Tuesday, April 24, 2007

Rahmetli Kaynanamin Kayganasi:


P-O annesini benimle tanismadan 5 yil önce kaybetmis. Ulla'nin elyazisi ile penkek (Pannkaka)tarifini, ben buyuk yemek kitabimizin arkasina yapistirdim. Tarifi ezbere biliyoruz ama sadece onun anisina... Babannemin yumurta, un ve biraz tuz, yagda yaptiginin adi ise kaygana idi. Sanirim bizim Bati Karadeniz'de yine cizleme, akitma gibi daha degisik icerikli ve adli olanlari da var.
Kayinvalidemin tarifinde ki; 2 yumurta, 4 dl sut, 2 dl un, 1 cay kasigi tuz, 1 corba kasigi sekeri; ben tuz koymadan biraz sekerli , sut ve un miktarlarinin yarisi ile cocuklara yumurta yedirme olanagi yaratiyorum. Icine ise cirpilmis krema (%45 yagli civik kaymak) ve recelle (marmelat kivaminda) servis yapiyorum...



6 comments:

Anonymous said...

Kayganayi duymustum ama pancake oldugunu bilmiyordum! Ben kucukken annem bunu bize "gozleme" diye yapardi, ama gozleme ayni zamanda sacda pisirilen, borekimsi sey oldugu icin kafa karistiriyor.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

ZeyKiz'cim, bizde de dedigin gibi gözleme sacda yapiliyor; yaglanarak katkat cevrilirse, katmerli; icine harc konulup, 2ye katlanirsa bükme deniliyor. Bunlarin hic birinde de yumurta kullanilmiyor.

cenebaz said...

Benim de kaynanam yapar" akıtma" diye. Üstelik Karadenizli falan da değil ama. Sacda değil, teflon tavada yapar.Neyse çok severim kısacası. Ellerine sağlık, olsa da yesek:))

Lapis lazuli said...

Biz cocukken annem bunu palacenka (kendi dilinde)diye yapardi, daha o pisirirken bekleyemez icine cilek, visne receliyle durum yapar yerdik :)

Baska evlerde cizlama, akitma diye yapildigini biliyorum ama restoran menulerinde krep olarak yerini aldi zaman icinde malum disardan dilimize dondurerek :)

Benim cocuklarin da en bayildigi sey. Cansu balla, Lara krem peynirle, Tolga sadece tereyagla seviyor.
Bense icine ceviz ve bal koyup yemeye bayiliyorum ;)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sevgili Cenebaz, senin baliklarin yaninda bu ne ki. :(
Sevgili Cano, bir de burada kirmizi sogani kucuk kiyip, biraz krem fresh(yada yagli yogurt%10)ve havyar karisimiyla servis yapiliyor, o da biraz buyuklerin agiz tadina göre ve benim favorim de o. Esim de, sen, Cansu ve benim cocuklar gibi tatliyla seviyor...

Yasemin said...

Simdi soyle hashasli katmerli gozleme olsa da yesek! Benim annemler uzun yillar Bozuyuk'te oturmuslar, bir de enistem Eskisehirli, o yuzden o taraflarin bu hashasli seyleri girmis mutfagimiza, simdi burda okuyunca da katmerli gozlemeleri falan bir canim istedi kiiii..

Annem de pancake'e akitma der ve genelde krep gibi ince yapar. Halbuki Norvec'te daha kalinca yaparlardi ama Amerikalilarinki gibi ufak degil, buyukce. Norvec'in batisinda bir de (simdi ismini hatirlayamiyorum) icine kefir ya da kulturmelk koyarak yaparlar, bayagi kalinca ve daha ufakca, enfes olur, mmmmmmmmm. Bunu daha cok ustune tozseker ve tarcin ekerek yerler. Diger pancake'i ise ya krema+recelle tatli ya da bacon veya peynirle tuzlu olarak yerler. Ben iki turlu de severim. Simdi yarindan itibaren 4 gun tatiliz, coluk cocuk evde, kesin yapicam pancake sanirim, coktandir yapmamistim.