Monday, December 17, 2007

Safranli Cörek, Lussebullar ya da Safranbullar:

Bir önceki yazima aldigim olumlu tepki beni su resimlerde gördugunuz safranli cörekleri iki arada bir derede yapmaya zorladi ve özellikle buyutme sansi yaratiyorum ki, kokusu gelmiyorsa bile göruntusuyle doyun diye. Fotograflari da 1600 asa'yla cektim, yani dogal olmayan isik altinda. Tenise yetismek icin usteki tepsidekileri pisirmeyi sonraya biraktim, tabiki tepsi mayasi da daha iyi gelince o tepsinin yarisinin benim mideye indigini itiraf etmeliyim...


Tarifi tarcinli cörekteki hamurun aynisi, tek farki icine konan1 gram safran.Gercek safran, hani su Iran'dan ithal edilen cinsden, Misir Carsisi'nda öyle demislerdi...Bizim yerliden varsa elinizde kafaniza göre karar verin, miktarini siz belirleyin...Sekillere gelince: Tarcinlida oldugu gibi 1 cm kalinliginda hamuru acin, icine biraz tereyag surun, isterseniz tozsekeri ekin, ya da biraz badem ezmesi rendeleyin ve rulo yapip kesme tahtasinda dilimleyin, buna usenirseniz: benim bazilarini yaptigim gibi buyukce parmak kalinliginda mayasi bozulmadan kesilip, dudak seklinde iki uclari birlestirerek ya da kayik sekli de verilebilir, ortalarina uzum sIKIStirabilirsiniz ... Ustune yumurta sarisi badem ceviz kiriklari ekin. Önemli olan hamurun yagli ve biraz daha sekerli olmasi. O yuzden sekeri 1,5 dl koydum, hamurla calisirken de arasina fazladan biraz daha tereyagi ilave ettim...Yaraticiliginizi kullanin derim! Bunu da yine yapsa yapsa Sevgili Elif yapar, bir öncekindeki gibi kendince cözumleri katarak...o da beni sevindirik etmeye yeter de artar bile...


Malzemeleri yazmayi dusunmemistim, ama hemen kisaca kopyalamak belki birilerini daha pisirmeye motive eder, hadi iyisiniz yine:))

150 gr tereyag/margarin oda sicakliginda (yada akiskan ise 1,5 dl )(Ben tereyag kullandim)
5 dl sut (%10 yagli 2 corba kasigi yogurt ilave edilebilir)
50 gr maya (kibrit kutusu kadar)
1,5 dl tozseker
1/2 caykasigi tuz (ben kullanmadim
800 gr yaklasik 1,5 litre un
1 gr safran, su tam toza yakin koyu portakal renginde olan. (Gercek safran)

Hepsini karistirip hamur yap, mayasi gelince kafana göre sekil verip, yagli kagitli tepsiye diz.

Ustune: Yumurta sarisi, findik badem kirintisi ya da kuru uzum...

Pisirirken: Kalinca olan parcalari, yani sac örgusu gibileri 200 derecede, 15-20 dak.da; ince, kucuk sekilliler icinse, 225 derecede, 5-8 dakika gibi daha kisa surede basinda bekleyerek pisirin...



Not: Ben yine cift ölcu yaptim. Eskilerin ambarlarini tasiran, evin bereketini artiran ilahi guclu erenimiz mi var, acaba diye dusunmeyin sakin!

26 comments:

yaban said...

O ne çok çörek öyle... :) Elinize sağlık, hem çörek yapıp hem tenise gitmeniz de takdire şayan. Benim bunu yapabilmem için bir fırın ekmek yemem lazım ama hadi bakalım işe merdane ve hamur tahtası alarak başlayalım. Hiç olmazsa denemiş olurum. Siz iki ölçü yapmışsınız ben herhalde 1/4 ölçü yapacağım. sevgiler ve tarif için teşekkürler..

Anonymous said...

Sevgili Habibe,
Sen -şaka değil- gerçekten de hamarat olmuşsun. Bekarlığında elini pek işe sürmezdin diye hatırlıyorum. Ya da böyle pasta çörek falan pek işin olmazdı. Ben seni elinde fotoğraf makinenle dağ tepe gezen bir trekker olarak hatırlıyorum. Neyse şimdi işyerinde kuru kuru çay içiyorum, yanında şu senin safranbullar çok iyi giderdi. mmhh.
Eline sağlık,
Ahmet

mavimantar said...

