Wednesday, April 11, 2007

Numarali Cumhuriyetciler!

YesilErik'in blogunda dun yayimladigi yaziyi cok begendim ve kendisine sormadan buraya aktardim, eminim kizmaz bana! Basliga gelince; tanimlama cok hosuma gitti, o yuzden.

Söyle diyor:

Son 12 yılda söyledikleri

Herhalde çoğumuzun posta kutularına bunlardan bir-iki çeşitleme geldi son günlerde. Olsun, benim kayıtlarımda da bulunsun istiyorum ben.

Hep demokrasiden yana olduklarını iddia eden numaralı cumhuriyetçilerimiz 14 Nisan’daki miting için şimdiden kulis yapmaya başladılar bile. Peki etkili bir muhalefetin eksikliğinde ne yapılmasını öneriyorlar millete? Kuzu kuzu oturup bekleyelim mi daha önce yaptığımız gibi? Laf salatasına gelince bol, eyleme geçince sırtından bıçaklama. Hem askerin sivil yönetime müdahalesinden yakınıp, hem de sivil toplumun katılacağı bir mitinge neden bu kadar karşı olunur? Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusudur? İşte tam da bunun için 14 Nisan’da sokaklarda olmalı sivil toplum. Her fırsatta demokratik olduğunu tekrarlayıp, her kesime eşit mesafede olduğunu iddia ediyorsan, bu sivil toplum hareketine ilk destek veren de sen olmalısın. Yoksa ya aptalsın ya da bu siyasi tablodan başka çıkarların var.

Ülkenin Başbakanı bile olsa bir cumhuriyet, demokrasi ve kadın düşmanı neden Türkiye Cumhuriyeti’nin Cumhurbaşkanı olmamalı? Başbakanken ve daha önce yaptıkları ve söyledikleri bunun için referans olmayacaksa ne olacak? Özetle:

Cumhuriyet, Laiklik ve Atatürk Düşmanı

bir adam Cumhurbaşkanı seçiliyor.

Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığına,


dolayısıyla

Türk Silahlı Kuvvetleri Başkomutanlığına seçilecek.


Recep Tayyip Erdoğan isimli Cumhuriyet düşmanının son 12 yılda söyledikleri:

devami icin buraya tiklayin..........

12 comments:

cenebaz said...

Gelecek günler çok karanlık:(((

Anonymous said...

Adamin dediklerini okudukca icimden en agir kufurleri ettim. Memleketin gidisati vahim derecede tehlike altinda maalesef :-( Yurt disinda oy kullanamiyor olmak bana cok sacma geliyor. Bircok ulke secimlerinde bu mumkunken bizde niye mumkun degil? Yurt disindaki Italyanlar belirlerdi gecen sene basbakani!

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Cenebaz cim yurt disindan bir katkida bulunamiyoruz maalesef.
Zeynep cim ben de dun degindim ayni seye Elif in bir yazisinda, gecen seneler de buradan otobusler kalkti Stockholm'e sirf Irak'li Kurtler oy kullansin diye. ABD'mi isteyince kullanilabiliyor diyecektim ama bak Italyanlar da kullaniyormus.

Anonymous said...

Alamancilar, Hollanda'da yasayan Turkler, vesaire cok dinci ama. Daha da kotu olabilir. Biz sadece birbirimizi taniyoruz, halbuki benim duydugum kadariyla Fethullahcilar buralari tamamen sarmis. :o(

www.elifsavas.com/blog

Anonymous said...

Elif hanimm, lutfen dincilerden bahsederken siradan insanlarmis gibi bahsetmeyin. Gereken sifati yazmak cok mu zor olurdu sizin icin? :-))) Tam dam ustunde saksagan olmus. Benim anlamadigim, o saksagan dami nerde bulmus??

Anonymous said...

Dinciler (yallallahu maleykul vesselam) diyecektim... Olmus mu, Zeynep Hanim? :oP

Sanirim, sonunda yemek tarifleriyle boyle seyleri neden birarada yazdigim anlasilacak. Maksat google ile tarif ararken girsinler, sonra belki birkacini zehirlerim!!!! Tabii onlar beni siyanurlemezse once. ;o)Ne yapalim, atin olumu arpadan olsun.

