Thursday, August 30, 2007

Tatil Bitti'nin özetinin özeti!

Yazilasi cok sey olunca, özetle basliyayim,aklima geldikce ilave ederim dedim...Fotograf cekemedim, cunku hergun elimizde 2 buyuk IKEA torbasi dolu cantayla denize inince, fotograf cantasi tasimak ve fotografa zaman ayirmaya pek firsatim olmadi...Asagidaki fotograflar da evde cekilmis, gezdigimiz tek bir gunun ve kizkardesimin kucuk makinasiyla cekilenlerden acele sectiklerim...


Bu kabuklar kocaman 2 kg lik 2 yogurt bakracina doldurulmus haldeydi. Cogu Alp ve benim tarafimdan toplandi. Alp'in israriyla ilk gun topladigimiz salyongozlari pisirdik ve icini cikarmaya calistik. Daha sonra canli olanlari hic toplamadik...Alp deniz yildizlarini hep topladi ve kuruttu, ben en azindan denizdeyken elimdeki fileye koyulanlari caktirmadan atarak, yengecleri ise kabuklarindan cikararak kurtarmaya calistim...Bazen kiyametler koptu...Bu ses ve ahenk icinde biz tatil yaparken daha kizkardesim ve kucuk kizi (Defne daha önce gelmisti) bize katilmadan ilk uyariyi ve tehdidi ust komsudan aldik. Kizkardesim geldiginde kucuk Peri'miz ile gurultu miktari 2 katina ciktigi halde, komsunun bende yarattigi depresyon durumlari da dagildi gitti...
Cok degerli yeni dostlarimiz oldu. Nese-Torsten, Margaritha-Baran, Nihat Abi-Emel Abla ile uzun yillar surecek dostluklara birlikte kadeh kaldirdik...


Datca Hayitbuku'nun, meshur Ortam Pansiyonu'nun, yine cok meshur kalamar dolmasi; dolma peynirli karideslerle doldurulmustu...

Aktur'da sezonun en yogun zamani olmasina ragmen, deniz gunun belli saatlerinde adeta bombos. Bizim yuzmeyi sevdigimiz ve kabuk cikardigimiz yer ise, motorlu kayiklarin arasindan gecip, burun boyunca snorkellemek...Bir keresinde P-O buyuk bir deniz kablumbagasi gördu. Ben de kocaman bir muren gördum...Tanidiklardan biraz daha dikkatli olup, kayalarin arasina dalmama önerisi aldim. Sebebi ise; murenlerin disleri mikroplu oluyormus, isirirsa yarasi 6 ay gibi bir surede bile gecmiyormus...
Resimde herkesin keyfi yerinde, yalniz annem yavrularini birakip gidecegi icin yine uzgun...


13 comments:

Esra said...

Ne kadar guzel bir tatil gecirmissiniz. Cok uzun zaman oldu yazliga gidip aylarca oradan cikmayali. Belki seneye oyle yapmaliyiz. Ozledim gercekten.

Sevgiler
Esra

müzi said...

ne cabuk geciyor gunler. ben de simdi tatil fotograflarima bakiyorum ve ben burada donarken onlarin hala orada denize girdiklerine inanamiyorum. bu arada annenin huzunlu bakisi beni cok uzdu...

Nihat Akkaraca said...

Datca'dan Kalimerhaba,
Alp&Ege'ninAnnesi. Biz aynı tempoyla tatile devam ediyoruz. Kızım, damat, torun bu sabah döndüler. Evde iki kişi kalıverdik. Çıt yok etrafımızda. Hüzün çöktü evimize. 15 Eylülde küçük kızımız gelecekler.
Kız kardeşiniz geldiğinde ilk görüşte seni sandık. Durum anlaşıldığında hepimiz şaşkındık. Böylesine benzerlik şaşılacak şeydi.
Günler, aylar eskiyip arkamızda kalmaya başladı. yaz gene çabuk gelecek.
Kışın keyfini çıkarmaya bakın. Nihat abi

Anonymous said...

Bu sene Datca'ya gelemedim malesef ama sizin resimlerle hasret giderdim. Aslinda Eylul'de planim var bakalim nasil gececk Datca'da zaman... Yuzdeellide bulusmak uzere sevgilerimle,
ASLI

Bambi said...

Deniz yildizlarini bende biriktirirdim ve kabuklarinida tabii:P Oglanlar cok yakisikli :)

Selen said...

