Friday, September 21, 2007

Eylül !!!


Eylul demek Hedikli'de hareket ve bereket demektir. Hem Ege hem de P-O'nun dogum gunu bu renk guzeli ayda. Tatilden döneli beri yazin yapamadigimiz ev bakimini, P-O salonun parkelerini cilalayarak sonlandirdi. Ben 1-2 kilim turu buyuk parca yikadim. Dun biraz bahceye ceki duzen verdim. Konu, komsu cok sukur demistir!!!

Temizlenmeden önceki hali!!! Düzgün taraf komsuya ait!!!

Parke cilalama yaptigimiz gunlerde, evden uzak olmak icin 2-3 kez aksam yemeklerini kucuk kir gezileri ve mangalla ormanda gecistirdik ve lingon denilen eksimsi daha cok et yemeklerinin yaninda sunulan yemislerden topladik. Fotograflar'da daha baska resimleri de var...
Türk yogurdu bakraclari lingonla dolduruldu...
P-O tek yakimlik mangalda sosislerimizi kizartti...
Macera parki ve kucuk bir kir gezisine Alp'in arkadasi Samuel'de eslik etti...

Isyerindeki avci bir arkadastan yaban geyigi (Isvecce=Älg, Ing=Moose) eti satinalip, bir kismini kiyma makinasinda cekerek, bir kismini da butun parcalar halde, tam organik besin icrahatligiyla, derin dondurucuya doldurdum.

Burasini Tijen gibi ot oburlar okumasin! Hakikaten halim kasaplardan farksizdi. Isvec'te genelde erkeklerin yaptigi bir ev isi, ama bizde tam tersi. Is basa kalinca löp löp etleri kesip, kiyma makinasina soktum. Cok yagsiz bir et ve kendine has farkli bir tadi da var. Domuz kiymasiyla karistirmayi öneriyorlar ama biz severek sade yiyoruz.




Buyuk bilgisayarimizdaki resimleri buraya aktaramiyorum, bir sorun var, o yuzden de bu postum gönderilmeyi bekliyordu kac gundur. Ege'nin dogum gunu resimlerini ise Alp ve Ege'nin sayfasindan görebilirsiniz.

Hic fotosuz kalmasin diye de Cumartesi yaptigimiz ziyaretten (en ust ve en alttaki resimler, digerleri sonradan aktarildi.)1-2 kare ekleyeyim bari, Hedikli'ye gelenlerin ici acilsin!

10 comments:

Tijen said...

Abovvvv...
Gördüm bile! Afiyet olsun. Siz severek yedikten sonra bu sadece sizi ilgilendirir. Hepimiz sadece ve sadece kendi karar ve davranışlarımızdan sorumlu değil miyiz komşu? Ben kendi seçimlerimden memnunum, sen, sizler de memnunsanız bundan güzel ne olabilir hayatta.

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

Oh ne güzel böyle bol bol orman, geyik resimleri falan koy. Trafikte saatler geçireceğim, yeşilden uzak bir İstanbul gününe başlamadan çok iyi geldi sizin fotoğraflar.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Tijen, haklisin cok, benim derdim de bloglar arasinda bildigim tek sebze sever olarak sana seslenmekti zaten...

Aysegul, geyik fotosu disindakiler benim, ama Cumartesi gunu yavru geyik gördum, arabayi ben kullaniyordum, P-O yoktu, hazirlayana kadar malzemeyi yavrucak yok oldu agaclarin arasinda...

Esra said...

Ah ah... resimler harika gorunuyor. Bahceniz de harika.
:-))))
Sevgiler
Esra

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Esra'cim, en ûstteki bahce bize ait degil maalesef, ama her zaman gidip tadini cikartabilecegimiz dostlarimiza ait...

nalan said...

merhaba ,lingonu merak ettim böğürtlen,ağaç çileği(frambuaz)gibi birşey galiba.
yorumlar konusunda haklısınız,seçimden birkaç zaman önce suya sabuna dokunmaya başlayınca azıcık,ziyaretçilerim yorumdan geçtim selm bile bırakmamaya başladı,ziyaretçi var sayaçta ama iz yoktu.seçimden sonrada ben öyle demoralize oldum ki hala toparlanamadım.neyse blogun içimi açtı .umarım sen de beni merak edersin.

nalan said...

yorumlardan söz ederken kastetdiğim diğer blogumdu
nalansanat.blogcu.com
ama yorumu ancak blogspottaki yle yollayabildim.bu blogum kaat'ı sanatını tanıtmak içindir
selamlar

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Nalan, lingon calilarda degilde, ormanda agaclarin arasinda yetisen, gölgelik ve hafif rutubeti seven bir bitki örtusunun uzumleri...Benim fotograflara bakarsan belki biraz anlayabilirsin...Tadi da biraz buruk, yani tam eksi ile tatli arasi, o yuzden tatlidan cok et yemeklerinin yaninda tercih ediliyor...

Anonymous said...

Harika resimler:)))

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Derya'cigim daha nasil guzel isik ve renkler var, ama cekemedim. Gelecek yila kaldilar...