Thursday, February 14, 2008

Sadece Turkiye Degil ki!

Isvec kendi imamlarini yetistirmek istiyor. Önceki haftalarda bununla ilgili hukumetin calismalari oldu. Imamlarin Sudi Arabistan'dan maddi destek almalarini engellemek ve radikal göruslerin önunu kesmek istiyorlarmis...

Gecenlerde TV'de bir Afrikali'nin kendinden oldukca genc kardesine Isvec'te misafir olusunun belgeseli vardi...Adam afrikan kulturunu yansitan renkli giysiler yerine Pakistan ihracati bir entari icindeydi...Kardesi sen bizim giysilerimiz yerine sadece Arap kulturu diye bu cirkin Pakistanlilarin diktigi giysileri giyiyorsun diye bir guzel elestirdi...

Yine baska bir belgeselde Fransiz ya da Italyan Binealinde ödul alan bir Afrikali fotografcinin memleketinde verdigi caz-dans partisi konu ediliyordu...Eski fotograflardaki cazli dansli partilerin bir tekrarini yapacaklardi...Kadinlarin baslari yapili, kisa elbiseli, erkeklerin smokinli giysiler icindeki 60-70 li yillardan eski dans resimleri gösteriliyordu. Planlar sadece erkekler tarafindan peygamber (Yerde, ayni kaptan)sofralarinda, elle yemek yiyerek konusuldu. Kadinlar artik tesetture girmislerdi. Erkekler karilarinin sayisini rahatca artirmislar, seriati da iyice benimsemisler, habire seriata göre, deyip durdular. Belgeseli 'Partiye en favori karini alda gel' ikna cumleleri doldurdu...Partide ise muzigin ritmiyle iki yana son derece hos ritimle yerlerinde sallanan tesetturlu yasli ve eskiye benzemese de kaymis örtuler icinde, takim elbiseli kocalariyla dans eden diger kadinlara kamera zum yapip durdu. Hepsi birkac saatligine seriati unutup, eski gunlerine gidip geldiler. Tek eksik artik kamusal alanda yasak olan alkoldu.

Özetle degisen, degismekten korkan sadece bizler degiliz...

20 comments:

Anonymous said...

Sizi nasil hayal edelim peki, geleneksel Turk kiyafetleri icinde mi? Eminim basinizda oyali yazma vardir, kiyafet olarak da bindalli falan :) E tabi Batili kiyafetler icinde olacak degilsiniz ya :)
Pakistan kiyafetini giyince bile Arap kiyafeti giydi sanip kiziyorsunuz ya Afrikaliya, siz kesin geleneksel Turk kiyafeti giyiyorsunuzdur.
E havuzda giyilen bikini de geleneksel Turk kulturunu yansitiyor :)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Kizan ben degil erkek kardesiydi, Anonim...Benim giysilerimi merak ediyorsan: yolda, sokakta, plajda,iste, alisveriste, kimse bu da kim yaa diye, basini cevirip bakmiyacak kadar siradandir.

Anonymous said...

Anonim, geleneksel turk kulturunu yansitmak icin havuzda ne giymemizi tavsiye edersin?

Anonymous said...

Zeynos,

Kimsenin kimsenin nerde ne giyecegine karismamasini tavsiye ederim.

Surekli baskasi hakkinda yorum yapip kendi kendine hukum verenler komik ve tutarsiz olduklarini anlamiyorlar bir turlu. Benim amacim bu tutarsizliga dikkat cekmekti.

Bambi said...

Kapanan kadinlar zevklerinden mi kapaniyorlar yoksa baba kardes amca vs baskisindan mi yoksa 'inandiklar'indan mi eger inandiklarindan ise o zaman amerikan mali kot pantalon ustune fransizlarin adini verdigi turban cokta 'tutarli' olmuyor

bliyaal said...

Bu isimsiz şahıs bir ara benim blogda idi, orada işler istediği gibi gitmeyince buraya gelmiş. Orada sorduğum sorulara cevap verememişti, buradaki sorulara da kaçak cevaplar vermeye çalışıyor.

Anonymous said...

Yanlis yere torum birakmissin o zaman Anonim. Post'u ve blog sahibinin sana yazdigi cevabi tekrar okursan bu yazida hukum vermek gibi birseyin olmadigini gorursun :-)

Fulya said...

