Friday, December 7, 2007

To tag ya da ebeleme-sobeleme durumlari:



Mirdifderya Turkce-Ingilizce yazdigi blogunda beni Ingilizce tagged etmis: Kendimle ilgili 7 facts (ing.), fakta(Isvc) ya da Turkcesi gercekleri yazmam gerekiyormus. O kadar acik bir insanim ki, hakkimda ortaya cikmamis hic bir gercek yok, her firsatta kendi hakkimda bilgi sunuyorum blogumdaki yazilarda ve yorumlarimda...Ama ben yine de kurala uyup özetliyeyim:

1-Yedi göbek Karabuk'luyum. (Karabuk 1937'de kuruldu, önceden yoktu diyenlere, bizimkilerin köyunun adini almis oldugunu hatirlativereyim.) Orada ilk-orta ögrenimimi tamamladim. Yazlarim da Inkumu'nda gecti. 4 yil Universite'yi Erzurumda, is hayatimin 15 yili Istanbul'da ve 7 yildir da ask ve cocuk nedeniyle Isvec'te yasamaktayim.



2-36 yasinda evlendim...



3- Alp'i 37,5 yasinda,



4- Ege'yi 40 ima ceyrek yil kala dogurdum...



5- Ataturkcuyum...



6- Humanistim...



7- Sosyal demokrat ve hala (Evde tuvaletleri hep temizlemek zorunda olan, mutfaktan cikmayi sevmeyen) bir feministim...

Ben de Sofra, Yinedustukyollara, Mavimantar, Elaselin, Ayca, ve Yaban'i kurallara uyarak sobeliyor ve ebelik sirami saviyorum...

23 comments:

yaban said...

Teşekkürler Habibe, sayende kabak çiçeği gibi açılıyorum...

berna said...

Selam,
Ben 33'te evlendim,34 biterken Can doğdu,şimdi 37 diyim.İkinci çocuk için geç oldu artık derken yüreklendim birden yazınızı okuyup:)İş kocayı ikna etmeye kaldı!

Sevgiyle kalın,
Berna

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Yaban, ben tesekkur ederim, yazmissin bile...

Bernacan, cok sevindim inan seni yureklendirdim diye...Iyi haberlerini bekliyorum...

Bambi said...

sende erken evlenmissin ;)ama rekor simdilik bende ;)))

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Bambi, aslinda P-O'yu (isten ayrilirken bak tazminatimi alamam) ikna edemeseydim, simdi iki cocuk olasina ragmen birlikte (sambo) yasiyor olurduk. Isvec'te adet böyle: evlilik seronomisi buyuk yuk ciftlere...

Fulya said...

Habibe,
Erzurum'u anlatsana bir ara, ben hic gitmedim. Nasildir orda ogrenci olmak??? Aslinda gormek isteyip de gormedigim cok sehir var Anadolu'da. Dun annem bana Diyarbakir'i anlatiyordu(miting icin gittiginde) cok guzelmis. Kaburga dolmasi diye oraya ozel bir yemek varmis, anlata anlata bitiremedi...

Açalya said...

seni biraz daha tanimak guzeldi. sevgilerimle.

Bambi said...

alp&ege'nin annesi o is hollandada oyle hollandada bir anlasma yapiyor ciftler bu mal ayrimi icin oluyor bitiyor is :)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Fulya, bir post yetmez, bir blog acmak lazim Erzurum'da ögrenciligi anlatmak icin...Ben sana özetliyecek olursam: Bogazici, Ekonomi'den kambiyodaki 2. mdrum, bana satasmak icin:"Ayy, ne kadar banal bir uni'den mezunsun, deyisine, "Kötunun iyisi olmak, iyinin kötusu olmaktan iyidir, diye yanit vermistim.Her hafta sonu dagda kayak, hafta arasi:kampuste kayak kros, basketbol, biraz dagcilik, yurda gelince kizlarin israriyla vucudum elverirse masa tenisi, yoksa satranc, yurt yönetimi hep bu kiz satranc takimini ödunc aliyor yurtlar arasi yarismalara o gitsin emrivakiyle spor musabakalari yetmezmis gibi bir de alakasiz bir turnuva,sinavlari kacirinca özel ögretmen odalarinda sinav sansi, sehrin tek sinamasinda haftada bir degisen, film ne olursa olsun bir kez sinema(arabesk filmler de dahil, gece yarisinin öte yuzu gibi aklimda kalanlar), kisitli butceye ragmen arkadslarla degis tokus edilen kitaplar, haftalik dergileri bolca okuyabilme sansi, cok iyi bir ögrencilikti anliyacagin, haa ustune ustluk 100 kisi alinan ögretmen secme sinavini da bölumden kazanan tek kisi olunca,alnimdaki derslerde surekli kopya ceken ögrenci damgasini da silmistim...Hos ögretmenlik de yapmadim...

