Tuesday, April 17, 2007

Filo yufkadan ispanakli, peynirli börek;














Hafta sonu yaptigim börek, bildigimiz yufka burada bulunmadigi icin, dondurulmus urunlerin arasinda bulunan, baklava yufkasi kadar ince, filo hamuru denilen yufkayla yapildi. Misafirlerimiz ilk kez börek yediler. Ustelik; Anna F., gelecek hafta bizim de davetli oldugumuz, 40 yas gunu partisi menusune almaya karar verdi.

Malzemeler:
500 gram beyaz peynir
1 kuru sogan
5 dl yogurt(%10 yagli)
200-300 gram ispanak(dondurulmus 450 gr)
2 yumurta
1 dl zeytinyagi
9 parca filohamuru yada yufkasi
tuz karabiber

Yapilisi:
Soganlari dogra ve bir yemek kasigi zeytinyagiyla yumusayincaya kadar pisir. Beyaz peynir, yogurt, dogranmis ispanak, yumurta ve ilimis soganlari karistir, tuz ve karabiberle tadlandir.
Tepsinizi bolca yaglayin, 3 kat yufka koyun, sonra ic harcini, 3 kat yufka daha, yine harc ve son 3 kattan sonra, bolca uzerini zeytinyaglayin. 175 derecede firinda ustu kizarana kadar pisirin.

Ben hata ettim, pisirmeden önce dilimlemeyi unuttum, dilimlerken ust citir yufkalar biraz dagildi. Bence siz unutmayin, citir yufkalar agzinizda dagilsin! Afiyet olsun..

19 comments:

Bambi said...

Yabancilar boregi bilmiyorlar dolayisiyle ne kacirdiklarini da bilmiyorlar. Bir yemek programinda eski yugoslav yemegi olarak tanittilar ismide burek idi, dedim kendi kendime bizim kirk yillik borek olmus burek ;) Ama tadina bakan kiz cok begendi borek kiyma peynir karismiydi. Bu arada seninkide cok leziz gorunuyor elline saglik :)

Anonymous said...

Ozlem, burada bir Byrek'ci vardi. Arnavut kari koca. Muska seklinde borekler yapiyorlardi, iclerinde ispanak, peynir, kiyma, kozlenmis kirmizi biber vs. Paolo ona 'aa bu turk boregi mi? dediginde daha benim kim oldugumu bilmeden 'bizim boregimiz turklerinkinden cok daha guzel olur' demisti :-) Bir ara kapanmisti ve cok uzulmustuk. Sonra tekrar acti. Sonra biz baska yere tasindik, acaba hala var mi? Gidip bakmak lazim. Bir de gecen sene Slovenya'ya gittigimizde peynirli/kiymali kol boregi tarzi borek yapan bir yer kesfetmistik. Yakinda, yunan peyniri, yunan yogurdu gibi borek de birilerine mal edilir.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sevgili Özlem, bu böregin tarifi de Isvec'in ünlü Buffé dergisinden. Adini da filolu, fetali bastan cikarici diye koymuslar, Adventsfest yani noel yemegi alternatifleri sayisiydi!

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sevgili ZK, ayni sayida bizim turk köftesinin tarifine de "Köftebullar" demislerdi. Adamlar adini kullaniyorlar ama Turklere mal etmek zor geliyor. Ben bizim ese dosta, bu bizim köfte diyorum, en azindan 10 larcasi ögreniyor iste!

Yasemin said...

Hayallerimden biri de 'borek house' acmaktir.. Fast-food tarzinda...Italyanlarin agiz tadina cok uyuyor borek. Misafirlerime genelde yaparim, aynen senin kullandigindan filo hamurundan. Fena olmuyor.

Zeynep'in bahsettigi Slovenya'daki borekci yanilmiyorsam Makedonyaliydi. Makedonlar cok guzel borek yapiyorlar. Bir de Arnavutlarin pirasali, kabakli borekleri de cok guzeldir. Biz Romanya kokenlilerin de degisik borekleri vardir..Mesela elde acma nisastali yufka ile yapilan tatli kabakli kol boregi bilir misiniz? Mmmmmm, rahmetli aneannem cok guzel yapardi. Annem simdi arada hazir yufkayla yapiyor, idare ediyoruz.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sevgili Yasemin, "Börek House" iyi bir is fikri, tariflerimizle desteklerdik seni. Annemler baklavayi nisasta ile aciyorlar. Eminim cok gevrek bir börekti Anneannen'in yaptigi, usttelik tatli kabakli hic duymamistim, merak ettim...

