Friday, February 1, 2008

222A

Anlami su: 2. ayin 2 sinde saat 2'de (14.00) Anitkabir'de turbana karsi eyleme Hedikli Ev'den destek verdigimi bildiriyorum...

Rahmetli babannem 3 evladindan en cok sevdigini hissettigim simdi rahmetli Abidin Amca'mi, kadin kadina gittikleri bir köy dugunune 'benim oglum akillidir birazdan cesme basindan dönecek', diyerek ikna etmeye calistigini, sonra hala pesleri sira en arkadan yuruyen amcama, 'caya gelince dönersin de mi benim guzel oglum', caya da gelip hala dönmeyince, 'köpruyu gectikten sonra dönecekdin, di mi oglum', fakat bu arada amcamin hic söz vermedigini, arkalarindan devam ettigini ve sonunda Arcak Köyu'ne kadar amcamin gelip dugun evinde onlarla birlikte kaldigini yeri sirasi geldiginde sIkca anlatirdi. Bu gercek bir ani...Rahmetli Aziz Nesin'in de unlu bir hikayesi ayni, Ergin Yildizoglu'nun blogunda da rastlamistim, firsat bulursam onu da linkle okutmayi saglarim size (Buldum)...

Demokratik tavir, turban serbest olsun, diyen pek aydin dusuncelilere de, önce bu cabanizi 301 'in kaldirilmasi icin gösterin, diyorum. MHP-AKP isbirligi onu alip coktan rafa kaldirdi bile. 2. Cumhuriyetciler, cok demokratik liberaller, Ataturk'un Cumhuriyeti'ni elestirenler, ben burada gundeme gelen her dusunce sucunda yerin dibine giriyorum, siz turbandan sonra sira ona gelecek diye, bekleyin biraz daha ve avucunuzu yalayin...

2 comments:

Anonymous said...

Turkiye'de saglikli bir aydin dusunce olduguna inanmak zor. Cogunluk takim tutar gibi, grileri goremiyor. Sanirim egitimin kokunde ozgurluk olmadigi icin. Basin ustundeki ozgurluk degil de, icindeki ozgurluk. Turban olsun, olmasin, universitelerde ozgur fikir ortami yok. Sonucta cikan her ogrencinin basinda gorunmez turbani var. Komunist, fasist, entel, dantel, dinci, minci, cesit cesit turban.

www.elifsavas.com/blog

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Elif, ben cocuklarimi burada hur, dogmalardan uzakta, buyuttugum icin kendimi cok sansli hissediyorum...