Friday, April 6, 2007

Paskalya tatilindeyiz;


ici cikolata ve sekerleme dolu yumurtamiz coktan bulundu.


Dun paskalya tatili basladi. Sali'ya kadar evdeyiz. Burada da bayram demek seyahat demek.Özellikle okul caginda cocugu olanlar coktan kar olan yerlere,slalom yada motorlu kizakla piknik yapacaklari 1000 metre denizden yuksekligi olan ic bölgelere seyahat ettiler bile. Bu yil sehirden kar cok erken kalkti. Sehrin ortasindan gecen irmak hala buzlu, ama uzerinde kaymak tehlikeli. Dun belediyenin araclari yerdeki cakillari supurduler. Kar yagdiktan sonra buza cevirdiginde cakil dökuluyor kayma ve dusme olmamasi icin.

Bizde de gunun önem ve anlami ise,sadece evde ki mutfak masasinin ustundeki sari renkli örtu ve paskalya nedeni ile yapilan birazcik luks deniz urunleri ve peynir cesitlerini iceren mutfak alisverisi oldu.

8 comments:

cenebaz said...

Ben de istiyom o yumurtadan. Nasıl güzel bi şey o ya:))

Anonymous said...

Merhaba Alp&Ege'nin annesi :-)

Elif'in blogu sayesinde ilginc bloklar kesfediyorum. Oraya yazdigin yorumda Isvec'ten bahsetmissin, ilgimi cekti ve bloguna geldim. Umea'da yasiyorsun demek? Ben de 5 yil Isvec'te yasadim (Uppsala), 2.5 nerdeyse 3 sene once Italya'ya tasindim. Benim ilk paskalya deneyimlerim Isvec'te olmustu ve kuzu yendigini duymamistim. Italya'da bu aylarda ozellikle paskalyada kuzu yeniyor. Benim cok hosuma gidiyor cunku burada (Bologna'da yasiyoruz) genelde fazla kuzu yenmez, ben de bayilirim. Insallah pazar gunu doya doya yiyecegim.

Diger yazilarini henuz okumadim, sadece bir merhaba demek istedim. Glad pask ;-)

Açalya said...

Belediye cakillari supurdugune gore bahar geldi demek oraya :)
Ymurta hakikaten pek civil civilmis, ne guzel. Alp yada Ege'nin kafasi kadar neredeyse degil mi?! size iyi tatiller.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sevgili Cenebaz, ici biz buyukler icin cok tehlikeli bosver sen onu...

Sevgili Zeynep, merak ettim;sen ne amacla bulundun Uppsala'da? Yani is yada ask gibi? Ben 6 yil önce geldim cunku esim Isvecli. Burayi cok seviyorum ve alistim, ayrica cocuk buyutmek icin dunyanin en rahat yeri.Sana ve ailene de glad påsk dilerim.

Sevgili Acalya, bahar tam geldi sayilmaz,cunku bugun ben, Alp ve Ege yuzme havuzunun disaridaki saunasina islak islak disarida kosarken buz gibiydi ve cok az kar bile serpistirdi . Ama göcmen kuslar öbek öbek görunmeye basladilar. Size de iyi tatiller.

Anonymous said...

Demek cakismisiz seninle bir sure :-) Ben 98-99 yilinda universitenin son senesini Uppsala Uni'de okudum (Isvec'te master'a denk geliyordu), sonra doktoraya basladim. 2004 Mart'ta mezun oldum. Tamamen ogrencilik amacli yani! Ama hayatimin en guzel yillari orada gecti. O kadar cok guzel anim var ki, Italya'ya aglaya aglaya tasinmistim (buraya gelme sebebim ask, esim italyan :-). Artik buralara da alistik, insan her ortama alisiyor...

Bu arada ismin nedir? Yazilarini okuyacagim. Isvecle bagi olan birisini buldum mu birakmam ;-) Benim blogum yok, bir web sitem var, ama hala guncelleyemedim, bir ara o ise de el atmam lazim.

Sevgiler,
Zeynep (http://zeynep.web.cs.unibo.it/)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sevgili Zeynep, web sayfana baktim. Resimler harika. Paolo'nun dugunde ki uyumuna hayran kaldim. Ne de olsa akdeniz cocugu, kahkaha atarken P-O Vad hände? diye soruyordu. Kendisi tam bir kazik ti bizim dugunumuz olmadi ama kardesimin dugununde. Adim Habibe,tekrar görusuruz umarim. Ayrica basarilarinin devamini dilerim.Sevgiler...

Anonymous said...

Merhaba Habibe,

Tanistigimiza memnun oldum. Nerden nereye degil mi? Annemin dedigi gibi, allah interneti yaratanlari cennetlik etsin :-))

Italyanlar bizim kadar oynak degil aslinda, ama benimki seviyor. Biz Mersinliyiz ve dugunumuz orada olmustu. Dugunden once babam Paolo'ya 'Silifke'nin Yogurdu'nu ogretti. Ellerin havada oldugu resimlerde onu oynuyor sanirim. Kayinpeder de 5 bardak raki icmis ve bayagi kafayi bulmustu. Onlar oyle kivirtmaya alisik degiller ama Silifke havalarinda oynatmayi basardik. Ayrica buradaki dugunumuzde de biraz turkce muzik calmis, en sonunda halay cekmistik. Italyanlar ilk basta ne oldugunu anlamadilar, ama 2 dakika icinde hemen standart ritmi ogrenip buyuk bir cember olusturdular. Guzel anilar iste...

Siz nasil tanistiniz esinle? Isvec'te mi evlendiniz? Benim bir cocukluk kiz arkadasim bir Isvecli ile evlenmis gecen, Stockholm'de oturuyorlarmis. Bir de yabacilarla evli turk kadinlar yahoo grubu var, ismi yuzdeelli. Elif'i ben ordan taniyorum. Neyse, grupta esi Isvecli olan bir arkadas vardi. Onlar da Stockhom'de oturuyorlarmis. Gruptan ciktigi icin su anda ne yapiyor bilmiyorum. Senin tanidigin isvecli(erkek)-Turk(kadin) ciftler var mi?


sevgiler,
Zeynep

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sevgili Zeynep,
biz internetle tanistik. Annenin dedigi gibi bende interneti kesfedenlere dua ediyorum, yoksa kocasiz ve cocuksuz yalniz bir "ev"li olacaktim hayat boyu.
Esi Isvec'li olan tek bir arkadas var burada onun disinda kimseyi tanimiyorum. Yabanci kocalari olan Turk kizlarin grubu bilgisine tesekkur ederim, haberim yoktu gercekten severek katilirim gruba. Gorusmek uzere...