Tuesday, April 22, 2008

Pirinc Alma, Yeme,...

Biyo, buyuruyor!

Benim de desteklemem farz! Diyor ki;

"Canım S.A'dan bana gelen bir maili yayınlamak boynumun borcudur.

Arkadaşlar ,

Uluslararası para mafyası ve onların yerli işbirlikçileri paralarını pirinçe yatırarak , çok büyük miktarda pirinç stoğu yaptı ,Türkiye'de pirinç fiyatlarını toptan 400 bin liradan 4 milyon liraya kadar çıkarttı , bir süre daha stoklarını piyasaya sürmeyerek 5 ytl e çıkınca süreceklermiş . Tüketici birlikleri bir süreliğine boykot çağrısı yapıyor. Bu stokları 1 hafta 10 gün içerisinde piyasaya sürmezlerse büyük zarar edeceklermiş , herkesi ay sonuna kadar , 1 Mayıs'a kadar kesinlikle pirinç almamaları konusunda uyarıyorlar . 15 gün pirinç yemezsek ölmeyiz, ama stokçulara bu milletin duyarsız olmadığını , aptal olmadığını , gerektiğinde tepki verebileceğini duyurmak lazım . Ben Mayıs ayına kadar kesinlikle pirinç almayacağım , lokantada yemekhanede pirinç pilavı yemeyeceğim , etrafımdakileri de uyaracağım . Pirinçi 5 ytl yerine 1 ytl'den yemek istiyorum . Bu maili yayın , milletimiz gözünü açsın artık . Yazarın Notu:Şimdi bizim öyle tuhaf bi milletimiz var ki.Birşeyi "boykot edelim"diye ne kadar çağrı yapılırsa bok var gibi ona hücum ederler.Bi ara fransız mallarını da protesto etmiştik,en basitinden "danone almazsak ölmeyiz" demiştik,o dönem marketlerde danone yok sattı anasını satiim. Şimdi de millet savaş çıkacak gibi hiç almadığı kadar pirinci alacak evine,lokantalarda "görmedik görgüsüzler"gibi pilav isteyecek!Peeeee. Hadi bakalım bu boykot ne kadar ses getirecek göreceğiz eyy çılgın Türkler! Ben bulgura da pirince de ara verdim.Yaz geliyor hem ayol.Yemeyin bi müddet gebermezsiniz!Alla allaaaaaa! "

5 comments:

Lapis lazuli said...

Dun buradaki sahibi Lubnanli markete ugradim, Turk urunleri de satiyor, genelde mercimek, irmik, nohut, pirinc vs oradan aliyorum. Her zmaan aldigim Uncle Tony marka italyan pirincin 5 kiloluk torbasi 7.99 yerine 12.99 olmus. Once aklima bile gelmedi, halbuki pirinc krizini sabah okumustum Biyo`nun blogunda, hic buraya baglamamisim demek ki. Iliskilendirmek lazimmis. Nadir` e sordum da o hatirlatti krizi. Yarin d a40 dolar olur belki dedi! Sadece pirinc mi? Domates salcasi fiyati d aartmis. Nohut, mercimek artacakmis. Zira Turkiye gibi ulkeler artik disari ulkelere vermeyecekmis, oyle demisler!
Buradaki bir gazetenin yazdigi gibi
Rice Price No Nice!!!!!

Anonymous said...

ne alakası var
pirince hiç bir şey olmazki yıllarcada dursa bile
15 gün yemeyince adamlar batacakmı yani
biyonun ki ve sizin ki de laf
15 alma 15 ay sonra yine sürerle piyasaya
kemal unakıtan depolamış tüm pirinçleri fakat meclis lojmanlarına ve diyer kocabaşlara tmodan çuval çuval pirinç gidiyormuş resmi pılakalı araçlarla
bilginize....

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Cano, burada gunlerdir BM'in aclik tehlikesi ile ilgili arastirma ve aciklamalari kapsaminda, dunyadaki buyuk kriz beklentilerinden surekli bahsediliyor. Hatta TR'deki ucuz Halk ekmek kuyrugunu filanda örnek ulkelerde gösterdi. Gerikalmis ulkelerin buyuk bir baskaldirisi olacakmis söylenenlere göre :(...

Isimsiz, bahsettigin kocabaslarin basi devrilsin!Amac karlarina kar katmamak! Cok mu canini sIktI bu msg?

Sanem said...

Ben kaçırmışım bu pirinç haberini.
Burda da bu aralar un fiyatlarında inanılmaz bir artış var. Sebebi de arıların az olmasıymış. Ben ekmekçi İtalyan amcanın yalancısıyım, kendim araştırmadım.

Sevgiler.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sanem, sana yakinda e-maille birkac etamin örnegi ulastiracagim, aylardir aklimdasin...Isik var artik, sadece makro cekim icin ekipman hazirlamam gerekiyor, (kompaktla cektim iyi olmadi,) iyi görmen icin...