Sunday, May 13, 2007

Panel Perde!



Isvec'te hanimlar yazlik, kislik, noel, paskalya gibi nedenlerle senede en az 3-4 kez perde degistirirler. Bu perdelerin cogu kendileri tarafindan dikilir. Gecen gun bir arkadas: ben yalnizca 3 kez degistiriyorum, yazlik, kislik bir de noelde, dedi... Ben hic degistirmiyorum mutfak haric. Bu panel perdeler 2-3 kanat ustuste olacak sekilde öyle tutuldu ki 3-4 yildir, ben ancak alisabildim ve tek kanatli olarak mutfaga aldim en sonunda, yazlik perdemiz olsun bari diye...

20 comments:

Açalya said...

Sasirmiyorlar mi sen oyle deyince? Ne ilginc ya senede 3-4 kez perde degistirmek. Benim annemin sanirim 10-15 yildir perdeleri ayni :)

Anonymous said...

Amaniiiin! Ben senede bir, perde yikarsam afferin!!!!!

www.elifsavas.com/blog

cenebaz said...

Güle güle kullan:)) Çok güzelmiş. Açalyanın annesi gibi 18 yıllık evliliğimde henüz 2. perdeleri kullanıyorum. Herhalde oralarda olsam , beni ayıplarlardı:))

gezicini said...

aman Allahım, senede 3-4 kez perde değiştimek nasıl bişeydir?? ben şu an evdeki perdeleri bile zar zor koydum, bahardan bahara temizlik işte. mümkün olsa sadece stor-jaluzi perdelerden kullanmak isterim. senin perdeler de pek güzelmiş..
gorki

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Burada perdeler bizim Turkiye'de kiler gibi guneslik, tul, farba(umarim dogrudur)ve asil kalin perdelerden olusmuyor. Tul yok, guneslik ise iki camin arasinda ki jaluzi. O yuzden cok zahmetsiz kaldirip yenilerini takmak. Yikama konusu; bende de ayni, her sene yikanmayacak kadar temizler. Cunku elektrikle isinildigindan is, pis yok ulkede...

Lapis lazuli said...

Ben perdesiz bir evdeyim, halbuki evi gosteren perde derler, yok gorunmeyiversin :) Blind tozu almak bile yeterince bezdirici, tulle, perdeyle kim ugrasir. Ben degil en azindan :)

Cam onunde masa ne guzel olmus bu arada. O masada kahve ve sohbet keyfi bambaskadir eminim :)

Fulya said...

Biz perde degil de kapi susu, masa ortusu birkac biblo degistiririz mevsimlik:) bu perdeleri ikea'da goruyordum da nasil kullanilacagini kestiremiyordum. Simdi jeton dustu:))

Bambi said...

Perdeler begenildi hedikli ev'e yakismis :)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Arkadaslarim tesekkurler ilginize. Gercekten Iskandinavlar, tasarimda, kendi tatlarinin farkliligini hep vurguluyorlar. Bazi amerikan filmlerinde de bununla ilgili esprilere rastlamak mumkun...Nede olsa kaniti ortada IKEA...

B5 said...

3-4 kez perde degistirmek mi? Bilmiyordum. Ikea'dandir herhalde diyecektim, yorumunda yazmissin, simdi okudum :)

Benim ekru yari-opak store´larim var, ben monte ettim, mutfakta da birsey yok... Yikama derdi de yok ;)... Fransa´da oturdugum son evde kalin kadife, gülle gibi agir perdelerim vardi. Tavanlar da nasil yüksek. Upuzun yerleri süpüren perdeler, gören de Louvre´da oturuyoruz sanacak. Cekerken kancalar her seferinde parcalaniyordu, birgün de koca ahsap kornis kafama düsüyordu neredeyse... Tehlikeli isler..

Ben pek beceremezdim herhalde tüllü perde, yikamak, ütülemek? Denesem mi acaba?

Seninkileri cok begendim, iyi günlerde kullan.

Yasemin said...

Yeni evimizin salonu tam 3 yil perdesizdi, daha gecen yil taktim bir kat tul (tul diil aslinda ipekli, hafif transparan bisi) ustune de keten kalin perde. Ama bizim buralarda da oyle iki uc kat perde olayi yok, genelde tek kat bisi takiyolar, o da sus, cekip kapattiklari pek yok. Cocuklarin odasina ise Ikea'dan beyaz bir tul almistim, ustunde renk renk kelebekler. kKeten perdelerini de kendim diktim mavi ustune beyaz bulutlar, sari gunes :-) Yatak odamiza keten perdeyi eve tasindiktan 1,5-2 sene sonra astim (Ikea), hala tulu yok. Esime kalsa ne perde ne hali kilim, hicbir sey istemiyor. Halbuki bu tip seyler eve renk veriyor, isitiyor, 'cosy' yapiyor, oyle diil mi?

Bir ara elim varsa da mutfaga ve banyolardan birine de perde diksem....

