Tuesday, February 16, 2010

Tr'de spora bir yorum!

Cano'dan gelen yorumu buraya kopyaliyorum, ne kadar dogru söyluyor.
Isvec'te de tum spor derneklerine cocuklarin aileleri destek veriyor. Futbol, basket, innebandi, valeybol, handbol gibi sporlarin koclarinin (Calistirici)cogu anne-babalar, ya da buyuklerin grubundan 15-20 yaslarinda sporcular. Buna ragmen uzerine para ödeniyor, kahve-pasta-bilet satip dernege gelir ediliyor ki, aidatlarla (sezonluk ödeme) yetismeyen giderler karsilansin.

"Simdi bu olimpiyata katilan cocuklar milli sporcu mu degil mi?!Benim kafam orada karisiyor biraz. Degismediyse benim bildigim Turkiye milli sporcularina bir sekilde devlet destegi saglar. Naim'i hatirliyorum mesela, Ozal donemi ev, altin vs. ihya olmustu. Sonra yol, yemek harclari falan olurdu galiba .Bu cocuklar da madalya alsalar bir getirisi olacak mi maddi onlara mesela?Isin ilginci Kanada'da yok oyle bir sey, herkes kendi imkanlariyla profesyonel anlamda sporunu yapiyor, koclarin, malzemelerin parasi, yol paralari hep ailelerin cebinden. Boyleyken 200 gibi rakamlarda sporcu katiliyor olimpiyatlara. Tamam Kanada gelismis ulke, gelir seviyesi yuksek falan ama yine de onemsenecek buyuk paralar bunlar. Bence ailede is bitiyor. Maalesef bizim toplum yapimizda cocuklar okula gitsin, ya doktor ya muhendis olsun idealleri sporcu yetistirmekden cok ustte... Ozel dersanelere paralar akitilirken spor icin ne devlet, ne aile para harcamak istemiyor...Ne yazik di mi?"

9 comments:

A. said...

İyide gelişmiş ülkelerle biz bir değiliz ki ( kurs konusunda diyorum)
Onlar dedelerinden bu yana sporun içindeler,biz ise bugün nası geçiniriz derdindeyiz.Biz bilmiyormuyuz kurslara gidip bu tür müsabakalara onlar gibi katılmayı ama olmuyor işte. Orda herkes zengin herkes bilinçli.Püffff ! Burda parası olanlarda yolluyorlar cocuklarını kurslara spora ama Türkiye'de ki zenginler daha çok piyano keman ıvır zıvır derslerine yöneliyorlar,spor bunlardan sonra geliyor.Gösteriş meraklısıyız biz.Bu yüzden olimpiyatlarda böyle bi avuç çıkıyoruz milletin karşısına.Bakın olimpiyatlarda seçilenlere birinci olanlara ? Hepsi normal düzeyde yada fakir cocuklar.Türkiye de böyle bi durum var işte,..Yanlış mı konuşuyorum şimdi ?Annem 25 sene önce Almanya'da en ala sporları yaparken,şu an burda ben elimi hiçbirşeye atamıyorum.Hem pahalı hemde ülkemiz yeni yeni gelişmekte olan bi ülke.

A. said...

Çok acı gerçekten ,harbi durum vahim

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Asli, cok dogru konusuyorsun, sevgiler...

Anonymous said...

Etiyopyalilar da mi zengin??? :oP

Sirf para degil- bizde futbol icin nasil olup bitiyorsa insanlar, bazi ulkelerde de cocuklari su sporcu, bu sporcu olsun diye olup bitiyorlar. Kendi kiyafetinden, zevkinden kesip, cocugunu antrenmana veya sanatsal bir derse goturen anne babalari biliyorum ben Amerika'da. Devletin umurunda degil. Imkanlar var ama parasi olana. Olmayan icin gunduz deli gibi calisarak, gezmeye cikmayarak, bogazindan keserek cocuklarini yolluyorlar. O cocuklar universite cagindaysalar iki iste birden calisiyorlar harclik icin. Bes kisilik evlerde, yerde yatiyorlar- bunu ben sporda degil ama sanatta gozlerimle gordum. Orkestra sefi egitimi aliyor, gazete kagidi uzerinde yatiyor. Bu istek, azim dolayisiyla bu sporcular, sanatcilar millidir bence. O devletin, hukumetin degil ama o milletin cocuklari, o milletin anlayisi.

