Wednesday, May 26, 2010

Prenses Viktoriya'nin dillere dolanan dugunu!

Isvec Prensesi Viktoria rahibin önunde, 'Amerikan usulu' babasiyla iceri girip, damada teslim edilecekmis. Halbuki 1967 de evlenen ana-babasi bile, Isvec usulu gelin-damat birlikte gelip, rahibe dogru yurumusler nikahlarini kiysin diye. Pektabiki feminist Isvecli yorumcular, hakli olarak , Amerikan usulunun 'kadini baba himayesinden-koca himayesine teslim etmek' anlamina geldigini ve bunun kadini asagiladigini söylerek, dogru olanin birlikte rahibin karsisina gelmek oldugunu ileri suruyorlardi aksamki TV haberlerinde...Bana göre ise: Prensesin bu devirde var olmasi bile gereksiz...

8 comments:

Defne said...

İşte bu! Bu güzel bitiş cümlesinin üstüne söz söylemek benim açımdan gereksiz.

Lapis lazuli said...

Turkiye'deki dugunlerde henuz moda olmadi mi acaba babanin kolunda damada teslim durumu?! Bize yakisirdi da hani!

yaban said...

kraliyet ailelerine sempati duyuyorum ben,, ama gercekten devlet yonetmeyenleri,, sembolik olanlari,, onlar tipki o ulusun bir kulturel mirasi gibi,, muze gibi, dilleri gibi filan korunup saklanmasi gerek,, tum o saraylar, torenler, rutinler felan, belki cok gereksiz ama sanki icinde gecmisin buyusunu barindirdigi icin, sanki evladin dedelerine karsi vazifesi gibi yani atalarindan kalan bir miras gibi,,
ne hissettigimi anlatamaya calisiyorum, bilmem oldu mu? monarsi yanlisi filan degilim ama toplumu temsil ediyor onlar, mesela hollanda kralicesi beatrix, burada devlet baskani,, devlet yonetiminde aktif soz sahibi degil, sadece devleti temsil ediyor, bizdeki cumhurbaskani gibi,, ve 50 yasindan sonra topuklu ayakkabilari, tepeden tirnaga rukus ve simsiki kumaslara sarilmis halde bir kadinin gelip turk toplumunu temsil eden kadin gibi gorulmesinden ziyade bebekliginden itibaren o gorev icin yetistirilmis modern bir kadinin temsil etmesini isterdim bizi mesela,, ama tr de monarsi islemez kesinlikle, bi defa tarafsiz kalmayi becermek cok zor, herkese esit mesafeli olmak cok zor, ayrica bir kadini da tahta hayatta gecirmezler, babadan ogula devam ederdi, bu noktada modernligin esamesi okunmazdi artik,,
-
yazindan uzun yorum yazdim, pardon, :)
bu arada elbette isvec halkinin prensesi elestirmesi cok dogal, cunku o ne yapsa isvece maledilecek,,,

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Defne, ilgi duyan kocaman insanlar da cocuklugundaki masallardan vazgecmeme inadindalar; cogu insanin prensesvari renkli olaylari takip-taklit etmeleri bana iyice batiyor: Dugun basta her turlu sektörunu besleyen masrafli kutlamalar gereksiz ve yanlis geldiginden belki de...

Cano, bir arkadasimin kiz kardesini biliyorum :) O da bosandi, simdi hic kimsenin himayesinde bildigim kadariyla :)))

Baris, öncelikle yazdiklarini cok iyi anliyabiliyorum, Isvec halki'ninda bir kismi senin gibi dusunup monarsiyi sona erdirmiyor...Yani burada da bahsettigin Hollanda'daki gibi yetki ve sorumluluklari. Ama bana batan sasanin, gösterisin halkin parasiyla halka hava atilmasi, bunu da yine bazilarinin hayran hayran görmek istemesi, kucucuk kiz cocuklarinin hala prenses diye buyutulmesi...Ayrica lutfen istedigin zaman uzun uzun yaz, sadece cok sevinirim...Ustelik herzaman okunmaya deger, cok guzel konular yazdiklarin ve de yorumladiklarin...

Anonymous said...

Prenses ve rahip ve dini nikah! :oP Bunlarin yanindanbabaciginin kizini kocasina emanet etmesi gibisinden birsey gayet saf kaliyor! :o))))))

Beni bizi tanistiran arkadasim vermisti. Vermek degil tabii, onu onurlandirmak. Zaten Amerika'da d vermek anlaminda yapilmiyor o is. Onurlandirmak, verdigi emeklere tesekkur etmek anlaminda yapiliyor.

www.elifsavas.com/blog

Lapis lazuli said...

Elif cok sekersin ama gelinin baba tarafindan damada verilmesi geleneginin emeklere tesekkur icin oldugunu dusunmek ancak fazla iyiniyettir, gunumuzde boyle bir dusunce tarzi yaratilmisdir haklisin ama temelinde kizin babanin mulkiyetinde oldugu dusuncesi yatar ki torende de 'kim veriyor gelini' diye hala sorar rahip!

Unknown said...

Tamamen haklisin Lapis! Ama biz oyle tipler olmadigimiz icin, gelini vermek daha cok aman annesinin ayaklari cimasin, simdi yuruyemez, beni de dover filan diyen babalara dusuyor! :oPPPPP

www.elifsavas.com/blog

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Harika cevap :)