saatlerine doğru bulabilmiştim. O kadar soğuk bir gündü ki her halde hayatımda en üşüdüğüm günlerden biriydi.Senin resimlerini görünce o günü hatırladım :))

Esra said...

Harika fotograflar... iyi ki almissin kamerani yanina... tum zorluklarina degmis. :-)))

Açalya said...

Bu Avrupali'lar cok kararli oluyor...12 km yuruyus ha. benim adam da her sabah ise bisikletle gider ve 7,5 miles yani 12 km gider tek yon. Hic de usenmez amaaannn, ben usenirim valla...ama ama ama kimin gotu buyuk? kimin gobegi var? ühühhüüüüü

B5 said...

Disari cikinca objektife bunlar carpiyorsa dort mevsim tatil evinde gibisiniz :)... Ustelik tam bana gore bir de Hipodrom var demek!

Kosudaki kararlilik icin tebrikler. Zira -10 degil -2 derecede bile teneffus ettigim havanin cigerlerimi donduracagini dusunurum. Kaldi ki bir de kosacagim daha cok nefes alacagim! Ancak sohbetle yürüyebilirim belki... Yine tebrikler! :)

etki alanı said...

"Kar " başlıklı yazımda bahsettiğim,Sarıkamış manzaralarının hayalimde kalan görüntüleri gibi bu resimler.Kış budur!Bata çıka yürüyeceksin ve gırc sesleri gelecek botlarından,ağzından çıkan nefes görünmeli ki mevsimin hakkı verilsin.
Çok çok güzel....
TüTü

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Aysegul, geldigim yillarda soguk gunlerin sayisi daha fazlaydi sanki, ama gittikce kuresel isinmadan midir nedir (Burdakiler akla gelmedik önlemler alma derdindeler: Ucaklara ektra vergi) bana fazla soguk gelmiyor, belkide alistim...

Esra, caba sarfetmeden alinan kareler, sende de bolca oldugu gibi...

Acalya, sorma o konuda kararliliklari hakikaten yasam kulturlerinin eseri...beni cogu zaman P-O uyarir, cik yuru istersen, diye...Ve TR deki basta erkek kardesim olmak uzre koca göbegi olan erkekleri de nicin idman yapmadiklarini anlamadigini kulagima fisildamadan edemez...Kendinle ilgili ayrintiyi abarttigina eminim, cunku emzikli annesin tabiki 2 beden bile olsa buyuk olman cok normal...

B5, evet burada bize yakin at ciftlikleri, bazen midillileriyle yaya yolunda kucuk kizlara bile rastliyorum, gelirsen -20 de bile burnumuzun dibinde ya paten, ya yuruyus, ya da kizakla seni aktivitesiz birakmam söz!

Tutu, Sarikamisi da halkini da cok sevmistim...Uni. yillarinda kayak musabakalari nedeniyle gitmistik oraya, cok guzel anilarim var hala cok net aklimda...Dogasi da diger yurdum yerleri gibi kendine özgu, halki da cok modern ve ilerici gelmisti Erzurum'un yobaz ve dinci genelinden sonra...Aman Erzurumlular alinmasin, bircok sevdigim Erzurumlu degerli tanidiklarim ve arkadaslarim bunlarin disinda...

Anonymous said...

Harika fotograflar... Burasida cok soguk yani bize gore Gunduzleri 18 derece aksamlari 5 dereceye iniyor.. kizliklari indirmek zorunda kaldim:)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Derya, kisliklariniz oldugu icin sevinmelisin!

cenebaz said...

Resimler harika ama bu sıcacık odada bile içim üşüdü onları görünce. Biz burada +13 derecede donduk diyoruz:)) Şımarıklık mı yapıyoruz ne?

Tijen said...

Eksi on derece... Antalya 10 dereceye düşse ayy çok soğuk diyen bizler için...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Cenebaz ve Tijen, Izmir ve Antalya herzaman yaklasik 15-20 derece fazla buradan, eminim bugunlerde 20 ye yaklasmaniz hic te surpriz olmaz, cunku su anda yine +2 yiz...