Oof...ooff...offfff...
Berbat açım zaten.Birde resimleri büyüttüm...Monitörü sağından solundan yemeye başlamadan :)) ...
Yaa, çok nefis gözüküyorlar.Ellerine sağlık.Keşke becere bilsem de, bende yapsam bu safranbullardan...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Yaban, elimi hamura sokmusken 2 ölcek yapmak cok daha kolay, derin dondurucuda yenmeyi bekliyorlar. Bu arada itiraf etmeliyim hamuru elle yogurmak cok zor, o yuzden az ölcu yaparsan mutfak robotunu kullan, bende hamur makinasi var, 2 ölcegi cok kolay aliyor ve icinde mayalanabiliyor, yani normal robottan daha buyukce...

Ahmet, banka yillarinda bana is yerinde evli arkadaslar, hafta sonu iki cesit zeytinyagli yap dolaba kaldir, hafta ici ye, diye nasihat etmislerdi. Birkez denemistim, ustelik cok az miktarlarda yaptigim halde, birak sadece öglen yemege gelmeyi, i$e gitmeden kahvalti niyetine bile kasiklamaya basladim ziyan olmasin diye bitirememistim. O son olmustu, Selda bilir ama iyi salata yapip yedigimi, onunla Pasabahce'den buyuk bir salata kasesi almistim Seyda'nin indirimli fisleriyle :)))

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Ahmet'e ek: bak cayi kuru iciyorum, diye acindirmana hic kanmadim, heryerde katik bulunur caya TR'de, di mi? eminim sen diette filansin, ne de olsa artik yillar gectikce eskisi kadar kolay yakamiyoruz kalorileri...

Mavimantar, Turk kizlarinin becemeyecegi hic bir ev isi oldugunu sanmiyorum. Ama bunlara alternatif o kadar cok guzel yiyecekler var ki ulkemizde, zaman kaybetmeye degmez, degil mi?

Açalya said...

senden kurabiye tarifi de aldik ya artik gozum acik gitmez. Yapmak lazim bunu...gelenek cok hosmus bu arada.

B5 said...

Gidip gelip bakiyorum... Yapamayacagimi bildigim icin goruntuyu hafizaya alip disari alisverise cikiyorum. En yakin pasta firinina. Pasta derken hamur isleri olani. Pastaci anlaminda pastahane cok az burada biliyorsun.
Yan pencerede TRT-1 Tarim ve Koy Isleri bakanliginca Kurban kesimi her bir detayi ile anlatildi, gosterildi. Bu is TV programi ile ogrenilip yapilabilecek kadar kolay demek... Puufff.

Sayfan simdi daha bir iyi geldi...

Anonymous said...

Çörekler harika görünüyor. Ellerine sağlık.
Ben de yemek, pasta ve börek yapmaya özeniyorum ama yalnız yaşadığımdan yapsam da yiyemiyorum. Senin gibi bolca salata ve meyve yiyerek akşam öğününü geçiştiriyorum. Ev yemeği özlemimi annem ve bana yakın oturan kız kardeşim sağolsun, onlarda gideriyorum.

İyi bayramlar

Mine
http://drmine.blogspot.com/

Anonymous said...

Hah ha ha!!!!! Tarifi yazacagini biliyor ve sabirla bekliyordum! :o)

Ben bunu simdi yapayim. Hatta oglum sarsin, sekillendirsin hamuru. Guzel olmasa da olur.

www.elifsavas.com/blog

ela selin said...

ellerine saglik habibe. kokusu buralara kadar geldi...
iyi bayramlar bu arada..

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Acalya, sen su siralar avokadoyu yogurtla karistirip Dante'ye yedirme hesaplarindasin,cok az kaldi, senin de elini hamura daha cok ve sIk sokmaya...

B5, dedem-babannem ölunceye kadar evimizde kurban kesilirdi. Yuzyillardir gelen gelenek diye, ama birkez bile ne dedem ne de 3 oglu kurbani kesebilmislerdir...Hep ya kasap ya da kasapligi beceren biri gelirdi, ben de hep nefret ettim, o kinali kurbanliklara ulu orta kiymalarina...artik kesimhaneler, mezbahanaler filan ustlenmeli bu isi, hala devlet eliyle tesvik ediliyor TV yoluyla demek ki...Ustelik gereksiz savurganlik, cok isteyen yardimini para ile yapar, gösterisin bir cesidiydi taa o zamanlar bile "aaa siz ne kestiniz, kac tane kestiniz, kac kisi kesdiniz," muhabbetlerini cok iyi bilirim...

Mine, buraya geldigimde tek özledigim TR deki yesilliklerdi, ama simdi alistim, ispanak bile salata da kullaniliyor, yok öyle taze kilo kilo yemek yaparak hoyratca kullanmak :((
Sana da ayni iyi bayramlar...

