Friday, February 1, 2008

Benim Oglum Polis Olsun!

Noel-Yilbasi tatilinde cok yemekten daha da buyumus göbegimle oynayan Ege'ye:



- Belki bebek vardir icinde? dedim.



Ege kendinden emin bir ses tonuyla:



-Hayir, bebek olsa yumusak degil, sert olurdu, dedi...



Tipik cogu Turk anne gibi:



-Aaaa nasil da hemen bildin bak, dortor olsun benim oglum, dedim...



Ege'de itiraz eden, kizgin bir ses tonuyla,



-Haaayirrr, polis olacagim ben! dedi...

...



Bu konusmadan birkac hafta sonra uyku öncesi yatakta Turkce Tubitak yayinlarindan (Simdilerde yoktur belki bu baskilar, yaradilis teorisine aykiri yaaa!) 'Dunya ve Uzay' kitabini Ege'yle okuyacagimiz bölumu secmek icin karistiriyorduk. Tam dunyanin olusumunu gösteren sayfaya geldigimizde Ege hemen resimleri bana bir cirpida 4 yasina uygun Isvecce cumlelerle aciklayiverdi:



-'Su firtinasi, ates firtinasi ve toprak-yeryuzu firtinasi', dedi...



-'Aaaa benim oglum nasilda bilir herseyi, sen Profesör ol bari', diye ekledim hemen...



- 'Haaayirrr, polis olmak istiyorum!' diye kukredi yine...



-'Tamam oglum sen polis ol', diye yatistirdim derhal ve aslinda 'saglikli ve iyi bir insan olmaniz' yeterli benim icin diye dusundum icimden de...

5 comments:

B5 said...

Polisi koruyucu, güven verici olarak algiladigini düsünüyor, "düsünmek istiyor" ve bir sonraki meslegini merakla bekliyorum :)

Esra said...

Oglanlarin kucukken meslegi hep bellidir ve aynidir. Polis, itfayeci ve pilot. Ayni askla buyuselerdi dunyada sadece bu uc is kolu olurdu diye dusundum birden. :-)))
Eminim cok basarili bir genc, arkasindan da erkek olacak. Hangi meslegi secerse secsin...

Lapis lazuli said...

Uzulme, hic olmazsa adam gibi bir ulkede polis olmak istiyor!
Burada polis olabilmek deveye hendek atlatmaktan zor valla :)

Mine said...

Çocuklar üniformaya bayılıyorlar. Asker olacağım, polis olacağım sözünü çok duymamız ondan sanırım.
Yıllar önce yaz tatillerinde, minik kardeşim kapının önünde ya da balkonda oturur, gelen geçeni seyrederdi. Bulunduğumuz köyünde, at arabalı bir çöpçüsü vardı ve kardeşim o zamanlar ben 'çöpçü olacağım' derdi. Seninki yine polis olacağım diyormuş:)
İyi haftalar...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Arkadaslar, yilda bir kez bizim sirketi denetleyen mali musavir kiz telefon etti, ben meslek degistiriyorum, polis olacagim, dedi...Bizde de uluslararasi denetim sirketlerine kapagi atmak icin herkes cabalar...Hakikaten cok populer burada polis olmak...