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Perde secimi biraz pencerelerin tipine de bagli...Fransa örnegi benim Istanbul'da ki duvardan duvara koca tul perdemi hatirlatti, panjur vardi da diger turevlerden kurtulmustum, heryil en azindan 1 kez yikanmasi gerekiyordu utulemeden islak islak asardim... Burada ise, Yasemin'in tarifindekiler gibi. Gec ama degismemek uzere asilan transparans bir stor perde, 3 yil sonra takildi, hala asili hic yikanmadan ve bana göre hala tertemiz. Bizde de sirada cocuk odasi var. Önce kornisi(sopasi) takilacak, cocuklar perdesini asagi cekerek civilerini söktuler. Alci panelin tamiri gerekiyor...

BALDAN TATLI said...

Valla herhalde başka işleri yok bunların. Kaloriferli olduğu için valla 6 ayda bir ,senede bir yıkanıyor perdelerim. Çünkü ütü işinden nefret ediyorum.Ütülemesem de olmuyor. Eskisinler diye çamaşır suyu bile koyuyorum makineye. Eskisinde krınkıl alabileyim. Ütü derdi bitsin diye.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Hosgeldin BaldanTatli, ben Eskisehir'i cok severim. Turkiye'de Avrupa kalitesinde ilerleyen tek sehircilik orada belediye baskanlarinin sayesinde...Hatta beni Eskisehirli sanirdi musterilerim, habire oradan bahsedip, tren biletleri ayarladigim icin...Kizkardesim yasamisti, esi orali oldugundan...Tule yikarken ben de tuz yada seker koyardim birilerinin önerisiyle...

Anonymous said...

merhaba

niyetim iadei ziaretti ama burası pek keyifli biryermiş .oğlanları büyütmüşsünüz,
çok imrendim , biz birtanesiyle helak oluyoruz..
bilgisayarı sırayla kullanmaları, ayruca alkışa değer.çok şekerler
şimdilik sevgiler

mrl's page said...

Böyle kullanımı pratik perdelerle değiştirmek keyifli olur tabii :)
Bizdeki perde olayı çok ciddiye alınır :) Sende demişsin ya evi gösteren perdeymiş :) Annem için de öyle ama benim bir evim olunca bir gün kesinlikle pratik çözümlerden tercih edeceğim :)

Mutfağın çok güzel görünüyor, güle güle kullan perdelerini ..
~mrl~

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Hosgeldin Aynur, benim isimi kolaylastiran, 2 kardesin ayni zamanda cok iyi oyun arkadasi ve dayanisma icinde olmalari. Sen git, kapiyi ört gibi ifadelerle, beni istemedikleri de oluyor...

Mrl'cim, bence de pratik olani sec. Tesekkurler benim kefen bezlerini :)) begendigin icin...

Anonymous said...

Ben perdeyi cok seviyorum ama evimizde perde yok :( Perde dedigin soyle kocaman kocaman pencerelere asilir. Hele son moda, golgelik seklindeki ya da bu resimdeki gibi perdeleri cok seviyorum. Ama bizim ev eski Italyan evlerinden. Pencereler minicik. Perde asmak icin hicbirsey yok. O sopalardan takmak lazim ama kucucuk pencereye hic olmuyor. Zaten pencerelerin tahtasi da cok eski, ev sahibi hic bakmamis eve. Tek care koselere civi cakip adi bir sopayla el kadar perde dedikleri bezleri asmak. Onlar da benim hosuma gitmiyor. Bir de Italya'da tum evlerde panjur oluyor ya, perde cok gerekmiyor. Sonuc perdesiz yasiyoruz ve perde asma/yikama/degistirme problemlerim yok :-) Insallah kendi evimiz olursa birgun, ceyizimdeki Kastamonu bezleri ile perde diktirip ev islerine bir yesinisi ekleyecegim :-))

B5 said...

Zeyno$un dedigine katiliyorum. Italya'da tek sevmedigim günes isigi fakiri minik pencerelerdir, mimarisi böyle ne yazikki. Gunes de bol ya, panjursuz yok neredeyse.
Benim kücükken uyudugum odanin ic pancuru demir, orta penceresi normal perdesiz cam, dis panjuru ahsap idi..
Daha kapatilasi mekan düsünemiyorum.
Kesin yiktiracagim ilerideki evimin ufak hücre cami olursa..

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Zeynepcim ve B5 cim, eski pencereler burada da daha kucuk,hele yeni yapilan modern evlerde cok buyuk camlar var. Ben de kucuk pencereleri sevmiyorum. Kastamonu bezi cok iyi fikir, ben yöresel dokumalari cok seviyorum, yazliga kucuk camlara pazardan alip asacagim. Cama hazir ayni boyutlarda getirip satiyorlarmis yerleri de hazir...Gecen hafta yazligi duzmege gitmistim oradaki balkon perdesini kendim hazirladim simdi bu yaziya istinaden onun resmini post yapacagim. Cunku cok icime sindi...Sevgiler...