Tuesday, January 15, 2008

Yehova Sahidi Komsumuz:


Resim eski Yehavo Sahitleri tarikati uyesi bir kadinin blogundan alinma, ressamin adini bulamadim...


-Tabiki hicbir ana-baba cocugunun ölumcul bir hastaliga magdur kalmasini istemez, dedi...

Ben bu tur tartismalara girmekten hoslanmiyorum, cözumsuzdur, cunku dogmalara inanan insanlarin her soruya verilecek, suslenmis cevaplari coktan hazirda bekliyordur. Ama bu konuyu hakikaten merak ettim, akdeniz anemisi olan ve surekli kan almak zorunda kalan blog komsum Yaban'in hastane anilarini okurken aklima geldi, acaba bunlarin basina gelse ayni hastalik, parmak kadar cocugu ölume mi terk edecekler diye...

Konunun devaminda da aklimda soru isareti kalmadi, söyleki:

- Devlet bizim kararimizi dinlemiyor, cocuk oldugu icin kararda onlar son noktayi koyuyor, dedi.

Ben de icimden tabiki:

- Siz de akliniz sira itiraz ederek, 'garantilediginiz cennetinizden' vazgecmemis oluyorsunuz, dedim...

19 comments:

Anonymous said...

Ya devletler Yahova Sahidi olsalar! Dusunebiliyor musun? Karabasan gibi...

www.elifsavas.com/blog

Esra said...

Burada cok (?) taraftari var... Yandas bulmak icin de kapina kadar geliyorlar. Kurallarini, inanclarini ve degerlerini bilmiyorum; hic arastirmadim... Sanirim arastirmaliyim. Bilmemeyi sevmiyorum.
Bilmiyorum demeyi sevmiyorum...

Ama tum uc inanis beni korkutur... Ona inanlar ise daha cok korkutur. Cunku onlar dunyayi siyah ve beyaz olarak gorurler. Grilerin varligini farkinda bile degildirler.

Anonymous said...

Geçen günlerde gazetede bir haber vardı. Adamın yüzümde kocaman bir ur var, ameliyatında kan kulllanıması gerektiği için ameliyat olmayı red ediyordu. Sonra bir doktor kan verimesine gerek olmayan bir yöntem kullanarak o hastayı ameliyat edebileceğini söylemiş. Son durum nedir bilmiyorum.
Tedavi olabilecekken, yıllar boyu yüzünde deformasyona neden olan kocaman bir tumorle yaşamayı aklım almıyor Alp ve Ege'nin Annesi.
Sevgiler

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Elif, Yahova Sahidi devletler yok ama, daha da beteri 'kadini daha dogmadan yok sayan' Seriatci devletler var ne yazik ki...

Esra, o kapi kapi dolasmanin en zor oldugunu bu komsum itiraf ettiydi. dogum gunu kutlamasina inanclari geregi gelemeyeceklerini aciklayarak konuyu acmisti. Halbuki kizi daha önceden Alp'in 4. dogum gununde daha 5,5 yasindayken, biz dogumgunu kutlamiyoruz, cunku cennete gidecegiz, demisti...Noel'i de kutlamiyorlar, o yuzden hep Noel dönemi yurt disi gezisindeler...Bu ciftin dis göruntusu ise kesinlikle kimse bir tarikatin uyesi olduklarini anliyamaz... cocuklar surekli birbirine gidip geliyor, biz de evlerimizde yaptigimiz tadilat, döseme gibi yenilikleri birbirimize gösterip duruyoruz...Diger komsularimizdan hic farklari yok...

Mine, o vakayi animsadim sebebini okumamistim, kesin yine bir sacma sapan tarikat yuzundendir...

Anonymous said...

O kişide Yehova şahidi olduğundan kan transfüzyonu istemiyor. İnançları gereği bu yasak.

ayçobanı said...

Hollanda'da okuduğum dönem kapıya gelmişlerdi!! Yabancı öğrencileri ziyarete çımışlardı belli ki, çünkü aynı gün bir dolu yabancı arkadaşın kapısını da çalmışlardı!! Geçenlerde de evimizin kapısına geldiler. Çok tehlikeli buluyorum her tür inanışın, radikalini!! Küçüklüklerinden itibaren bu ve benzeri konuların dikte edildiği çocuklara, tercih alternatifi verilmediği için ise oldukça üzülüyorum :(

yaban said...

