Friday, November 30, 2007

Yolda Yurume Kurallari:


Dagdaki kurali bilmiyorum ama ayaginizda kros kayaklarla izde kosarken sag kurali gecer...Cunku kayak tasit olmustur, binen de surucu...



Yayalar İçin Trafik Kuralları (Turkiye)
1. Cadde ve sokaklarda her zaman yaya kaldırımında yürümeliyiz. Karşı kaldırıma ancak yaya geçitlerinden geçmeliyiz.
2. Kaldırımdan inerken, karşıdan karşıya geçerken önce sola, sonra sağa yine sola bakıp öyle geçmeliyiz.
3. Yaya kaldırımı olmayan yerlerde yolun solundan yürümeliyiz.

4. Trafik polislerinin işaretlerine uymalıyız.
5. Trafik polisinin olmadığı yerlerde trafik işaretlerine dikkat etmeli­yiz.
6. Trafik lambası kırmızı yanarken kesin olarak karşıya geçmemeli­yiz.
7. Karşıdan karşıya geçerken zikzaklar çizmemeliyiz.
8. Duran bir taşıtın hemen önünden ve arkasından geçmemeliyiz.
9. Taşıt araçlarından inerken taşıtın tam olarak durmasını beklemeli­yiz.
10. Taşıt araçlarına binerken sıramızı beklemeliyiz.
11. Taşıt aracından iner inmez hemen karşıya geçmemeliyiz.
12. Taşıtlara hiçbir nedenle asılmamalıyız.
13. Yolda top oynamamalıyız.
14. Yolda gruplar oluşturup geçişe engel olmamalıyız

Isvec'e geldigimde önceleri cok yadirgamistim soldan yurumeyi...Yaya yolunda bile olsa, bisiklet ve mobilet gibi tasitlarla ayni yolu paylastigi icin hep soldan yurumek zorundadir yayalar... TR' deki kurallari guguldan buldugumda yukaridaki gibi, cokta farkli olmadigini gördum. Turkiye'de yayalarin heryolun sagindan yurume aliskanligi benim kafami karistirdi en son uzun tatilimde. Sizin yasadiginiz ulkede kurallar nasil merak ettim...

Bir de okuma önerisi olmazsa olmaz!

13 comments:

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

Bak şimdi düşünecek yeni bir konu verdin..Niye sağdan yada soldan yürüyoruz..Bende galiba sağdan yürüyenlerdenim...

ela selin said...

selam habibe,
gelip gidip bakiyordum. bu sefer yorum birakayim dedim...
strde ne taraftan yürüdügümü hic düsünmedim, otomatik olarak yapiyoruz bazi seyleri herhalde. zaten trde kurallara uymazsan hayatta kaliyorsun bir nevi:) esim benim 6 seneden sonra ilk kez bu sene araba kullanmaya cesaret edebildi trde, aslinda mecbur kaldi mi demeliyim? almanyada yaptigim tam tersini yaparsam iyi sürücü oluyorum seklinde kendince bir cikarim yapmis:)
ben almanyada en cok yaya gecitlerinde arabalarin zink diye durmalarina hayret etmistim. ayagini gecide attigin anda duruyorlar. ne garip.. simdi yadirgamiyorum ama senin de dedigin gibi trye gittigimde zorlaniyorum kuralsizligi yeniden ögrenmek icin..
sevgiyle..

Anonymous said...

Habibe'cim konuyla ilgili degil ama, seni tag etmek zorunda kaldim simdi yeni bir blog isi donuyor, herkes kendi hakkinda 7 gercek yaziyor sonundada 7 kisiyi tag ediyor:) bende dusunebildigim 6 kisiden biri olarak tag ettim.. sende onlardan birisin:) umarim kusura bakmazsain?

Anonymous said...

Selam Habibe,
Dün sabah Selda ile karşıya geçiyoruz benzer bir olayı düşündük. Arabalardan atılan çöpler. Ailecek yıllardır takılmış vaziyetteyiz. Benim ve Selda'nın arabası çöp araba halinde, vites koluna asılı bir çöp torbası daima var. Zaman zaman çöp torbası doluyor ve fazlası yerlerde. Nedense Türkiye'de arabaların hızlı seyrettiği yollarda (otoban yada hızlı seyredilen şehir içi yollar) yol kenarlarına atılan çöplerin bir kirlilik yaratmadığı düşüncesi hakim. Sanırım atarım ve o kadar hızlıyımki attığım pisliği kimin attığı görünmez psikolojisi var altında. Sigara izmaritleri haşa pislik kaynağı değil. Onlar heryerde yola atılabilir. Halbuki yol tıkandığında yol kenarına dikkatli bakmanız halinde görüyorsunuz silme izmarit her yer. Keza arabadaki küllükler trafik tıkandığı bir esnada kapı açılıp direkt yolun üzerine boca edilir. Ama onlar çöp değil ki. Kola kutuları, sigara paketleri ve arabada üretilen daha her ne kadar çöp varsa yola boca et gitsin. Bu zihniyeti gerçekten anlayamıyoruz. Uyarı yaptığınızda bu öküz taifesine öyle normal geliyor ki niye uyardığınızı anlayamıyorlar bile. Bir kaç kez lastiklerinin patladığını düşünüp sağa çekip bakan bile oldu. Yani Türkiye güzel ama bu insanları sevmiyoruz.
Sevgiler ve iyi pazarlar...
Ahmet

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Aysegul, ben de öyleydim, Tr'de kural öyle saniyordum, burada tum yayalar soldan gidiyor, o yuzden baktim TR'deki kurallara, TR'de de tasitla ayni paylasilan yolda sol, diyor ama hala yayalar sagdan gider demiyor...