Acalya, dun yorumundan önce seni andimdi... benim oglanlarin eski resimlerine bakmistim surekli takibimdeki Dante'nin resimleri, filmi nasil da benziyor, diye..Benden de sevgiler...

Bambi, burada da eger ortak olmayan cocuk varsa, bu tur anlasmalar evlilik yerine yapilmasi önemli, miras hukuku icin...

müzi said...

evet ya, ben de bir feminist olarak anladim ki bu durum bazi yerlerde bir sey ifade etmiyor. mutfakta yemek yaparken anliyorum hayatin gerceklerini. gerci esim yardim ediyor, ama ben yardim etmesin, hepsini o yapsin istiyorum :)))

yaban said...

ben sana müdür olamazsın demedim adam olamazsın dedim...
cık cık cık.. insan nasıl bu kadar bayağı olabilir. bayağı bir boğaziçili..
öğrenciliğin ne kadar güzel geçmiş, çok şahane anılar toplamışsın belli..
sevgiler..

Anonymous said...

Selam Habibe,
1.Utangaçım
2.Mızıkçıyım
3.Çanak çömlek patladı ama oyun bitti sayılır.
4.Birde şu BÜ Ekonomiden olan 2. müdürü feci merak ettim, akşam hemen Selda'ya soracağım.
Sevgiler
Ahmet

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Muzi, o ayrintiyi esinlendigim Isvec TV'sindeki skeci anlatayim sana: Isvec'in unlu Feminist Insiyetif Partisi'nin baskani eski Kominist Partisi lideri Gudrun Schyman mutfakta feminizm uzerine söylesi yaparken TV'cilerle, icerden habire kocasi kahve, su gibi birseyler istiyordu hem de emreder tonlarda, cok gulmustum...
Aslinda bizde de öyle yardim var, ama ben kiyamam hepsini yapmasina zaten...

Yaban, yok yok haksizlik etmiyeyim iyi insandi, baskasina öyle davranamazdi, benim kendime özguvenim, fazla acik bir insan olusum belkide o cumleleri söyleme cesareti veriyordu...Aslinda benim cevabimda yenir yutulur cinsden degil, dusunsene ben iyiydim, sen kötusun gibi algilanabilirdi...Ayi yavrusunu vura vura severmis hesabi, kirginlik olmadi bu yuzden hic...

Ahmet, ebeligini mizikcilikla savdin, yine de kabul edilmistir...Ben Selda'ya gecerim kim oldugunu tahmin eder belki ama yanilma olmasin...

Anonymous said...

Kendini ne güzel anlatmışsın. Seni yakından tanıdığıma memnun oldum Alp ve Ege'nin Annesi:)

Mine
http://drmine.blogspot.com/

ayçobanı said...

Sevgili Alp ve Ege'nin annesi, büyük feminist mutfaklar kralicesi :)Yazilasilari toparlar toparlamaz yazacagim bu ilk ebe-sobe oyunumu!!

Harika bir ögrencilik gecirmissin, ne güzel :)

Blogumdan sana olan özrümü okudun mu? Cok utandim!! :(( Tekrar özür dilemek isterim. Dalmisim belli ki...

Bambi said...

"Kötunun iyisi olmak, iyinin kötusu olmaktan iyidir" çok iyi bir yanıtmışta o okul iyi mi gerçekten benim kafamda hep soru işareti olmuştur ...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Mine, cok tesekkur ederim...Az cok benimle ilgili bilinenler aslinda yazdiklarim ,degil mi?

Ayca, beni bu inceligin cok duygulandirdi, aslinda atladigini anlamistim...Ben de bazen, yorumu kafamda cevaplayip, alakasiz bir ayrinti yaziyorum. Eminim okuyani sasirtiyordur...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Bambi, eminim bildigin birsey vardir ama, en yuksek puanla aldigi icin adi en iyilerden...

mavimantar said...

Sevgili Alp&Ege'nin annesi,sobelenmişimde farkında değilim....
Yayınlayacağım konuyu geri çekip,hemen kendi hakkımda bir şeyler yazdım.Ayrıca geç kaldığım içinde özür dilerim.
Sevgiler...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Mavimantar, bu sobe-ebelemeler maksat fazladan konu olsun diye, yazmasaydin da sen benim sevgili cevreye duyarli komsumsun...

B5 said...

: )
Bir de cesursun...

Yazilanlardan bir insan ne kadar taninabilir supheliyim ama acik ve direk oldugunu hissedebiliyorum.
Bu bende sana karsi simdiden guvenilirlik yaratmaya yetiyor :)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

B5, 7 yi gecmemeye calismistim ama 8. maddeyi sen ilave etmissin sevgili arkadasim...Hislerinin karsilikli oldugunu da bil...

Anonymous said...

Diline saglik Habibe'cim, logunu ilgiyle izliyorum,

Optum
derya