Thursday, April 24, 2008

Yok aslinda birbirlerinden farki!

Isvec'in devlet TV'sinde Mormon'larin cok evliliklerini konu alan Big Love gösteriliyor...Burada tarikat denilince akla hep Yehova ve Mormon'lar geliyor. Hatta P-O'un en iyi arkadaslarinin, babadan can en kucuk amcalarinin bu tarikatta oldugunu duymustum. Mormon da ne diye, sordugumda: Isyerinin tumu ayni tarikata uye ve icki icmedikleriydi. Yehova komsumuz da kilise vergisi bizim duydugumuz gelirlerinin %10'u nu, 'biz degil mormonlar öyle yuksek veriyor' diye, yanitlamisti...Bahsettigim diziyi daha önce TV'de rastlamistim ama tamamini seyretmedigim icin Mormonlarla ilgili oldugunu anlamamistim. Son gunlerde tum dunya medyasi Texas'daki olaylarla bunlarin pisliklerini ortaya cikardi zaten...

Hiristiyanlik daha eski olduguna göre, 'Islamiyet cokesliligi, cocuk denilecek yastaki kizlarla evliligi bile kopya mi etmis' diye, dusunmeden edemedim. Neyseki sayi 4 de kalip, kadinlara daha az haksizlik edilmis!

Ustteki resim buradan...Bugunun TR örnegine de suradan ulasabilirsiniz...

20 comments:

Açalya said...

Texas'taki o tellerle çevrili kapalı ortamlarında doğduklarından itibaren başka hayat tanımayan o kadınlar ne yazık ki çokeşliliği doğal görüyor ve 4 yaş üzerindeki alıkonunan çocukları için gözyaşı döküyor. Anlayamıyorlar olan biteni...çokeşililik, şiddet, taciz onların yaşamlarının bir parçası. Yaşın yanında kurunun da yanması durumu da var tabi...Beşyüze yakın çocuğun kaç tanesi fiziksel ve cinsel tacize uğramış olabilir ki? ufacık çocuklar annelerinden koparıldı. Ben bunu hiç anlayamıyorum ve göğsüm daralıyor düşündükçe.Sanki devlet onlara daha mı iyi bakacak? foster evlerde kalan çocukların halini görsün gerzek devlet. Hepsi psikopat, deletten yardım almak için evini yetimlere açan, beş tanesini birden evinde köpek bakar gibi bakan binlerce Amerikalı var bu ülkede. Ne kadar çocuk o kadar para işte...bu Mormon çocuklar da onlara verilecek sonunda...o annelerin yerinde olmayı kim ister? görsen nasıl ağlıyor kadınlar...çokeşliliği de kabul etmesinlerdi canım, blah blah blah...demesi kolay.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Acalya, devlet simdiye kadar neredeydi diye de sormak gerek degil mi? O kadinlarin okullardan alikonulmasina nasil karsi cikamadi! Zengin ulke ustelik, (bizdeki gibi ekonomik bagimlilik benim bildigim kadini erkegin boyundurugundan kurtaramiyor), kadinlari erkeklerin egemenliginden kurtarip ceza sistemiyle o tarikatlari kurutabilirdi gibi, birsuru soru kafamda, anlamis degilim...

Nihat Akkaraca said...

Harikasın Habibe! ne ilginç haberler buluyorsun.
Bloğunun gündemi hep böyle çarpıcıhaberlerle yaşıyor, yaşatıyor.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Nihat Abi, son gunlerde teknik sIKINtilardan dolayi iyice blogu ihmal etmistim halbuki, sözleriniz beni sevindirdi. Cok tesekkur ederim.

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

Son zamanlarda pek yazmıyordun,ve kendini özletmiştin çok güncel bir haber ve yorumla dönmüşsün. Texas'ı bende ilgi ile takip ediyorum.
Sevgiler

Lapis lazuli said...

Habibe, aslinda cok ilginctir ki Amerika`da bir hayli yayginmis cok eslilik! Cok yazilacak sey var ama vakit yok! Internette polygamous marriages America diye bile girilince cikan bilgiler bir hayli ilginc. Gecenlerde bir dergi sayfalarca yazmisti konuyu. Tercih sebepleri sadece dinle falan da ilgili degil.

Geveze Kalem said...

