Monday, February 11, 2008

HAVUZA GITMEK KIZLARA CIIIIS!


Fotograf buradan kopya.

Yarin Alp'in okulu topluca havuza gidecek. Okul, velilerden sehir disindaki macera havuzuna gidis icin yardim istedi. Biz veliler göturecegiz. Okulun tesetturlu kizlari, daha 6-11 yas arasi, ailelerinden gitme izni alamamislar, o yuzden cok uzgunler, dedi Ruben (Komsunun oglu, ben aliyorum onu da okuldan) arabada. Peki erkek kardesleri (Her aileden en az 2-3 tane sadece okullu olanlar) geliyor mu, diye sordum, evet onlar geliyor, dedi.

2-3 yil önce burada yazin 9 yasinda Irak göcmeni bir cocuk sisme bottan dustu ve yuzme bilmedigi icin boguldu. Olay cok tazeyken ilkokulu bitirmek icin yuzme ögrenmek zorunlu olsun gibi tartismalar gundeme gelmisti. Sonuc ne oldu bilmiyorum, ama okullar 3.siniftan sonra yuzme derslerine duzenli olarak gidiyorlarmis, 9 yasindaki Ruben'den ögrendim. Bizim hasema ureticileri hemen Isvec'e cocuk boyu satis icin bir pazar arastirmasi yapsinlar derim...

Bu aralar cok guzel yazilara rastliyorum ve sizinle paylasmadan da edemiyorum...

18 comments:

Nihat Akkaraca said...

Verdiğiniz her iki linki de tıkladım.. ve okudum. Osman Börütecene'nin yazdıkları çoktandır aklıma geliyordu.
Pkk sorununun tam ortasında türbanı kaşımaları bana mantıklı gelmiyor. Niyetleri türban değil, başka şey...

Anonymous said...

Erkek cocuklarinin mayolu kizlari gormesine niye izin veriyorlar o zaman? Kadini kapattiran zihniyet, ayni mantikla erkegin de gozunu kor etmeli ama degil mi? Yani bir tarafa 'kendine baktirtma' derken oteki tarafa da 'sen de bakma' demeli :-)

Lapis lazuli said...

Ben de Halloween zamani uzulurum oyle bir eglenceden uzak tutulan cocuklari gorunce. Cok soylenirim cok ... Ici gitmez mi cocuk olanin. Bu analar, babalar hic mi cocuk olmamis...

Bambi said...

ay yaaaa ne diyeyim... uff yaaa :( bu arada tv de harun kolcak var hiristiyan olmus burdan duyrulur

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Nihat Abi, kötu ekonomi de ört bas edilmek isteniliyor, dun Zaman Gazetesi'nde 'Basörtusu özgurlugunu kaos gibi gösterenler yabanci paralarin kacmasina neden oldu' diyordu...

Zeynos, ne diyorsun sen, dunya'nin hem burasinda hem ötesinde hersey erkeklere, kirk katli seffaf elbiseli huriler seni beni mi bekliyor saniyorsun...

Cano, dun biz erken vardik, digerleri gelene kadar bekledik, 2 basi örtulu cocuk vardi, aksam Ruben'e sordum ne guzel 2 si izin koparmis dedim. Onlar sadece havuza geldiler ve bize baktilar, yuzmediler dedi.Olayi anlattigim bir yakinim da: 'Tiksindikleri domuz bile, o cocuklara o eziyeti yapanlardan daha degerlidir benim icin' dedi...

Özlem, HK habire birsey oluyor (Deri pantolonla, vejeteryanim diye cikmisti TV'ye ). Umarim yeni reklama ihtiyac duymaz...

ayçobanı said...

Cagdas bir dünyada, zavalli cocuklara dikte edilen bu kapkara düsünceleri ve bu kapkara düsünceler yüzünden cocuklarin cagdas bir yasam icerisinde var oluslarinin engellenisini okurken, görürken izlerken delleniyor, sinirleniyor ve üzülüyorum!!

Yazin bir makale icin calisirken serbest zamanlarinda cevredeki havuz, göl vb. gibi yerlere gidip gitmediklerini sormustumankte uyguladigim kisilere. Yanit "oralar bize uygun degil" Sebep?? "Kadinlar bikiniyle yüzüyorlar" Ilkokul besinci sinifa giden ve ablaa ablaa diye pesimden ayrilmayan ufaklik da ekler "evet abla, bize uygun degil oralar"

Yuh artikkkk!! Bikini baska nerede giyiliyordu plaj ya da havuzda giyilmiyorsa?? Ne demek bize uygun degil?? Nesiniz siz, neyiz biz ve neyin neye uygunlugu?? Kim anlatacak bana bunlari???

Not: Cidden feci daraliyorum Alp ve Ege'nin annesicimmm!!!

Anonymous said...

Anatol'un yuzme dersi saatinde bir tesetturlu kadin ve uc cocugu geliyorlar. Biri kiz, digerleri oglan. Kiz cocuga havuzda usumesin diye Anatol'a giydirdigimin aynisindan bir wet suit giydiriyorlar. Hani dalgiclarin kiyafetlerine benzer birsey ama kollari ve bacaklari biraz daha kisa. Ve baslik yok.

