Saturday, October 4, 2008

Hirsizin Svenskasi!

Bugun cocuklarin yuzme okulu sonrasi ayakkabiya ayagimi sokamadim. Cocuklar yuzerken, disarda orman icinde kosmustum. Soyunma odasina, yari islak kilitlemeden dolaba astigim, Gore-Bike montumun cebinde biraktigim telefonum, ayakkabimin icine koyulmus...Önce erken ayrilan P-O'un isidir, montu nicin almis olabilir ki, ustunde polar montu var, hem hanimlar tarafina giremez ki diye, hizli hizli dusundum...Yahu montum montumuz (P-O'un cunku) nasil olur, filan derken anladimki yürutulmus. Demek idman yapmayi seven, 100-150 gram kadar agirliginda; yagmur, ruzgar gecirmeyen, nefes alan monta ihtiyac duyan biri tarafindan. Ustune bir bardak su icmek, bir de telefonu kimse almasin diye, kirli corabimi özenle cikarip telefonumu ayakkabimin icine sokarak sakladigi ve kirli corabimi tekrar yerine koydugu icin, tesekkur etmek kaldi...

Sabahin körunde arabada Isvec radyosunda 15 askerimizin teröristler tarafindan öldurulmesini duydugum icin, gelir gelmez gazetelere baktim: Bir isadami kucuk cocuklari ile birlikte kamp yaptigi yerde sellere kapilip ölmus. Her iki olaya da uzulmekten bugunku benim hirsizi ve TR'nin arsiz-hirsizlarini bosverdim...Askerlerin ölumleri icin söylenecek söz bulamiyorum...Cözum bulmayanlar utanir umarim...

14 comments:

Anonymous said...

Gecmis olsun mu denir bu duruma bilmem, belkide bir bardak su icilir...

Evet Esat Eden ailece son 6 ay icinde yok olup gittiler ailenin drami beni cok etkiledi, anne genc yasta 40 yasindayken gencecik cocuklarini ardida birakarak kanserden oluyor..ve simdide cocuklari ve babalariyla hepberaber... gerci esimin annesinin dramina cok benziyor diyebilirim; bizimkiler 15,13 ve esimde 4 yasindaymis anneleri kanserden hemde 14 subat gunu vefat ettiginde.. Ama Allaha sukur cocuklar ve baba hala yasiyor. Kayinbabam 2 defa daha evlendi ustune:)

Bambi said...

gecmis olsun hedikli ev :( bir hayir yapmissiniz bayram gunu ne diyeyim ..:)
Esat Edin ve ailesine bende cok üzüldüm ve adamcağız 55 milyon borcluymus ve haciz gelmis vs vs bir tek cocuk kaldi aileden :( anneleri butun aileyeyi bir cocuk haric yanina aldi :(

ayçobanı said...

Öfkem, üzüntüm büyük!! Gencecik canlarin bunca kolay elden gitmesini, dünyanin cözümleri silahla bulmak zorunda olusunu hala anlayamiyorum!! Insanligin bu en ilkel yani asla evrim geciremeyecek herhalde :(

Gazetelerin haberleri iyice dramatize edisine ayrica isyanlardayim!! Ayni haber 6 baslik altinda farkli "duygusal" acilardan yazilmis da yazilmis! Insanlarin acilarinin bunca malzeme edilmemesini istiyorum!! sesimi duyan olur mu?!

Ne kadar edepli bir hirsizmis o öyle? Bir sonraki yüzme seansina geri de getirir belki, ne dersin??

Nihat Akkaraca said...

Böyle edepli hırsız eminim ki bir kaç gün sonra montunuzu geri getirecek ve sizi bir müddet montsuz bıraktığı için özür dileyecektir.
Ama ülkemizde olanlara çok üzülüyorum,ne diyeceğimi bilemiyorum...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Derya, cocuklar olmasaydi o kaza da siradan digerleri gibi aci vermezdi bana...

Özlem,en azindan böyle trajedilerde annelerine kavustuklarina inaniyor olmak isterdim, uzulmemek icin :(

Ayca, ayni seyi dusundum, bugun heryerde, zaten etkilendim yeterince, habire karsima cikti haber, hicbirini okumadim gözumu kacirdim adeta...