(Bence saksagan yanlislikla konmus oraya. Olsun, biz saksagan yemeyiz.)

Arkadaslar, ne konustugumuzu anlamiyorsunuz tabii, Zeynep, bana yazilan bir yorumdan bahsediyor.

www.elifsavas.com/blog

Bambi said...

New Jersey'nin yeni adi Nur Jersey olmus zaten haberiniz var miydi biliyorum :)))) Bindik bir alamete gidiyoruz kiyamete :(

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Elif'cim dun sana korkudan destek veremedim, adim sanim adresim Avrupa'da belli diye, cok özur dilerim, bu bende cocuklardan sonra basladi asiri tedbir.Ayrica sen cok da guzel cevapladin. Ben onun Nevra oldugundan da supheliyim, Istedikleri adla istedikleri gibi saldiriyorlar. Ben hic bulasip onlarin fikirlerine karsi seyler yazma geregi duymuyorum cunku okumuyorum, hatta benim gibi dusunmedikleri icin bazi begendigim yemek sitelerine hic ugramiyorum bile. Onlarin konturlerini artirmak bile isime gelmiyor.
Bu arada ayni seyi ben de dusundum; ne kadari bizim gibi dusunuyor (yurtdisinda ki Turkler)?Ama bu paralarini yesil sermayeye kaptiranlar herhalde yollarindan dönmuslerdir dedim. Bir arkadasim Turkiye'de esime "biz gercek Turkler sadece %10 uz demisti!
Demek sadece Fethullahcilar degil Nurcular da sarmis orayi...

Anonymous said...

Olmus Elifcim..Bu arada bence Google'da gul suyu diye arama yaparken buldu seni ;-)

Anonymous said...

Hic uzulme, destege gerek yok ki. Zaten bu sefer de bak, bunlar boyle toplu calisiyorlar derler. ;o)

Ben zaten olayi saldiri olarak algilamamistim. Insanlar, diger herkesin kendileriyle ayni inanislarda olmasini (dogal olarak) bekliyorlar. Sanirim, benim baska turlu dusuncelerim oldugunu aklina getirmeden yazdi. Yine de oldukca kibar yazmis, kufuru de basabilir, beddua okuyabilir ve hatta mektupla bomba bile yollayabilirdi. :oP Biz, bizim eve gelen kolileri hep iyice dusunerek, birimizin ismarladigindan emin olarak aciyoruz. Filmi yaptigimizdan beri.

www.elifsavas.com/blog

Açalya said...

Yaziya link verdigin iyi olmus, Yesil Erik uzun suredir yenilemedigi icin bakmayacaktim, cok iyi oldu, cok guzel yazmis.

Ben cok rahatsizim orada olanlardan ve burada elimizden birsey gelmemesinden. Gostere gostere geldiler bulunduklari ortama, o yuzden aslinda cok da sasirmiyorum bu olanlara. Bizim milletimiz kadar gerizekali bir millet yoktur, boyle kendi eden kendi bulan.

Elif'in bloguna yorum birakan kisi once saka yapiyor sandim, ciddi ciddi oturmus yazmis bir de, sonra anladim ciddi oldugunu, nevrimi dondurdu Nevra! Ama Elif de iyi cevap vrmis su serpildi yuregime, okumustur herhalde...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sevgili Elif, Darbe'yi yorumlamak haddime dusmez ama sitenden daha önce inceledigim kadariyla cok begendim, sirasi gelmisken söyliyeyim. Kendinize dikkat edin lutfen tedbiri elden birakmayin, size ismi gibi guzel oglunuzla birlikte saglikli cok uzun yasam dilerim.
Sevgili Acalya,sen de dikkat et kendine! Orasi ABD' adres iz cok kolay bulunuyordur. Belki de Yesilerik gibi kimlik vermeden bu konulara girmek gerekiyor..
Oruc tuttugu icin hickimseye dokunulmaz, laf söylenmez, ama oruc tutmayanlar dövulur, hatta öldurulur bizim ait oldugumuz dinde.