Anonymous said...

Borek House harika fikir. Benim bahsettigim Byrek dukkani aynen senin dedigin gibiydi, daha cok takeaway tarzi. Bu bolgede tatli kabakli tortelloni/ravioli tarzi bir makarna var, ismi tortelacci. Bu arada artik bloglara ZK diye yaziyorum.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

ZK=Zeki Kiz yazdi demek!

Fulya said...

Boregin ustunu cok kitir istemiyorsan, eskiler islak tulbent koyarlardi firindan cikinca. Bende su kagit havlulari islatip koyuyorum, yufka boregi gibi oluyor dokulmuyor. Birde sicakken kesmiyceksin.
Burda ismini kullaniyormusun?, alp ve egenin annesi uzun geliyor bana:)

Açalya said...

Boreeeeeekkkk! ve cayyyyyyy! buzlukta donmus ispanaklar var, icabina bakilacak!

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sevgili Fulya, istersen adimi da yazabilirsin. Ben (arapca)adimi pek sevmedigimden böyle baslamistim.
Böregin ben citir halini sevdim. Zaten dedigin gibi sonradan yumusadi da. Islak bez ya da havlu artik aklimda.

Sevgili Acalya,bende ilk kez taze ispanak bulmustum, yemek yapmaya kiyamadim, derin dondurucuya attim di. Tarifin orjinali hazir dondurulmustan.

Bambi said...

yasemin ve z.k. bu arada z.k. cok iyimis ;) bende habibe'nin yazdigini ve z.k.'nin yazdigini okuyunca borekci zinciri geldi aklima, lahmacun zinciri hic aklimdan cikmiyor zaten ;) tatli kabakla olanida cok iyi fikir denemek lazim sen bize tarifini versene yasemincim luti luti :)

Anonymous said...

Zeki Kiz iyiymis yav :-) Bu arada yillarca benim bilgisayar accountlarimdaki username'lerim zeykiz idi. Beni bu formatta da gorebilirsiniz, ona gore. Malum dincilere (buyuk bir zevkle) laf yetistiriyorum, adimi soyadimi tamamen sermeyeyim ortaya dedim. Bir Hans. A.H.C. de Witt'in caresine bakamadim henuz, ama aklimda ;-)

Lapis lazuli said...

Ben de Turkiye`de simit evleri gibi birseyler acildigini duydugumdan beri burada bir simitevi acilsa ne iyi olur diye dusunmustum, ama drive thru`su olacak, sabah ise gidenler 'bi simit bi de cay' isteyecekler sicak arabalarindan inmeden ( kis memleketinde boyle hayal kurulur :)
bu hayali drive thru`lu borekciye donduruverdim simdi :)Birisi aciverse keske...
Bu arada burek, borek ,boreku, burekiye....artik ne derlerse hepimizin :) Osmanli doneminden yadigar.
Burada Yunanli, Turk senelerdir baklavayi, imam bayildiyi paylasamiyor, borek varsin herkesin olsun :)

Yasemin said...

Merak edenlere: bizim tatli kabagiyla yapilan boregimiz tatli bir borektir. Kabagi rendelerler, toz sekerle karistirirlar ve kol boregine ic olarak koyarlar. Borek pisince (yanilmiyorsam pisince) de ustune biraz daha seker dokebilirsiniz.. Mmmmmm :-) Kasimda gittigimde annem yapmisti, kilo milo demedim yedim valla. Ama bizim kaymakli boregimiz de acayiptir ;-)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sevgili Cano, bence de biz böregimizi birakmadigimiz surece o bizimdir..

Sevgili Yasemin, ben bu tarifi kesinlikle ilk kabak alisimda yaparim. Sadece uzakta ki bir markette var, özel gitmem gerekecek..

Anonymous said...

My paгtner and I аbsolutely lovе youг
blog anԁ find the maјoгity of youг post's to be exactly I'm looking foг.
Dо уou offег guest writers to write content in yоur case?
I wouldn't mind producing a post or elaborating on most of the subjects you write in relation to here. Again, awesome web log!

Also visit my blog post; Get blogs plugin

Anonymous said...

This is a vеrу good tip particulаrlу to those new to the blogospheгe.
Short but veгy prеcise іnfo… Thank you
for sharіng this one. Α must read article!

My weblog - wedding dresses

Anonymous said...

Thаnks in fаvoг of shаrіng such a nice opinion, pіеce оf writing іѕ fastidious, thats ωhу i have
reaԁ іt еntіrely

Herе is my homepаge; SEOPressor V5 review