Sayili gun ne cabuk geciyor degilmi?
Bizde Almanyna'dan ucaga bindigimizde onumuzde Isvecli bir cift oturdu bayan sana o kadar benziyorduki anlatamam Habibe isin komigide2 oglu vardi tamam dedim bu kesin Habibe bir baktim ki arkadan 2 kiz geldi ama cok dusundum seni o ucus sırasinda.
Tatil anilari cok hos degilmi?
Bizim 2 gunumuz kaldi cok stresliyim bu yuzden

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Esra, ben de uzun yillardir ilk kez böyle uzun deniz tatili yaptim...Cokta iyi oldu...

Muzi, burada hava 13-17 derece arasi, ben bile unuttum sicagi simdiden; maalesef annem 25 yildir alisamadi, bense hayirsiz evlat, aramayi bile ihmal eden cinstenimdir...

Nihat Abi, kizkardesim birgun benim ceketimi giymis (Ank.da ögrenciyken beni Ist.da ziyaretinde), kuzenimle otobuse binecek, aaa ablam da otobusten iniyor ne tesaduf! demis ki, kapi acilinca kendi yansimasi oldugunu anlamis...Saygilar...

Asli, saglikli olalim hepimiz yeterki, gelecek yillarda görusuruz...

Bambi, oglanlarin en cok sorduklari kelime suydu:" Masallah ne demek, anne"...Turkce de degilki bir turlu iyi anlatamadim...

Selen, biz direk Dalaman'a uctuk...Bence heryerin hersaatin tadini cikarip, steresli olmamaya calis, gelecek yil yine gelirsin özlediklerine...

B5 said...

Biz de direk Dalaman'a gidip geldik ,ilk nasil gidecegimizi bilemeden, olmayan Havas a guvenip ;)..
Resimlerin cok guzel! Ortam'a ise inanamadim. Dondugumde ben de dayanamayip o kalamar dolmasinin resmini koydum bloga!! Suleymana laf atarak...
Bir yarimadada herkesin birbirini tanidigini hayal bile edemezdim gitmeden. Simdi sizi dinleyip gittigim icin cok memnunum. Orada bulusabilmeyi nasil istiyorum simdi bilsen. 1yil beklemek gerek en az..
Hosgeldin tekrar!!! :)

Açalya said...

Fotograf makinesi kucuk ama zehir gibi ha! :)
Son fotografta icim burkuldu, gozlerim doldu 'annem gidecegimiz icin uzgundu' deyince.
Muren en sevmedigim yaratiklardandir...bir de yilan, ciyan, fare, karinca sevmem. Zeki Muren gibi narin olmuyor muren baligi. (hmmm Zeki Hanim'in da agizi cok fena bozukmus, zehirli gibi)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

B5'cim, tatil önerilerine katkim oldugu ve memnun kalmana ben daha da cok sevindim...Ege deyince Alacati, Datca deyince Ortam akla gelir oldu...Biz Nihat Abilerle sadece 1-2 saatligine ugradik oraya, kardesimin arkadaslari kaliyordu tesadufen, Nihat Abi'de arkadaslarin sordugu kolejlerinden bir eski ögretmenlerinin 7 göbek geriye hikayesini dökuverdi ortaya...Hikaye öyle hostu ki yandaki masalara Nihat Abi'nin hayranlari doldurdular, diye P-O bana durtup göstermeye baslamisti...1 yil cabuk gecer, görusuruz gelecek sefer mutlaka.Sevgiler cok...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Acalya'cim, biliyormusun ben hayvani basi ve kuyrugu olmadan vucudunun ilerleyisini kayanin arasinda görunce yilan sandim, sanki bir koca boga yilani hareket ediyor gibiydi...Kardesimle Alp e seslendim, hemen geldiler, ama kardesim gördugunde hayvan hareketsizlesmisti...4-5 metre derinliginde bir yerde, kolumdan kalin bir yaratik, heyecanla ertesi gun bir tanidiga anlattim Muren dir dedi...Ben de adini duydum ama balik gibi saniyordum kafasini kuyrugunu görmeyince bu tam bir yilan di...

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

Merhaba Alp ve Ege'nin annesi,
Nihat Abi'nin bloğu ulaştırdı sizi bana. Bende yazın üç aya yakın Datça'da kalıyorum ve de orayı çok seviyorum. Yazılarınız daha düzenli olarak okumak üzere sizi mavilimon'a ekliyorum.
Sevgiler
www.mavilimon.blogspot.com

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Aysegul, hosgeldin. Bloguna hizli göz gezdirdim, sadece Datca degil anladigim kadariyla ortak konular, Iskandinavya'da var...Daha cok görusmek uzere, benden de sevgiler...