Tuesday, May 29, 2007

18-25 Mayis Türkiye'ye Gezimiz!

Hangi ulkede bu kadar cok apis arasindan kasinan erkek vardir, bizimkinde oldugu kadar? Hemde ne yetenek; hem kasin, hem sigarani ic biryerini yakmadan, pes dogrusu!

Yanimdaki Isvecli hanim arkadasima sicakta terilen uzun pantolon giymek zorundalar ondandir herhalde, diye aciklama bile yaptim...

Gunilla, yeni onarilan yazlik dairemizde, sadece esya alacak kadar isim oldugunu saniyordu. Almis yanina birsuru kitap, coluk cocuk evde, okurum herfirsatta diye...Isin garip yani ben de öyle saniyordum. Secmen karti islemleri, vergi vs de hallederim diye ciktiydik yola... Bizden 2 gun evvel gelen ve dörtgözle bizi bekleyen anneme ve babama sarilamadan evvel carpti suratima yerdeki yapi hatalari; yerlerin gri fog olmasi gerekiyordu, bembeyaz alci dolmus... Surtture surtture, sile sile ellerimiz yara oldu...Hala gri fog yok ortalikta. Isi üstlenen usta, sildikce cikar, diyor utanmadan!


Bol cifli ve martinili bir haftaydi anlayacaginiz...


Iyi seyler de var ülkemizde; secmen karti islemlerim kolayca halloldu. Gumrukteki polislerden, devlet dairelerindeki calisanlara kadar herkes cok yardimciydi. Nede olsa Anadolu'nun Istanbul'a farki...



Gitmeden önce hergün yuruyus ve birkackez daga tirmaniriz diye dusunuyordum, ancak 1 kez cikabildik.


> Bu perdelerin sopalarini taa Isvec'ten tasidim, isyerindekiler gulmuslerdi yuruyus yaparken baton niyetine de kullanirsin dedilerdi. Laf aramizda degdi tum zahmete, buyuk bir özenle Lilian'la birlikte hazirladigimiz beyaz perdeler cok guzel oldu...

Transfer otobusunu bekledigimiz oteldeki kahvalti molasi...

6 comments:

Fulya said...

Hosgeldin!
Ben seninle tanismis kadar oldum dun biliyor musun?
Cok tesekkur ederim.

cenebaz said...

Sen ustadan daha mı iyi bileceksin, arkadaşım? Azıcık daha sürt bak çıkacaktır o gri foglar,ha belki 3-5 yıl sonra ama baksana usta şu zaman dememiş. Ha gayret, fırçalamaya devam:))
Kolay gelsin şimdiden. Yalnız perdelerin çok şık, çok güzel. Güle güle kullan.

müzi said...

merhaba,
oyle dikkat cekici bir sekilde baslamissin ki yazina: apis arasindan kasinan erkekler :)). ama haklisin, maalesef oyle.. neden oyle ama? yani yabancilar kasinmiyor da turk erkekleri mi kasiniyor? gulerek basladim yazmaya ama simdi gercekten merak ediyorum. bir bilen ciksa da aciklasa, neden yalnizca turk erkekleri apis arasindan kasinir?

gezicini said...

öncelikle hoşgelmişin!
ben perde-sevmez olmama ragmen perdelerini pek bi begendim.(IKEA mı?) bu bozkırın Ankara'sında bir IKEA acılsın, herseyi oradan alıcam!
sevgiler
gorki

tu_ba said...

Habibe ablacım perdelerini çok beğendim , çok şık olmuşlar.Taa İsveçten getirdiğine değmiş :-)iyi günlerde kullan.Resimde görebildiğim kadarıyla mutfakta güzel olmuş ama elinin değmesi şart.Sen temmuzda gelince iyice çekip çevirirsin evi.Öpüyorum

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Fulya, hosbulduk. Ben de cok sevindim, umarim biz de tanisiriz en kisa zamanda...

Cenebaz, fog cikacak, seramikler demode olacak, yine ise yaramayacak...

Muzi, bu abartisiz havaalanindaki izlenimimizdi. Su da dogru, neden bu herifler sicakta uzun pantolon giymek zorundalar? Bilen anlatsin, usttelik artik islami kurallari delmeyen dizalti pantatonlar da var...

Gorki, perdeler hazir yapilmis IKEA gibi Isvec'teki diger magazalarda gumus renkli halkali satiliyordu, ben siyah halkalarda inat edince arkadasimin dikise yardimiyla kendimiz yaptik, daha zahmetli oldu, ama siyah sopa uzerinde gumusi halka olmasindan kurtardik...

Tu_Ba'cim, tesekkur ederim. Bir buyuk bir cam daha var. Onun da ölculerini aldim ve burada hazirlayacagim. O Temmuz'a kaldi.