İlk kez duyuyorum mormonları. İnceleyeceğim. Ama bilmemem büyük kayıpmış sanıyorum. Yazınla birlikte yorumlar da hayrete düşürdü beni.

Teşekkürler, böyle aydınlattığın için.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Aysegul, iste gei sonrasi cok yogun gunlerdi, evde de bilgisayar basina oturmak istemiyorum...

Cano, cok evlilik guc göstergesi. Cogu da din ya da parayla gucleniyor, degil mi?

G.Kalem, benim blog komsularimin biraktigi butun yorumlar hep forum havasindadir, ben de en cok bunu seviyorum burada...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Artemis, burada yine tatil, sebebide Isvec'in hidrellezi ve 1 Mayis, ara gunleri de katarak sali'dan itbaren evdeyim, bu da Hedikli ancak gelecek P.tesi bilgisayarin basina oturabilir, eger bir istisna olmazsa...Söz yazarim ama...

Anonymous said...

O kelime Mormon degil, moron olacak! :oP

Valla, herkes istedigi kadar kadinla, erkekle evlensin, bana gore hava hos. Gay evlilik, cok eslilik, yaslar yetiskinse kim ne karisiyor, ben tam anlayamiyorum dogrusu. Bana bir tane erkek yetiyor, Brian'a bir kadin es bile fazla geliyor galiba! Aslinda ben hanim sultan olduguma gore (ilk kadin ve oglan annesi!), yanimda soyle ilere yardimci olacak iki genc kiz olsa, fena da olmaz yani! :oP

Anonymous said...

Hej där! Hoppas allt är väl! Vad är det för språk, (turkiska?) och vad skriver ni om mormoner? :-)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Elif, haklisin bu kafadakiler ancak moron olabilir...

Pethra, jag tycker om din blogg, därför du är på min lista. Min blogg är Turkiska och jag skrev senast om religioner (Islam&Kristendom)med poligami...

Mine said...

Teksas'taki çiftlikteki kız çocuklarının çoğunun hamile ya da doğum yapmış olduğunu duyunca tüylerim ürperdi.
Yazında İsveç'te Mormon çok mu demek istedin anlayamadım. Bu durumda çok eşliliğinde fazla olması gerekir diye düşündüm. Yoksa sadece içki mi içmiyor oradaki tarikat üyeleri?

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Mine, cok uyesi oldugunu ya da cok esli evlilik yaptiklarini sanmiyorum, sadece icki icmediklerini duymustum...

Tijen said...

ben de merak ediyorum hangisi iyi hangisi kötü diye.. (yani tek eşlilik çok eşlilik değil, mormonluk mu yoksa yehova'ya şahit olmaklık mı?)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Tijen, bana göre hepsi kötu..Iyi insan olmak icin (Durust, dogru, kimseyi aldatmayan, ezmeyen, kullanmayan, topluma, kendine faydasi olan vs vs...)inanc degil (Allah, tanri korkusu, emri vs vs...),beyin gerekli...

B5 said...

Simdi ben de o aslinda Moron degil moron olacak yazacaktim Elif once davranmis.

Sosyal bir yaratik oldugumuz icin herkesi ilgilendirir diye dusunuyorum poligaminin. Herkes istedigini yapar kuralinin olmadigi bir ortam bu. Isteklerin ne olduguna bagli tabii.

Boyle bir ailede yetisecek bir cocugun kadin-erkek, anne-baba kimliklerini nasil kavrayacagindan supheliyim. Nitekim bir sonraki kusagi kafasindaki o kisilikler ile kurma olasiligi veya etkilenme orani cok yuksek.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

B5, aklin yolu birdir, demisler. Cok dogru moron demek istemen.

Filimi izliyorum rastgelirse. Akli eren buyuk kiz cocugun,nasil olduda anneleri poligamiyi kabullendi, ne kadar sure aldi, gibi sorulari vardi örnegin. Cunku bunlar guya tarikati birakip normal sosyal duzen icine girmislermis! Filmde birazda trajikomik sahneler var beni gulduren...

Goddess Artemis said...

Merhabalar;

Şurayı yeni keşfettim ve katıldım hemen; siz de katılın arzu ederseniz: Türk Kadın Blog Yazarları

Anonymous said...

selam ben senay, gercekten super bir site, eger facebook veya twitter varsa eklemek isterim...