Monday, November 19, 2007

Alp'in Asklari,

Isvec'te beni sasirtan en cok seylerden biri, sute alerjisi olan cocuklarin coklugu...Yuvada ve okulda bolca konu gectiginden, Alp gecen gun: Noah ve Klara bu sutu icemez, bilmem ne paketindeki sutu icebilir, diye acti konuyu...Ben de, Klara su senin begendigin kiz mi, diye sordum...Hayir, Noah ona asik, ben Tove ve Ida'ya asigim hala, diye yanitladi...Arkasindan da, 2 kizla evlenecegime göre 4 tane cocugum olacak, diye ekledi...

Okulda matematik ögreniyor ya; cogu cift 2 tane cocuk yaptigina göre, dogru dedik...Ama ayni anda 2 kisiyle evli olunamayacagini 6 yasindaki cocuga aciklama geregi duymadik...

13 comments:

Anonymous said...

Bu da (cok eslilik fikri) AKP'nin sucu olmasin :)

Anonymous said...

Sut/ sut urunleri alerjisi genetik birsey. Bazi yorelerde cok gorulmesi normal. (lactose intolerance) :o)

www.elifsavas.com/blog

Anonymous said...

Anlattığın rahatsızlık, laktoz intoleransı olabilir.

Biz kabullenemesekte, Alp günümüz Türkiye'sine uyum sağlamış görünüyor:))

Sevgilerimle

Mine
drmine.blogspot.com/

Bambi said...

bu cok iyiymis :)) soyleseydin oglum buyuyunce bir tanesini bile idare etmenin kulfet oldugunu ogreneceksin degilki iki tanesi ;))))))

Tijen said...

Archisugar da mı senin siten? (Teşekkürler öneriler için. Pırasayı ben de çok çeşitli şekillerde kullanıyorum.

Esra said...

Sanirim belli bolgelerde daha cok oluyor sut alerjisi, ISvicre'de de cok var. Bir de bence medeniyet arttikca boyle hastaliklar da cogaliyor. Amerika'da simdi kokulara alerji cok raslanilan bir konuymus mesela. KApali yerlerde parfum surmek yasaklaniyor filan. Garip...

Senin oglana da cok guldum. Ogrenir nasil olsa tek esliligi... :-)

Bu arada Tijen: Archisugar ben oluyorum, Esra... Isvicre'den... Hedikli ise Isvec'ten... iki oglu var onun. Benimse bir kizim.
:-)))

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Isimsiz, TR AKP sayesinde Arap yarimadasi ulkelerine benzeyeceginden, 2 eslilik te cok uzakta gözukmuyor :(((...

Elif, genetik mi deniyor ABD'de? Bir arkadas sebebi ile ilgili bir seminer almisti, ama tam animsamiyorum nedenini, can kulagiyla dinlememistim...

Mine, cok acik yazmadim, neyseki bizde laktoz intolaransi olan yok, yoksaki gunde 2 litre sut tuketiliyor, soya sutu aile butcemizi altust ederdi :))))...
TR'de de cok olmasina sasirdim, bilmiyordum...

Bambi, zaten o istese ve kulfetine katlansa bile, kizlar ister mi, bir erkegi paylasmayi :)))

Tijen, Esra'dan aldigim icin pirasali payin tarifini, linkini vermistim sadece, ayrinti yazmadan...

Esra, burada da saglik merkezlerine kokulu girilmemesi konusunda uyarilar coktandir var...Ben de ilk hamileligimden beri koku kullanmiyorum, cok özel gunler haric (yilda birkaci gecmez)...Buradaki cogunluk gibi...

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

Çok şeker :))

ayçobanı said...

Bu miniler bir konsey olusturup asklari kim tartisip aciklayip karara mi bagliyorlar?? Cok keyifli olurdu aralarindaki diyaloglari dinlemek diye düsünüyorum :))

Mailimi aldigina dair aldigim maili onayimdir :)) "ok" :))

B5 said...

Matematigi icin tebrik ediyorum ;)...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Aysegul, Ayca ve B5 Ablalari, oglumun bu incilerinden sonra bir de dun okuldaki yaramazliklarini yazsam ne dersiniz acaba? Ögretmeni dersten cikarmak zorunda kaldim, sözumu tutmadigi icin, diye not dusmus kontakt defterine :((( Öyle tatlilar ki, sadece guzel anilar akilda kaliyor ya da yaziya aktariliyor...

Anonymous said...

Ben ortaokuldayken hep veli toplantisi oncesi birseyler olurdu okulda, erkek arkadas muhabbetleri, gizli sakli bulusmalara, hocalara yakalanmalar falan..sonra annem veli toplantisindan eve gelene kadar kalbim gum gum carpardi, ne soyleyecekler diye. Aklima o geldi Alp'in ogretmeninin dediklerini okuyunca :-)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Seni gidi Zeynos seni gidi :))) derslerle ilgili degildi yani endiselenmen...