Oralarda da vardir mutlaka. Acaba ona bile mi izin vermiyorlar?

www.elifsavas.com/blog

Punto said...

Fotoğraf her şeyi anlatıyor. Bir söylemeye gerek var mı?

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Ayca, armut dibine dusuyor, cocuklar ne kadar özenirlerse özensinler, mayo giymeye, acik sacik olmaya, sonra Stockholm Sendromu, kurbani olduklari buyuklerinin hakliliginda karar kiliyorlar...

Elif, buradakiler tam tesetturlu, yani wetsuit yetmez bunlara, gercekten sadece hasema paklar...

Akin Abi, TR de simdilik sadece anne ve ablalar hasema giyiyor, umarim kucuk ergenlige girmemis kizlari da sokmazlar bu giysilere...

Berceste said...

Fotoğraf hem özgürlükleri anlatıyor, hem kısıtlamaları! Bu fotoğraftaki iki uca da karşıyım ben! Üzerlerinde hiçbirşey olmadan teşhircilik yapanlara da. Böyle nükleer enerji ile çalışanlar gibi havuza/denize girenlere de. Ortası yok mu bu işin ya da ortasında yaşayanlara ne olacak? Güneşte siyahlar içinde oturana da Allah akıl fikir versin.

Ben de bir defa buradaki Müslüman hanımların havuz gününe gitmiş, havuza girmemiştim. Sırf hanımlar vardı. Ama gene böyle kıyafetlerle giriyorlardı havuza. Birbirlerine ve İngiliz hanımlara karşı da böyle giyinmek lazımmış! Ama bu zihniyetteki hanım Türkiye'ye gidince kayınbiraderinin tanıdığı bir erkek berberin ellerinde saçlarına röfle yaptırmakta sakınca görmemişti! Din kendi kurallarına, kafasına göre şekillendirilenlerle bu hale geliyor! :((((

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Berceste, kadinin kendisini cinsel bir obje gibi sergilemesine ben de cok cok karsiyim. Dedigin gibi sicakta acilip, sogukta kapanmak baskalarinin dikkatini en az cekmektir, ben bile burada sogukta göbegi, sirti görulen genclere saskin ve dik dik bakiyorum, yazin siradan olan göruntuler olmasina ragmen.

2. anlattigin hikaye bana buradaki Pakistanli bir hanim arkadasimi animsatti: Kizin her daim gögus catali gözukuyordu. Cocuklarinin yiyecegi sekerlemelerde domuz eti olmasin haa! ya gösterdigi özeni, seksi terlikleri ve giysilerindeki dekolteye göstermeyisine hayret ediyordum...

Anonymous said...

Guzelim benim blog adresimi: http://deryalount.blogspot.com la degistireblirmisin sanirim hackerlanmisim:(

Açalya said...

Eğer bir din insanlara nasıl giyineceklerini dikte ediyorsa, bu işte bir yanlışlık var demektir.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Derya, degistiriyorum...

Acalya, 1400 yil önceki kosullarda söylenenleri hala yerine getirmekte israr etmek zaten hata...4 es, yarim mirasta var Kuranda, ama hanimlar onlar o zamandi diyor, örtunmeye gelince ustune atliyorlar bence tek celiski bu...

Anonymous said...

Bir de basini orterken, renk renk bluzlar basortuler dar kiyafetler kot giyip makyaj yapiyorlar ya, bu ne perhiz bu ne semla :-) Kara carsafa, turban mayoya, burkaya falan burunen kendi capinda daha tutarli en azindan..

B5 said...

Ben yuzme ogretilmeyen cocuklarda kaldim. Ustelik bu yuzden ölen!!

Yuzme sporu bir yana baska diger spor dallari kisitlandigi gibi, insanin hayatini kurtarabilecek bir bilgiden bir insanoglunu mahrum birakmak buyuk hatadir bence...

Isvicre, ki denizi yok, annemlerin zamaninda tum ogrencilerin yuzme bilmesini sart kosmustu (Isvicre'nin buyuk kismini olusturan Alman tarafi). Simdi nasil bilemem ama o zaman kurallar yuzme bilmeyen Isvicreli kalmayacak seklinde imis.

Anonymous said...

İnsanın Tanrının emrine uygun olarak bazı zevklerinden vazgeçmesi ve böylesine sabırlı olabilmesi size garip mi görünüyor?. Bir an için kendinizi inançlı insanların yerine koyabilirseniz ki buna empati denir.Sorun kalmaz sanırım.Sizin gibi düşünmeyen,sizin gibi yaşamayan insanlara gösterdiğiniz tahammülsüzlük kabul edilemez boyutlara ulaşmış.Afrika'da bir kabilenin kötü ruh kovma törenini izlerken de,bir müslümanın denize örtülü girmesine şahit olduğumda da aynı şeyleri hissederim.SAYGI!Belki biraz da merak.Davranışlarını inceler neden böyle yaptıklarını anlamaya çalışırım.Kimseyi yargılamak hele de aşşağılamak bana yakışmaz.

osman said...

selamlar, çok teşekkür ederim ilginize.