Elif, cumlenin teki gercekten, cocuklu olanlar bir kismini cocugunuzun önune koyun, diyeydi, silindi birsekilde degisti, kalbimi mi okuyorsun? Bekliyorum yine olumlu sonuclarini...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Ela Selin'in annesi, siz de mi uyaniksiniz hala biz uyuduk uyandik, simdi ice age i seyredecegiz Ege'yle.
Sanada ayni dilekleri ben diliyorum...

ayçobanı said...

Motivasyon tamam!! Hemen malzeme tamamlamaya gidiyorum bugün :))

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Ayca, sevindim seni de hamur islerine ikna edebildigim icin...

mavimantar said...

Sevgili Alp&Ege'nin annesi .Burada bayram.Benim hiç sevmediğim (adı bile bana çok kötü geliyor)bir bayram olması,arkadaşlarıma, dostlarıma iyi dileklerimi iletmeme engel değil.
Bütün güzellikler senin ve sevdiklerinin olsun...

Anonymous said...

Yaptik!!!!!!!! Veeeeeee nefis oldu! Ve en onemlisi, Anatol ilk kez bana birsey pisirmekte bu kadar yardim etti. Parmaklariyla hamuru yuvarladi. Sonra buyuk bir heyecanla firinin onunde pismelerini bekledi ve hapur hupur yedi! Biz de yedik. Simdi bu recete ve senin bunu yazmis olman, bizim "ilk"lerimizden biri olarak anilarimiza yerlesecek. :o)

Bir de, biz Hedikli Teyzemiz'e fotograf yollamak istiyoruz. Benim emailim info@elifsavas.com . Oraya bir email atarsan, ben de sana cevap olarak fotografi yollayacagim. Cunku senin emailini bulamiyorum ve belki sen buraya acik yazmak istemezsin.

Yaptigimiz tek degisiklik, Anatol biraz daha birsyeler yapmis olsun diye, hamurlarin uzerinde, firina koymadan once seker ve tarcin doktuk.

Cok kolay bir tarifmis. Ben hemen tarifler defterime kaydettim. Hemen karar verilip yapilabilinecek birsey. Yarim saatte de kabardi zaten. Yani toplam birbucuk saatte filan yapip yenilecek birsey. Tesekkur ederiz.

www.elifsavas.com/blog

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Mavimantar, ben de senin gibi dusunuyorum, cok sevdigim bir arkadasim da: "Adini degistirip, bagis bayrami, yaptim. Kutlu olsun", demis. O nu da cok begendim...Ben de bu vesileyle tum dostlarima ayni dileklerimi iletiyorum...

Elif, adresi yolladim bile, senin gibi benim gözumde bir profesyonelin olumlu elestirmesi de beni cok motive ediyor, emin ol!

B5 said...

Kisacik yazip kacacagim:
Bu kurbanlik isinin cok yakin tarihe kadar Italya'da da oldugunu desem ne dersin? Su an da vardir belki ama cok az. Bahcende hayvanini kesmeye geliyorlar. Simdi sozde daha sihhi kurallar icinde. Ilk ögrendigimde sok olmustum. Bir gun anlatirim. Manzara ayni yani...
Adi da NORCINO.. Kesim isini yapanin adi. Bir nevi kasap ama, bahce kasabi, ev kasabi :(...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Burada "Gunesin Yemegi" diye Italya'da gecen bir yemek programi var, ama hep kirsalda oldugu icin mumkundur demistim. Kucucuk kuzuyu secti adam cevirip kizarttilardi, nasil kesim oldugunu göstermedi tabiki...icimden bunlar da amma vicdansizlar dedim di, (yavruyu kesiyorlar sirf eti daha guzel diye)

mavimantar said...

..."Küçücük kuzuyu seçti adam,çevirip kızarttılardı"... :'(

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

TAdını bilemem ama okuması ve bakması çok lezzetli görünüyor. İyi bayramlar...

Anonymous said...

God jul & gott nytt år! :-)

mavimantar said...

Bunu dün gece gördüm,ve aklıma geldikçe kahkahalarla güldüm.
Habibe, Ayşegül'le benim yorumumun haline bak :)

mavimantar dedi ki...
..."Küçücük kuzuyu seçti adam,çevirip kızarttılardı"... :'(

December 20, 2007 5:06 PM


Aysegul dedi ki...
TAdını bilemem ama okuması ve bakması çok lezzetli görünüyor. İyi bayramlar...

December 21, 2007 10:57 AM

...:D ne diyeyim,,,??? :D

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Haklisin tumunu okumayan otoburlar Aysegul'e gicik olabilirler, ama ben biliyorum onun da bizim gibi oldugunu, Mavimantar.

Aysegul, iyi dinlen tatilde...

Zeynos, jag önskar samma...

NiNo said...

elerinize saglik iyi seneler

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Hosgeldin Nino, iyi seneler sana ve ailene...