Ela Selin'in annesi, bizim P-O da Istanbul icinde önceleri araba kullanamadi, ben hamileyken mecbur kaldi (Hava yastigi korkusuna ben söför mahlinde oturmak istememistim enazindan yanimda o varken) basladi ve taksi söförlerine kafa tutar oldu. :)))

Derya, ilk firsatta el atarim ebeleme, sobelemeye; aslinda Dubai'de nasil yurunuyor cevaplasaydin cok sevinirdim :(...

Ahmet, bizim araba da cöp arabasi gibi: park fisleri, alisveris fisleri, muz kabuklari, cocuklarin resim cizdikleri kagitlar; yani disariya savurabilirsek ancak ve ancak, o da kirsalda arabayla giderken topraga ulasmak kosuluyla sadece organik diye elma eselekleri filan atilir. Asla ve asla dogada kaybolamiyacak sey atilmaz...Selda ile o konuda muhabbetlerimizden birinde: senin korkup, seni tanimiyorum ben diyecegindi Selda'ya, biri gelipde dayilandiginda :)))

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

Asla unutamayacağım bir günde doğan Hedikli Ev'in annesi...Doğum günün kutlu olsun
Sevgiler

Anonymous said...

Habibe'cim yazmadim, cunki biz Dubai de sokaklarda yurumeyiz, evet ciddi soyluyorum, sokakda yuruyen adam goremezsin, sadece yuruyen insanlar yalnis anlamayin, sadece hizmetliler otobus bekler (beyaz hicbir yabanci otobus beklemz yada kullanmaz) yada sokakalarda yurumez, yaa park yerinden gidecegi yer araliginda gorurusunuz yuruyen insanlari haa birde bunu bilmeyen turistler yolsa sokakata yurur.

Hersey alisveris merkezlerinden olusur, kocaman yer alti parklari, butun eylence, cocuk parklarida alisveris merkezlerin icindedir, haa havalar guzellesince ne olur cunki yilin 6 ayi 45 derecenin ustunded olunca tabiki sokakarlarda kimseyi goremezsiniz ama geri kalan 6 ay peki: haa ondada parklarda bulusulur, yine arabayla gidilir bu yerlere her sokaka basinda parklar zaten yoktur ne desek her 10 ile 5 km araligindadir bazen giris paralidir.. cocuklar bisiklet surmesi yasaktir.. ama yolda sokakta yuryen adam goremezsiniz UAE de dubai'de ondan yazmadiydim:)

Ama oturdugumuz mahallede yeni bir alisveris merkezi acildi, tamamen ustu acik eski tur hani sokak sokak ama ayni mallardaki magzalar.. normal hayat susu verilmis:) bir laflari var burda yasayan milletin Dubai cok Artificial diye.. aynisi cok Yapay Dubai

Anonymous said...

benim kulagimdan hic silinmeyen bir sarki var: "sagdan gitt hep sagdaaannn kaldirimin sagindan" diye. TV'de gosterilen bir trafik egitim programinin sarkisi.

Acikcasi ben kaldirimin solundan gidildigini ilk Isvec'te gordum. Turkiye'de iken bildigim kaldirim yoksa nasil yurunecegi idi, ama kaldirim varsa soldan git diyeni duymadim hic. Sarki bile sagdan git diyor :-)

Bu arada, nice mutlu senelere! :-)

Anonymous said...

EKleme: Italya'da kaldirimin ortasindan gidiyorlar maalesef..Yavaaas yavass muhabbet ede ede ilerleyen teyzeler hep kaldirimin ortasini kapliyor nedense, ne sagdan ne de soldan gecebiliyorsun :-)))

mavimantar said...

Ayşegül'ü (Mavilimon) ziyaret ettiğimde gördüm.
Doğum günün kutlu olsun.Tüm sevdiklerin ve sevenlerinle, nice yıllara diyorum...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Derya, Dubai'de sadece dolasiliyor demek ki, yurume kurali diye birsey yok, en azindan Zeynos'un dedigi gibi TR'de uygulanmasa bile insanlara sag kurali bilinci yerlesmis...

Zeynos, haklisin ben de öyle biliyordum, sen zaten yorumlarinla beni teyit ediyorsun her iki ulkeyi de biliyor oldugundan...Italyan teyzelerine cok guldum, TR'de bizde de öyledir cogu kisi saga sola kararsiz yururler di mi?

Zeynos ve Mavimantar, tesekkur ederim cok cok, artik 44 yasindayim ve hala kendimi genc ve dinc hissediyorum...Sanirim önemli olan da o...

B5 said...

Simdi dusundugumde kalabalik yerlerde akinti halinde yuruyenler yolun sagindan gidiyor gibime geliyor.

Paris'te de sanki oyle idi. Yalniz o kadar turist ve yabanci var ki onu genelleme disinda tutmak lazim belki de.

Sag sol kurali "grup-ozellikle cocuklu grup" olmadikca pek yok buradan da okudugum kadar:
http://www.code-route.com/
pietons.htm
Solda yuruyun diyor gruplara ve kaldirim olmayan yerlerde! Aracla karsilikli yonde yani.

Italya'daki kural da kaldirim olmadigi yerde arac yonunun tersi istikamette ilerlemek. Elbette karsidan gelen araci gorebilmek icin.

Ama kesinlikle Zeyno§'un dedigi kural gecerli :D
Sevgiler,

Alp ve Ege'nin Annesi said...

B5, ben bir solcu olarak ,gruplara soldan yuruyun,dedigine göre soldan yurumeliyizi anliyorum :)))...Sevgiler ve iyi eglenceler; gönul rahatligiyla soldan yuruyebilirsiniz bu hafta sonu!