Monday, April 16, 2007

Osmanli ve Nevrali Senbuse!





Isvec'te bulundugumuz sehirde bulabilecegim tek yufka "filodeg" (Baklava yufkasi gibi ince) ile yaptigim börekten arta kalanini Sevgili Elif Savas'in "Osman, Osman" yazisi altinda verdigi "Senbuse" tarifinden esinlenerek özune sadik kalinmis, harika bir tatli yaptim. Yenildi denmez, adeta yutuldu ve pudra sekerlerinin arasina dusmus kirintilar bile ziyan edilmedi.

Malzemeler:
1/2 paket filo yufka yaklasik 250 gr (eni:25-30 cm boyu:50 cm boyutlarinda 3 kucuk dikdörtgen )
200 gr badem ezmesi (Yada bademtozu, gulsuyu, seker karisimi)
1 dl sivi yag
2 yemek kasigi pudra seker
2 yemek kasigi dovulmus ceviz (istenirse)

Yufkalari 6-8 cm genisliginde uzun dilimledim, ic kismini fircayla yagladim, ucuna badem ezmesi ve ceviz karisimini bir corba kasigindan kucuk miktarda koyup muska seklinde paketledim.
Bir yagli kagitli tepsiye dizdim, ustu cabuk pisti, altlari beyazdi cevirip tekrar bekledim, firindan cikarip pudra sekeri ektim. Yemeklerimiz bittiginde zaten iyice sogumuslardi, ince kitir agizda dagilan harika hafif bir tatli oldu. Adini da degisikliklerden dolayi Osmanli ve Nevrali Senbuse koydum.

7 comments:

Bambi said...

mmmmmm Hedikli ev'den yine guzel kokular geliyor :P ( bu agizimin suyu akti anlaminda yanlis anlasilmasin :) Senbuse'nin goruntusu de cok shik olmus begenildi :)

Anonymous said...

Eveeet! Cok hos. :o) Ben bir kere suruplu yaptim, bir kere seninki gibi, firinda ve pudra sekerli. Suruplusunu da dene. Biliyorum, daha agir tabii ama ne yemisler, bilmek icin. :o)

Aslinda ne pratik, degil mi? Eline saglik, cok cok guzel gorunuyor.

www.elifsavas.com/blog

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sevgili Özlem, aslinda fotografta karanlik, gun isigi mutfaga gelmeyince koyu oldu. Gelecek sefere daha da SIK olur herhalde, sigara boregi gibi dondurmaya batirilarak.
Sevgili Elif, suruplu buradakilerin agiz tadina uymaz diye yapmadim, ama yemezlerse ben yerim. Onu da deneyecegim. Dedigin gibi inanilmaz kolay, sadece artan yufkayi degerlendirip, buyuk tezahurat aldim.

Açalya said...

Oooo ben yarin gidip bi filo yufka almaz miyim yahu!

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sevgili Acalya, bebisin mi uyandirdi seni bu saatte (futbol oynarken)?

Fulya said...

Ben de iki paket filo yufaka var hemen birini senbuseye donduruyorum bugun. Filo yufa hayat kurturacim oldu zaten.
Tskler ikinizede.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sanirim buradaki paketler 400 er gramlik, 1,5 paketini borege kullandim, yarim paket yetti bile Fulya oldukca bereketliydi! Yalniz badem harcim biraz artti.