Wednesday, January 2, 2008

Cocuklarla ilgili son bilimsel arastirmalara göre:

1. 2 gundur surekli yinelenen bir haber: Arastirmacilar, yuva yasindaki (1-5 yas)cocuklarin gunde en az 11-13 saat uyumasi gerektigini öne suruyorlar. Aksi halde, cocugun obezite yani asiri kiloluluk hastaligina yakalanma olasiligi varmis...(Alp ve Ege ortalama 10-11 saat uyuyorlar :( .)


2. Yeni (0-1,5 yas)bebeklerin, pasif icici olanlarinda, alerji riski de varmis...(TR dekiler, acik havada nasil olsa, diye icen yakinlarinizi uyariverin!)

8 comments:

Mine said...

'Evde içmiyorum, balkonda içiyorum' sözünü sıkça duyarız veya 'çocukların yanında içmiyoruz' diyen ebeveynler çoktur bilirsiniz.
Üzerimizdeki elbiseye, koltuktaki döşemeye sinen sigara dumanının aslında hiçte masum olmadığını, alerji gibi birçok hastalığa zemini hazırladığını göz ardı ederiz hep. İçmeyin dediğimizde 'şu mereti bırakmayı ben de çok istiyorum' sözünü de sıkça duyarız değil mi?
Ben yine de uyarmaya devam edeceğim Alp ve Ege'nin Annesi...

Sevgilerimle

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Mine, sen bir bilim adamisin teyidin icin tesekkur ediyorum.
Istanbul'a son iki gelisimde de Taksim civarlarinda kaldigim 3 yildizli otellerde midem bulandi, sinmis sigara kokusundan dolayi...

Esra said...

Mutlu yillar... :-)
Su geleneksel TV programlari cok ilgicmis Isveclilerin. Daha once hic duymamistim. Hem Noel de hem yilbasinda farkli geleneksel programlari mi var???

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Esra, degismeyen bir iki programi herkes biliyor, zaten gunun akisi icinde cogu kimsenin TV basinda oldugunu sanmiyorum...Kalle Anka ile Noel'e baslamak, Yilbasi gecesi bahsettigim skeci seyretmek vazgecilmezleri diyebiliriz...

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

Uyku sadece çocuklar için değil büyükler içinde öylesine önemli ki...Bunu yazan 2008'in ilk hedefi olarak, bir uyku kliniğine yatıp,olmayan uykularını geri almaya çalışacak olan biri :))

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Aysegul, kafandaki gezi programlaridir, senin uykularini kaciran kesin...

Sanem said...

10 saat uyku ile ömrümüzün üçtebiri yastığa bağlanmış olur diyordu şu aralar uyku ile ilgili kitabını okuduğum yazar Erdal Demirkıran. Enteresan bir kitaptı aslında, tavsiye ederim.

Bir yerel radyo kanalında da bir uzman uykunun kalitesinden bahsediyordu, benim uyku kalitem ruh halime bağlı gerçi..

Sevgiler,
S.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sanem cok haklisin, ben de cok uykuda kaybedilen zamana aciyan biriyimdir...Ctesileri yuzme dersimiz var, ilk saati özellikle seciyorm ki, gunu iyi degerlendirelim diye...