Tuesday, May 6, 2008

Sobe: 3 Kadin Idol!

Goddess Artemis sobelemis ve benim kadin idollerimi sormus:

Benim cok begendigim, bazen örnek aldigim o kadar cok kadin var ki, 3 le sinirlamam olanaksiz...Genelleme yaparsam feminist, humanist, sosyal demokrat, sosyalist, komunist, sanatci, emekci, basarili olmus, okuyamasa bile hicbir erkege muhtac olmadan kendi ayaklari uzerinde durabilmis tum kadinlar; cocuklugumda tanidigim Bartin, Inkumu'na sirtlarinda kufelerle, 200 metrelik sarp kayaliklardaki keci yolunu ayaklarinda naylon ayakkabilarla kat ederek, hergun sebze, meyva satmaya gelen, evinin gecimini kendisi sagladigi icin kocasinin arkasinda kalmayi birak önune gecen köylu kadinlar; Isvec'in hem isyerinde calisan, hem evinin, bahcesinin isini kendisi yapan, kocasi temizlik sirketinden yardim istediginde bile 'tamam ben yaparim, o parayi baska yerde harcayalim', diyen caliskan kadinlari; 60 yasinin uzerinde 5 km ye bana misin demeden kosabilen ve bana da 'senin neyin eksik hadi kosmaya basla' dedirten kadinlari ve yine Isvec'in erkeklerle aralarinda kalmis birazcik maas farkini kapatabilmek icin cirpinan kadinlari benim icin idoldur...

Dunyaca unlu cocuk kitabi yazari Astrid Lindgren , cok eskiden feminist yazilar yazdigindan beri her yazisina bayildigim yanda linki olan Mine Kirikkanat ve 10 elinde 10 marifet sanatci, yazar sanal arkadasim Elif Savas Felsen...

5 comments:

Anonymous said...

Hedikli!!!! Benim gibi poposunu toparlayamayan, kafasi karisik, etegi dusukten ornek insan, hele ornek kadin! Olacak sey mi?????

Once, ben simdi kipkirmiziyi asmis, boguluyor sanilacak yuz renklerine girdim utancimdan. Sonra, ben ne ederim de, Hedikli'nin bagisladigi bu onura layik olurum endisesi... Daha cok calismak, uretmek lazim...

Halbuki ben.. Herneyse. Ne yazsam bos. Tesekkur ederim arkadasim. Senin kalbin gizel, be ne yapayim?

www.elifsavas.com/blog

Nihat Akkaraca said...

Ben de bişeyler yazmak üzere gelmiştim. İlk yorumu görünce vazgeçtim. kadını daha kırmızı yapmanın alemi yok... O anladı bile...

Anonymous said...

Astrid Lindgren, Pippi'nin yazarıymış:)İki örgülü kızıl saçlara ve çilli sevimli bir yüze sahip olan Pippi'nin maceraları TRT'de dizi olarak gösterilmişti bir dönem.
Mine Kırıkkanat'ı ben de beğenerek okuyorum.
Elif Savaş Felsen'i de sana bıraktığı yorumlardan sonra tanıdım. Her ne kadar yorum bırakmamış olsam da buradan çok güzel yazdığını söylemek istedim.
Sevgiler

Tijen said...

Komşu kızacaksın şimdi ama internet adresini bulamıyorum. Sende kayıtlı isem bi zahmet bana yazabilir misin? Bir şey soracaktım da.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Elif, yapabileceklerin cok olunca zaman yetmiyordur hepsine, o yuzdendir kendine 'etegi dusuk 'demen...Banka ici egitimlerden birinde söylenmisti: 'Performansi iyiler kendi puanlarini verirken hakettiklerinin hep altinda puan verirler' denmisti... performansi kotuler de tam tersi tabiki...

Nihat Abi, emin olun...erkekleden kim denseydi 'Siz' olurdunuz cevabin teki...

Mine, Pippi L.yi ben TR de hic seyretmemistim, cok sanslisin tanimakla...

Tijen, ben 15.30 da isle birlikte teknoloji ile baglantimi da terk ediyorum. Yoksa sen ulasmadan önce adresimi sana iletebilirdim...