Sevgili Ashley- keman ivir zivir demissiniz, benim konservatuvar arkadaslarimin cogunun ailesinin bes parasi yoktu. Beni annem okula iki otobus, bir dolmus degistirerek, isinden sonra getirip gotururdu. Ustu basi dokulen, ama cocugunu okulda piyano dersine yazdiran aileler biliyorum. Opera bolumundeki arkadaslar, bizler harcligimizi biriktirip, daha fakir olana sezdirmeden cay ismarlardik. O zamanlar nota fotokopisiner param yetsin diye tosttan baska sey yemezdim ben. Cok gosteris meraki var Turkiye'de ama gonlunu veren de var.

Sporda biraz sayi meselesi. Binlerce insan uzun atlamaya merakli olacak ki, icinden bir tane olimpiyat besincisi ciksin.

www.elifsavas.com/blog

Anonymous said...

İyide Ashley'nin kastettikleri sizler gibi olanlar değilki ? ! Yalan mı şimdi ,insanların Türkiye'de gösteriş meraklısı oldukları ve başka işlere spordan daha fazla yöneldikleri.Çoğunluk böyle malesef.Bizim aradaki farklı olanlara lafımız yok .Burdaki aileler malesef böyle işte. Ya topçu ya popçu.Millet çocuklarınında kendileri gibi hayat sürmesini istemediği için bunlara yöneliyor.Yurtdışında bilinç var imkan var.Bizde 20 sene Almanya'da yaşadık neyin ne olduğnun çok iyi farkındayız. Öğrneğin ordaki fakir bi aile çocuğnu yüzmesi için alıp götürüyor kurslara müsabakalara ama burda bunu ben yapamıyorum ki !!! Çünkü Havuz ücretleti aldı başını gidiyor.Benim 1,400 lük maaşımla ben çocuğu hem olimpiyatlara hem hayata nasıl hazırlıyayım biri bana açıklarsa sevinirim.Bunun 700ü kira 300 ü araba kredisi(6yıl geri ödüycem düşnünün) 250 kredi kartı borcu ve kalanı ile hadi bakalım geçin geçinebilirsen.Bi takım şeyler kişilere varmadan devlette bitiyor bunu unutmayalım lütfen.Sizin dediğniz çok nadir olan şeyler.
Sevgilerimle
A.B

A. said...

:))

Anonymous said...

Sevgili Red Riding,

Almanya tamamen baska turlu bir ulke. Amerika'ya gore cok daha sosyal bir devlet. Burada daha gecen gun kis olimpiyatlarinda madalya alan bir kadin sporcunun uc iste birden calisip, garsonluk yaparak, temizlikcilik yaparak, spora gonul vermis ama zar zor hayat yasadigina dair bir New York Times yazisi vardi. Sonunda da vah vah, devlet birsey yapsin yazmamis, tam tersine bravo, ne insanlar var demis.

Burada imkan var ama pahali. Devletin hicbir destegi olmadan, hatta kostegine karsilik ne yapiyorlarsa yapiyorlar. Savunmuyorum. Ozellikle bizim gibi kultur iscilerinin durumu, devlet yardimsiz cok cok zor. Kulturu sadece populer ve para amacli hale getiriyor. Ama burada buna ragmen boyle demek istiyorum. Populer seyler yapmayacaksa, ac kalmaya hazir ve bundan da hic gocunmayan insanlar var.

Turkiye'de konservatuvar ogrencileri hakkinda yaniliyorsunuz. Evinde piyano dersi aldiran sosyetikler yok degil ama inanin aslinda Turkiye'de onlar azinliktir. Cunku ders aldirmak yetmez, onu iki gunde birakirlar zaten. Cocuk hergun en az bir saat calisacak. Bu gosterisle alakali birsey degil. Turkiye'de muzisyen yetistiren aile orta direk ama kultur meraklisi ailedir. Sonra cocuk piyasaya kayar, o baska. Zaten piyasa da kotu birsey degil. Her cesit muzik lazim.

Ben genel olarak insanlarin neye yoneldigini bilemiyorum Turkiye'de. Amerika'dan cok farkli oldugunu sanmam. Ama gosterise yonelmeyen insanlar var ki, herseye ragmen birsey oluyorlar. Her zaman devletin ve hatta toplumun destegiyle degil. Kendi iclerinden gelen o muthis durtuyle.

www.elifsavas.com/blog

Anonymous said...

Demin sunu okurken, buradaki sohbeti hatirladim:

http://www.sabah.com.tr/Yazarlar/kahraman/2010/02/22/bir_kitapevi_bir_yayinevi_bir_adam

"Iki kalas, bir heves."

:o))))

www.elifsavas.com/blog

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sevgili Elif, cok tesekkur ederim degerli göruslerini paylastigin icin.

Anlattiklarin sadece spor ve sanat icin degil, hayatimizin her alaninda basariyi, dolayisiyla mutlulugu yakalamasi insanin kendi becerisidir!