Monday, April 30, 2007

Isvec'in bahar bayrami!

Isveccesi Valborg olan bahar bayrami, 30 Nisan gunu butun Isvec'te buyuk bir coskuyla kutlaniyor. Cok eski bir gelenekmis ve bana göre bahar temizligi esnasinda bahcelerden toplanan cali, cirpi, budanan agac dallari, koku yapmadan yanan (lastik kesinlikle yok!) yakilabilecek artiklar da icine katilarak kocaman bir ates yakiliyor.

Önce cok sesli korodan bahar sarkilari dinleniyor. 6 yildir hic sicaga rastlamadim, bizim bölgenin korosu pat pat pat sesleri ile alkislaniyor, cunku eller eldivenli...
Bizim kutladigimiz yer bisikletlerimizle kolayca ulasabilecegimiz mesafede ve cocuklu ve yasli ailelerin geldigi bir mekan. Cocuklar oltayla seker avliyorlar. Tabi ki annebabalar parasini ödedikten sonra...
Cekilis yapilacagi icin, kucuk numarali piyango biletleri satiliyor. Laf aramizda asla satin almam...
Soguktan ve yorgunluktan kucukler sicak kucak istiyor...

Ates yanmadan önce, yangin ekibi de yerini aldi ki olasi bir tehlikede hazirdalar...Biz erken ayrildik, ates henuz kucuktu...
Eve geldigimizde, karsimizda oturanlarin kizi, lise ögrencisi Nina ve arkadaslari'nin partisi, gunun bircoklari icin daha bitmediginin kanitiydi... Bu postu hazirlamak icin oturmadan önce de hepsi ayakta dans ediyorlardi...

6 comments:

Açalya said...

Ne guzel ya! hic bahar gibi gozukmese de, eminim bir yerlerde cicekler acmistir orada da. Eldivenli alkislamaya cok guldum :)) daha guzel ifade edilemezdi:)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Ben de onlar alkislarken guldum. Inan hic abartmadim, sak sak sak denir ya alakasi yoktu, sevgiler cok...

Anonymous said...

Ben de dun Uppsala'dan arkadaslarla telefonda konustum, sill lunch yemek uzerelerdi :)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Tiklabeni Kardes, orada onlarla olamadigina uzuldugune eminim. Burada Uni.'nin ki TV'den de verildi.Sevgiler...

Anonymous said...

Ne guzel, ne guzel! Butun dunyada, baharin, yeniden dogus gibi birseylerin kutlanmasi ne harika, degil mi?

www.elifsavas.com/blog

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Evet, evet, hepsinde de ates, doga, dans, musik gibi ortak seyler var...