Ben cocuklarimi birak Tr de Isvec te bile savasmaya hazirlansin diye askere göndermem...O yuzden TR vatandasi yapmiyorum. Cunku TR deki askerlikten yirtmak icin buradakine gitmek zorunda, burada da asker olmamanin cok kolayliklari var...

Nihat Abi, ben hakikaten birsey kaybedince sinirlenen birisiyimdir, ilk kez kizamadim, bunda hakikaten 'cana gelecek mala gelsin'i dusunduren bahsettigim olaylari ayni gun duymam etkili oldu...

Artik askerlerin öldurulup, sehit diye hikayelerle ailelerinin avutulmasi hele beni cileden cikariyor...Bugun Radikal'in yorumlarina bakiyorum, birisi laik devlet icin catisan sehit mi olurmus, sehit olmak icin allah icin ölmek gerekir diyor...Ustelik ben basimizdakilerin de bu yoruma hem fikir olduklarina eminim...

Mine said...

Geçmiş olsun Alp&Ege'nin Annesi.

Gencecik askerlere, Edin ailesine , geride kalan 14 yaşındaki çocuğun dramına çok üzüldüm. Yine Tekirdağ'da olan trafik kazasında 18 yabancı uyruklu kişi öldü. Balık isrifi gibi dolduruldukları bir kamyonet kasasında kimi kazanın etkisinden kimi havasızlıktan ölmüş.
Bugünlerde gazete, haber hiç bir şey okumak istemiyorum.

Sevgiler

Fulya said...
This comment has been removed by the author.
Fulya said...

Ah bende cok uzuldum, o is adami simo'nun eski patronu bende tanismistim kendisiyle. cok yazik

Anonymous said...

Aaa! Ne tuhaf bir hirsizlik! Demek cok ihtiyaci varmis diyelim... ben birseyim calinmasin diye dolap filan kullanmiyorum. Yuzdugum havuzun yanina birakiveriyorum. Milletin onunde calacak degiller ya!

Ben bu terorizm isini anlayamiyorum artik. Ne zaman hukumetin tezkere zamani gelse, isler aziyor!!!??? Allah, Allah... Bir de linc etmeye kalkismalar filan, sitkim siyrilmaya basladi Turkiye'den. :o(

Anonymous said...

Aycobani'nin dedigi olabilir. Benim bir kez bisikletim calinmisti ve birkac gun sonra bisikletin tekeri patlak olarak geri getirilmisti :)

Tijen said...

Belki sizin evi bulup geri gelir? Gelsin gelsin. Ya da daha güzelleri gelsin. Amaan ya, hayat ne zor, dünya ne kötü, ama iyiler hala var ne güzel.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Mine, dis haberler verilirken TR' de birgun, erkek kardesim 'Kore'de ögrenci olaylari olmadi' diye haber versinler demisti de ben hergun verildiginin farkina varmistim. Aliskanlik yapti artik halk hicbirsey histemiyor bir trafik kazasinda bile, sadece yakinlarina olan oluyor...Burada 4 kisi öldu de bir otobus kazasinda gunlerce gundemde kalmisti...

Fulya, yakindan taniman daha da etkilemistir seni :(

Elif, bundan sonra ben de senin gibi yanima alacagim, kilitleyemezsem, cunku bozuk para bulundurmak gerekiyor jeton gibi kullanmak icin...Hic degilse milletin gözunun önunde cesaret edemezler göturmeye basinda olmasam bile...

Zeynos, caldiklari arabayi benzin doldurup geri biraktiklari hikayelerini duymustum ben de, ama bizim bisiklet de gelmedi, buna ragmen yine de hala bisikletler kilitlenmiyor, evin önundeyken kilitsizler en azindan...

Tijen, kötu olmasa iyinin anlami da olmazdi degil mi ama...

B5 said...

Bu kadar dusunceli bir hirsiz belki de geri getirir ya da ceketi baskasina verir. Yine de calinmasi kotu tabii.
TR'deki haberlere inanamiyorum. O kadar cok cogalmaya basladi ki bu tarz olaylar, sessiz kalip izlemek imkansiz.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

B5'cim, maalesef gelmedi, ben de yeni bir kosu ceketi almak zorunda kaldim...