Valla şimdi ben buraya ne yazayım bilemedim. Benim konum da edilmiş, bir şey yazmak icap eder. Yehova Şahitlerini biliyordum da bu vesileyle bir kez daha araştırdım nette ve Mine'nin de bahsettiği yüzünde ur olan adamın fotoğrafını gördüm. Korkunç bir şey. İnsanların inançları uğruna nasıl yaşamayı göze alabileceklerini gösteriyor diyeceğim ama belki de alıştığımız için kanıksanan artık üzerine düşünülmeyen burkalı kadınlar da var. E, bize göre kadın ömrübillah dört duvar arasından çıkmıyor, çıkınca burkasını giyip çıkıyor, yanında hep bir erkekle dolaşıyor, düpedüz köle. Ama inanıyor işte, ne yapalım şimdi inançları yüzünden insanlar yargılanabiliyor mu, hayır.. O zaman ortaçağ karanlığına döneriz alimallah.. Ama onlar kendi inançları içinde ortaçağ karanlığını yaşasınlar, ne yapalım.
İsa'nın zamanında kan almak yokmuş, o yüzden kan almıyorlar, silah yokmuş, o yüzden atış yapmıyorlar, sigara yokmuş onu içmiyorlar. Hani keşke herkes istediği devirde yaşamayı seçebilseydi. Belli ki modern toplumda çok da mutlu değiller. Ama bence telefon, televizyon, internet filan da kullanmamaları gerek, onlar da yoktu İsa döneminde. Devlet politikasını takdir ettim. Nasıl kötü bakılan çocuk ailenin elinden alınıyor, burada da herhalde 18 yaşına gelene dek devlet babanın sözü geçiyor. Ama o çocuğun dimağı zehirlenmiş olacak ailesinin yanında. Bak yine kendimle çeliştim, az önce inancı dolayısıyla insan eleştirilemez diyordum şimdi dimağ zehirlemekten bahsediyorum. Ama naçizane fikrim, insanın inanacağı en temel şey "insan gibi yaşamak" olmalıdır.
Yazıdan uzun yorum yaptım, kusura bakma habibe..

B5 said...

Eski evime cok ugrardi Yehova sahitleri. Cok israrci olanlara ben Budistim derdim ;)
Tarikat vs gibi gruplara, bilim karsiti ve antisosyal davranislara tesvik eden tüm inanclara her zaman karsi oldugum icin benden uzak olmalarini yeglerim.
La Sapienza universitesinin Papa'yi davet etmesi ile profesor ve ogrenciler protestoya baslamisti rektöre okudun mu?

"Nemico di Galileo, qui non parli" diye baslik atmis La Repubblica. "Galileo'nun düsmani, burada konusmuyorsun-(konusamazsin)" anlaminda..
Ah, nasil hosuma gitti :D. Nedeni de Ratzinger'in Galileo icin kilisenin aldigi kararin dogru oldugunu kardinalken aciklamasi. Ve en basta nedeni Papa'nin bilim ortaminda isi ne? Acilis konusmasini yapacakmis. O bu kafada ve bu kafada insanlar hala var!

Sana da, buradaki herkese de katiliyorum.

Anonymous said...

Birsey anladiysam yahova sahidi olayim :P Yorumlardan anladigim kadariyla, kan almak/vermek yasak, oyle mi? Bilmiyordum..Kendileriyle tek temasim kapidan kovmam olmustur (en son noel oncesi geldiler :-)

Anonymous said...

B5, 'muslumanim' demek te iyi bir YS savar ;-)

B5 said...

Zeyno§ onu da yaptim :D. Ama Budist daha iyi gidiyor, cunku hicbirsey bilmiyorlar :). "Sizde soyle boyle" diyemiyorlar bile. Bu cok israrcilar icin tabii. Cok nazik olanlar da var..

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Mine, Tr de de bu tur bilime karsi gelenlerle karsilasiyormusunuz tedavilerde, nasil uygulama hic duymadim acikcasi...

Ayca, bizim komsuyu gecen yil cok seksi kiyafetler icinde yolda gordum, ve sordum parti mi vardi diye, o da yooo okula cocugu biraktim dedi ki sasirip kaldim vallahi, ayagindaki apartman topuklu ayakkabilar, kicinin dibinde biten etek, bir de yeni havalar isinmisti birden bire acik ciplak görunce bizdeki dinde de insanlari hababam örtunce kafam bir tuaf olmustu, demek bunlarda dis göruntu konusunda hic ayrinti yok diye...

