Monday, December 21, 2009

Noel Bayrami ve Yeni Yil Tatili!

Biz ögunmek gibi olmasin da yine tatildeyiz. Ben bugun ve yarin isteyim, ama P-O ve cocuklar okulda dersleri bittigi icin evdeler. Ocagin 12 sine kadar okul tatil. Bizim hala Ege'den kalan 200 gun izin hakkimiz var. Simdilik P-O kullaniyor. 8 yasina kadar kullanacagiz.

Alp'in tatil boyunca yogun yuzme idmani disinda, yapacak saati belli etkinlik yok. Yalnizca kayak, kizak kayip, bolca karda yuruyus yapilacak...

Herkese simdiden iyi noel ve/veya yeni yil tatili dilerim...

15 comments:

beste said...

Fistik gibiymis program bayiliyorum cocuklarinin spor disiplinine umarim bende Leo'ya verebilirim! iyi noeller ve mutlu seneler:)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Beste, Alp ve Ege tum Isvecli cocuklar gibi 4-4,5 yasina gelene kadar hic bir spor kursuna katilmadilar. Ama yuzme,tenis, paten, kayak kros gibi etkinlikleri sezonuna göre ailecek hep yapiyorduk. Sevgiler...

Birgitta Höglund's Mat said...

Ha en riktigt fin Jul önskar Birgitta

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Birgitta, tusen tack och god jul!

A. said...

Mutlu yıllar :)

Mine said...

Nasıl bir şey bu 200 günlük izin?
Hem de 8 yaşına kadar kullanma durumu da ne? Doğru mu anladım?

Mutlu yıllar şimdiden.

Açalya said...

tasi taragi toplayip oralara mi gocsek ne?!

Anonymous said...

bende mine hanima katiliyorum bu durumdan haberim yok 8 yas.rica etsem biraz detayli anlatirmisiniz. zeynep

Anonymous said...

gecmis noel bayraminizi kutlarim

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Isvec'te cocuk dogunca anne babanin ucretli izin hakki 460 gun. Bu iznin2 ayini da mutlaka baba kullanmak zorunda, isterse daha fazlasini kullanir anne ise erken baslar. Ben Isvec'e geldigimde calismadigimdan, sadece belli sureler okula gittigimden izinleri kullanmadik, kullanmis olsaydim herhangi bir maas seviyem olmadigindan gunluk 60 sek = 12 TL para almis olacaktim. Onu da almayip, izin hakkimizi biriktirdik. Ya da ara sira P-O kullandi. Su anda ise gitmedigimiz gunlerde bu izinleri saydiriyoruz, isyeri yerine devletten maasin %80 ini aliyoruz. Ama cocuk 8 yasina geldiginde kullanilmayan izinler yaniyor.

A. said...

Oooof offff şu ülkelerin insanlarına verdiği değere bak ,birde bizim burdaki içler acısı durumumuza.Bebek doğar 10 yıl sonra nüfusa geçerler o da eksik bilgilerle ,yada hastanede karıştırılır cocuklar.Sonra ne izni bu ?Lütfen ama , ! Biz avrupadan önde herseyi tam tekmil olan bi ülkeyiz ,aman insanlar çocuk doğurduktan sonra izin alırsa nolur sonra ?süper düzen bozulur değilmi ?İyi taraflarımız var ama artık o kadar çok olumsuzluk yaşıyorum(z) ki ,neyse yaaa Allah sonumuzu hayretsin.Bu ülkenin genci olarak burda kalıp canla başla yardımcı olmayı çok isterdim ama ilerisi için burda hayat düşünemiyorum kendime !
Herkese Mutlu Yıllar,
Sevgiler
Ashley

Anonymous said...

mutlu ve saglikli yillar diliyorum size.Habibe hanim size bir sorum olacak.. evde kendi cocuguma kendim bakmak istiyorum ve ucret veriyorlar ama nasil basvuracam ve verilen ucretin adini ögrenebilirmiyim sizden? simdiden tesekkurler.zeynep [not:sonra bu yorumumu isterseniz silebilirsiniz)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Zeynep, bulundugunuz belediyeye sorman gerekir sanirim. Bu arada eger bebegin yuvaya gitmezse dil gelisimi gibi topluma uyumu nasil olur onu da dusun derim. Sevgiler...

Anonymous said...

tekrar merhaba Habibe hanim,biraz isveccem var, bu ay sonu dil kursuna baslayacam (sfi) bitirdikten sonra kendi cocuguma kendim bakmak istiyorum,sadece o bidrag(vad kallas det bidraget)ismini ögrenmek istiyorum.cook tesekkur ediyorum size,sevgiler bizden de size.zeynep

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Hic bir fikrim yok Zeynep!