Wednesday, February 6, 2008

Semla- ya da Fettisgunu!


Resim internetten



Tarifi ingilizce burada var.












Dün, resmi görulen pofuduk (yuvarlak cörekler pistikten sonra icine bolca badem ezmesi ve onun da uzerine az pudra sekeriyle cirpilmis krema yine bolca dolduruluyor, en ustune de pudra sekeri serpiliyor) cörekleri yeme gunuydu...Her yil yuvada ögretmenler cocuklarla yapip velileri davet ediyorlar. O yuzden ben ve P-O Ege'nin yuvasinda, Alp de okulunda yedi. Isyerindeki hakkimi bugun kullandim ve simdi afiyetle mideme indirdikten sonra, bu tadi sizinle paylasayim dedim. Bu postu Zeynos okudugunda tadini bildigi icin nasil imrenecegini tahmin edebiliyorum...Lutfen beni gaza getirip, yap diye israr etmeyin! Cok tehlikeli. Böyle iki tane yemek ve gelecek yili beklemek en iyisi.

Fettisgunu oruc döneminin baslangici imis. Kimsenin bunu ne bildigi ne de oruc tuttugu var, ama herkesin bildigi, bu kutsal gunde bu kutsal cöreklerin yenmesi gerektigi!!!

16 comments:

Bambi said...

bence de bu kutsal corekler afiyele yenmeli :P Simdi cay yapmistim tam yaninda ne gusel giderdi mmmmmm

Lapis lazuli said...

Dun de burada okullarda Pancake Day kutladilar, Pancake Tuesday de diyorlar. Sizin Fettisgunu ile benzesiyor sanirim, merak edip desmemistim konuyu, deseyim bir wikipedia`yi ben ;)
Ama bizi kimse davet edip tadina baktirmadi :( Sana ve P.O ya afiyet seker bal olsun :)

Esra said...

Ne guzel kutsal bir corek ki bu.
:-) Herkes yemeli bence de. Hatta ben de yemeliyimmmmm....mmmmm....

Anonymous said...

Hristiyanlarin orucla ilgili geleneklerine bayiliyorum ben. Ay, su coregin tarifini ver yaaaa, yalvartma!

www.elifsavas.com/blog

Mine said...

Ben sütlü tatlılara, pastalara, çikolatalara hiç dayanamam. Fotograftaki pofuduk çörekte çok güzel görünüyor. Şöyle bir parmaklayıp kremasını yemek vardı şimdi:) Sevgiler

Anonymous said...

AAAAAHHHHHHHHHHH...Bayilirim ben bunaaa!! Zaten badem ezmesi olan herseye bayilirim. Bir de ustune sicak sut dokerler ya, uffff!!!

Anonymous said...

Bu postu okuduktan sonra Isvec'ten bir arkadasimin mailini okudum. Bana diyor ki: 'dun semla yedik, kulaklarini cinlattik, ne cok severdin' diye :-)))

Bu arada Isvec'te Uni'de ne guzel adetler vardi. Noel gelirdi glogg gunu olurdu, subat gelirdi semla gunu olurdu, haziranda midsommar partisi falan. Yani is ortami ne kadar sosyaldi (gunde iki defa yapilan kahve molalarini, fika'lari saymiyorum bile). Italyanlar o konuda cok kotuler. Gordugum gecirdigim tek sey noel oncesi ayak ustu pasta pizzette focaccia atistirma, adi da 'noel partisi' :-)

Esra said...

Canimcim, gecenlerde referandumla ilgili yazimda "fazla vergiyi ne yapalim" sorusuna ne cevap alindigini sormustun. Raphael'e sordum, arastirdi. Soru tam olarak soyleymis: "fazla parayi emekliler icin harcayalim mi?". Sonucta RED edilmis. Ve paranin 1/3'u devlet kasasina gitmis, 2/3'u ise kantonlar arasinda bolusulmus.
optum canim...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Bambi, dalga geciyorsun, in asagiya kafani uzat sokaga, ne pastaneler vardir simdi orada mis kokulu, 'Semla' dan da eksik kaliverin canim...

Cano, eminim ayni konudur...Bu tur ulkelerde din insanlarin afyonu olmaktan ciktigi icin, geriye hayati guzel yasamak, yemek icmek cenneti bu dunyada yasamak kaliyor.

Esra, senin yemekle bir sorunun olmamali hala emziklisin, hatta Defne perin icin bile yemelisin, ayrica Isvicre'nin butce fazlasi icin sorularinin seceneklerini unutmaman da cok incelik...Bence onlarin derdi para icerde kalsin diye yaslilar secenegini bulmuslar gibi geldi :).

Elif, tarif ilave ettim ingilizce, ama badem ezmesini kendin bademi pudra sekerini öguterek icinede senden ilhamla gul suyu ilavesi ile yapabilirsin, yuvada da kendileri yapiyorlar, kucuk parcaciklar agiza gelince ben daha cok seviyorum, hazir daha sekerli ezmesini suyla ya da kremayla civitip kullanma yerine.

Mine, ayni öyle yemelik vallahi, hani bizbize evdeyken...

Zeynos, sutlu yemedim hic, sutlu hali belkide ertesi gun biraz mayali cöregin bayatlamis olmasina cözum olsa gerek di mi?

Esra said...

Olabilir, bilemiyorum. O referandum oldugunda henuz yeni tasinmistim Isvicre'ye. Tam ilgilenememistim. Ama cok ilginc gelmisti bu konuda referandum yapmalari. Normalde butce fazlalari butceye hakim kisiler tarafindan bolusulur diye biliyordum.
:-O

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Esra, TR'yle mi karistiriyorsun, orasi Europa, seker arkadasim...

Esra said...

Iste onun icin oyle biliyordum ya.
Zaten TR'ye atifta bulunmustum canim arkadasim.
:-P

Bambi said...

yok valla dalga gecmiyorum yedigim hicbir seyin eski tadi yok,gecenlerde valikonaginda bir pastane vardir merdivenle inersin cok leziz gorunumlu pastalar vardir hep orda milfoy aldim ki ben milfoyu cok severim et
gibiydi :(malzemeden calmayan bir anneannem kaldi valla ;)

Anonymous said...

Oy oy oy!!!! Yapilacak en kisa zamanda. Oruc bile tutmayi goze alirim! :oP

www.elifsavas/blog

Açalya said...

Taparım ben bu çöreğe!

Anonymous said...

Blogumda (bilgisayara da bağlı olabilir) bir sorun oldu. Blogu kapattım. Birkaç güne kadar çözümlersem açacağım.
Görüşmek dileğiyle...
İyi bir haftasonu diliyorum.