Yaban, ben uzun yazma konusunda yetenekli olsam , kafamdakileri dökmeyi becerebilsem nasil yazarim ,ama cok aceleci biriyim ve sabrim hic yok cogu konuda oldugu gibi, cok iyi olmus ayrintilari eklemen burasi zaten forum yeri gibi olunca daha cok seviyorum yazilanlari...

B5, tabiki muslumanim dediginde basini örtmedigin surece mumin kardeslerin inanmiyor musluman olduguna, YS'ler mi inanacak, haklisin Budistim diyerek kovalamakta, bu Zeynos'a yetistirilmis laf olsun :))) bu arada: Rektör'un de bizimkilerden pek farki yokmus isguzarlikta, hep ayni kafa hangi din olursa olsun, Papa nin ne isi var Uni'nin acilisinda...

Zeynos, ben taa cocuklugumda hatirliyorum, elime gecen her kagit parcasini dahi okumayi seven bir cocuk oldugumdan, bir brosuru okumustum da öyle biliyordum adlarini, ama icerigini anlamamistim...

Anonymous said...

Sevgili Habibe,
Abim Halit'i hatırlarsın belki, bir iki kez yürüyüş programı yapmıştık. Yaklaşık 25 senedir beyin cerahhı olarak çalışıyor. Ona 3 ya da 4 kez YS hasta gelmiş. Ve bir tanesi kafatasındaki yumurta büyüklüğündeki bir tümöre rağmen tedaviyi kabul etmemiş. Sonuç X. Bir tanesi ise tedaviye izin vermemesine rağmen, koma durumunda iken ailesinin iziniyle ameliyat edilebilmiş. Hasta kurtulmuş, ama sonrasında YS'den çıkmışmıdır bilmiyoruz.
Yani kabul edilebilir bir şey değil.
Sevgiler,
Ahmet

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Ahmet, Halit'in anlattigi da demekki kanitliyor TR de de bunlar istemedikleri surece birsey yapilamiyor, bizim komsular vallahi cagin ilerisinde, gerisinde hic degil gunumuz teknolojisinin nimetlerinden faydalanma konusunda, ne diyelim allahlari akil fikir versin kan nakli konusundaki saplantilari icin...

Mine said...

Şu ana kadar YS bir hastam olmadı. Hastanın yatışı yapıldığı an bir onam formu imzalatılıyor. Bu formla tedavisi için eğer gerekirse, kan transfüzyonu yapılmasını da kabul etmiş oluyor.
Ben acilde uzun yıllar çalıştım. Sadece kesilerde sutur atılmasına karşı çıkan hastalarım oldu. Çoğu da bundan korktuğu için:))
Sevgiler

Esra said...

Allah allah. Kan alinmiyor, silah yok, vs ama internet, TV, elektrik var. Ben de anlamadim bu isi.

Bambi said...

ben bu yaziyi yeni gordum, bunlar hiristiyan aleminin en yobazlari di mi? hos o kadar farkli inanislar vardi ellini sallasan birini carpiyorsun :P

Tijen said...

Herkesin kendine ait bir düşüncesi, inanışı olması güzel ama bu her ne olursa olsun, başkalarının da ona inanması gerektiğini düşünmek, insanları (hele de kandırarak) inanca davet etmek bana ters geliyor. Yıllar önce ilginç bir yehovacılar tecrübesi yaşamıştık, hem de sizin oralarda...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sagol Mine deneyimlerini paylastigin icin...

Esra, silahin olmayisini ben tuttum da anlamadim, sonucta Isa yine de katledilmedi mi silahsiz da olsa!

Bambi, Isvec kilisesine bagli olmayan baska kiliseler de var, ama dis görunusle yasam tarzlariyla farklari anlasilmiyor, sadece alkolun yasak oldugu kuralli, bir de ekonomik destek yani isveren-isciler ayni tarikattan gibilerini duydum...

Tijen, butur uclardaki insanlarin baskalarina dayatmalarindan da kötusu, kendi inancindan baskaya inanlara ya da inancsizlara acimalari ya da cehennemlik, potansiyel suclu gibi görmeleri...Merak ettim basindan gecen olayi, umarim bir firsatta ögrenebilim senden...