Cok guldum aksam aksam, bliyaal nasilda tanidin?:)ayni tarz herhalde.
Alp'le Egen'in annesi onumuzdeki ay gorucegim siradan mi giyinirsin yoksa baslar sana mi doner yururken. Ama sakin ha bikiniyle gelme, bak donuyoruz burda siki giyin.
Sen sakrak tarafima rastladiniz ,o yuzden bu sululuk:))

Anonymous said...

"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

American Heritage Dictionary definition for religion: "A cause, principle, or activity pursued with zeal or conscientious devotion."

Goddess Artemis said...

Pazartesi Kar Tatili, Bir Vals, Bir Masal, Bir Grevin Sonu ve Yeni Blog Keşiflerim

Esra said...

HAHAHAHA... cok komik ya bu isimsizler. Hep ayni yerlerde dolanip duruyor, ortaligi karistirmaya calisip kaciyor. :-))))
Ne oldu simdi? Neyse...
Ben okula bikiniyle gitmek istiyorum. Olur mu? Ozgur muyum o kadar?
Merci...

Açalya said...

Son isimsiz arkadaş çok güzel iki alıntı yapmış.

Nobel ödüllü Steven Weinberg yukarıdaki cümlesinin başında bir de şunu demiş, onu buraya yazmazsak cümle yarım kalıyor; "Religion is an insult to human dignity..."
Meali: "Din, insan haysiyetini aşağılar."

Bu da benden bir cümle;
Eğer bir din, nasıl giyinilmesi gerektiğini dikte ediyorsa, bu işte bir yanlışlık var demektir.

Alp ve Ege'nin annesi, gel bak bende ne var! yorumlara da bak ;)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Zeynos, Özlem, Bliyaal, Fulya, Esra, isimsiz dostumuz bize dedektiflik yaptiracagina uyduruk bile olsa sabit bir isim yazsa da meraktan kurtulsak, cok blog gezdiginden okudugunu yanlis da anliyor.

Tanrica Artemis, hosgeldin, senin arsivi desmek icin uygun zamani dört gözle bekliyorum...

Son isimsiz, Acalya'nin da katkisiyla Stefan Weinberg'i ögrenmis oldum, Amerikanca din tanimi icin de tesekkur...


Acalya, ben senin blogu atlarmiyim hic, gördum gördum, herkesi atlattin o fotografla, Bliyaal' dekini o nun da dedigi gibi, ayni gun gazetede ve mail yoluyla gördumdu ama seninki tek oldu, alemsin vallahi...

Goddess Artemis said...

Sevgili alp&ege'nin annesi, hoşbuldum :o)

İşte, Türban için yazılmış, bugüne kadar okuduğum en muhteşem ve en çarpıcı yazı... Gazeteport'un yazarlarından Kıymet Nadir Bindebir [ki bu ismin "fake" olduğu çok belli, kim yazıyor acaba gerçekte?] kaleme almış:

Penis Diktatoryası

Bu yazıyı da blog blog gezip, milleti eğlendiren anonymous'a armağan ediyorum! :-p

Anonymous said...

Bambi, ben de benzer bir yorumu bir onceki post'a biraktim simdi..

Blog sahibesi arkadas, saldiran insan isim vermeye cekinir tabii. Ben su bloglarda henuz 'isimsiz' adi altinda tarafsiz/mantikli/kibar bir yorum gormedim henuz...Gizli gizli hayatlarinizi takip etmeleri de ayri bir muamma..

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Artemis, cok begendim, herzaman icin takibime aldim...

Zeynos, cok alakasiz bir konuda bile Nihat Abi'ye satasmis, o da gereken cevabi vermis tabiki...Tek tesellim belki bizi iknaya calisirken kendisi ikna olur :))))

Anonymous said...

Artemis'in önerdiği linki ben de ziyaret ettim ve bir çırpıda birkaç yazıyı okudum. Ben de takip edeceğim. Sevgiler

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Mine, bugun yine baktim eski yazilarini okumak icin ama arsiv acilmiyordu...

Anonymous said...

Alp ve Ege'nin annesi, senden sonra bugün baktım da penis diktatoryası bile açılmıyor. Halbuki o gün, diğer yazılarına bile ulaşabilmiştim. Anlamadım bu işi...

Anonymous said...

'Her Türk Köşe Yazarı Doğar' başlıklı 15.01.2008 yazı ve önceki yazıları açabildim.