Friday, June 8, 2007

Alp'in yuvada (dagis) son gunu!

Sabah ruyamda telefon calarken uyandim. Saat 7.30 du. Arayan kesin 6 da ise basladigi icin P-O idi, cebine geri döndum. Kapali. Acele Alp ve Ege'yi nerdeyse kucakta tasiyarak, giydir, kasklari tak, 10 dakika icinde bisikletin vagonuna yerlestir ve tam bisiklet yolunda bir baktik babamiz önumuze gelmis bizi filme cekiyor, Alp'in yuvada son gunu anisina. Tahmin etmis gec kaldigimizi, aslinda Alp kendi bisikleti ile cikacakti ama hala uyuyordu, kahvaltisiz yola cikinca ben israr ettim vagona binmesini. Yuvada kahvalti 8.00 de basliyor, 7.50 de coktan yuvadaydik. Alp'in son gunu yuvada 1 ay evdeler babalariyla, Turkiye'ye gidene kadar. Ayin 18 inde yaz okulunda yogun yuzmeye baslayacaklar yine...
P-O , simdiden, Agustos'ta da her ikimiz ebeveyn izni kullanacagiz yillik iznimize ek. (Isvec'te ucretli annebaba izni 1.5 yil, cocuklarin bebekliginde ben ögrenci oldugum icin izinleri biriktirdik ve simdi yaz tatillerine ek olarak yada isimizde %80 zamanli calisarak cocuklara bolca zaman ayirabiliyoruz. Bu hak cocuk 8 yasina kadar sureli.)

Turkiye'den geri döndugumuzde Alp okula, Ege yine yuvaya baslayacak. Yarin Alp'in 6. dogum gununu kutlayacagiz. Pazar gunu'de yuvadan arkadaslari gelecek. Evimiz hafta sonu yine hareketli ve bereketli olacak. Dun cimleri kestim, tarcinli tatli coreklerimizi yaptim, derin dondurucuya attim. Cimleri 3 komsu sirayla kesiyoruz, biz 7 hafta Turkiye'de olacagimiz icin ben cim makinasini siraya birakmadim. Genelde beyler kesiyor ama P-O'nun gönlü olana kadar, hem idman niyetine, iyi bir ter atma seansi icinde, önce disaridan ev temizligine basladim. Dogum gunu pastalarini da, aldigim hazir pandispanyalarla ve cirpmali kremayla(kaymak) 10-15 dakikalik sureyle hazirlayacagim,(vede cesitli agac bloglarindaki sofralardan hazirlanmayacagi icin!) geriye evde biraz temizlik yapabilme kaliyor. (Isvec'te cok zengin olup, temizlik sirketleri araciligiyla yaptirmadigin surece, evini kendin temizliyorsun.)

Bu posta becerebilirsem ilave filmi koymayi deneyecegim...Tabiki P-O'nun yardimiyla...

14 comments:

Suleyman Ve Ben said...

Merhaba Alp&Ege'nin Annesi,

Nasilsiniz?

Cok mesgul=busy?

Cunku: "Getting ready for a birthday party" :) Harika...

En guzel dogum gunu Alp icin dilekler benden ve esimden...

Happy birthday Alp !

Kanada'dan cok selam ! Harika hafta sonu sizin icin.

Gorusuruz,

Suleyman.

Bambi said...

oooooo deseneki hedikli ev senlenecek bu haftasonu, parti var :P ne guzeeelll :)
alp&ege'nin annesi alp'e daha nice neseli ve saglikli yaslar diliyorum :) Bol bol oynasin ve eglensin :)
(bu arada alp ismini cok severim )

gezicini said...

oo şimdiden nice nice güzel yıllara! nice sağlıklı, mutlu yaşlara inşallah!
sevgiler
gorki

Anonymous said...

Alp'e mutlu yillar! Eminim kannelbuller enfes olmustur :-) Ya ben Isvecteyken neden tanismadik seninle? Hos bana uzaktaymissin ama haftasonlari gelirdim, hazir yalniz iken ;-)

Selen said...

Aman aman ne guzel simdiden kutlu olsun dogum gunu.Hafta sonu soyle guzelce bir eglensin bakalim.bizdende cok opucukler ve en iyi dilekler..

Lapis lazuli said...

Alp`in yeni yasi kutlu mutlu olsun!
Turkiye geziniz de guzel guzel bir tatil olsun hepinize, mutlu mutlu, super anilarla don, yaz bize.

Iyi ki hatirlattin su tarcinlilari, bak ne zamandir deneyecegim, aklimdan cikmis, ne guzeldi onlar oyle...

Anonymous said...

Medeni ulkede yasayan yaziyor!

Bizde bilmemne kac yildan sonra yilda iki hafta izin var. :oP

Disney zincirlerinde derlermis ki: Cumartesi izin istiyorsan, Pazar gunu gozume gorunme! Calisma saatleri sabahin korunden aksamin korune kadar, bazen eve getirilen isler... Zorlama yok tabii. Sadece isten atarlar.


www.elifsavas.com/blog

Açalya said...

Bak iste, dolu dolu geciyor gunler...

Alp'in dogum gunu kutlu olsun, guzel ailesiyle nice mutlu yilar gecirsin.

cenebaz said...

Alp'e nice mutlu yıllar. Mezuniyeti de (!) kutlu olsun.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Suleyman ve Esi, cok tesekkurler, Isvec'ten de cok selam, hakikaten cok yogundum haftasonu, simdi yanitlayabildim iyi dilek mesajinizi...

Özlem'cim, cok tesekkurler iyi dileklerine, senlendik, eglendik cok, "Alp" ismi kizkardesimin fikriydi. Ben de P-O da daglari sevdigimiz icin hemen ustune atlamistik.

Gorki'cim tesekkurler iyi dileklerine...evet saglik saglik hepimize, en önemlisi o...

Zeynos'um, yine gel-gelin bekleriz, kanelbullarda yediririm baska Isvec yemekleri de, özlediklerinden hangisi varsa...

Selen'cim, tesekkur ediyorum, cocuklari biliyorsun ne kadar seviniyorlar, simariyorlar dogum gunlerinde...

Sevgili Cano, cok tesekkur ederim iyi dileklerine, tatilde de yazmaya ya da fotograflar koymaya calisacagim. Tarcinli cörekleri yap! Cok uygun cocuklu evlere...

Sevgili Elif, ben hayatimda ne bir hatira defteri, ne de gunluk tutmus biriyim, bu bloga baslama nedenlerimden biride bu ulkedeki refahi ve sosyaldemokratik bir rejimin isleyisini Turkiye'ye biraz aktarabilmekti. Yorumundan da, kisada olsa verdigim mesajlar ulasiyoru anliyorum...

Acalya'cim, tesekur ederim. Cumartesi gece yarisindan sonraydi 2 cift 2 ekstrayla birlikte 8 cocukla gecen harala gureleden sonra, P-O bir gun bitti 2. gun kaldi diye takildi bana..Kendisi iste olacakti cunku 2. gunde de...Cok yoruldum anlayacagin...Sana biraktigim son yorumu onaylarken mi ucurdun?

Cenebaz'cim, tesekkur ederim. Bizimkinin yuvadan mezuniyeti gibi oldu. Hernekadar kep filan giymesede elimizde dosyalarla dönduk eve...

Bambi said...

yaw bende isvece gelmek istiyorum ben hatta her haftasonu bir yerlere gitmek istiyorum son zamanlarda, birinin benim bu dusuncelerimi dururmasi lazim ;))

müzi said...

isvec ne guzelmis oyle, Norvec'de oyle mi acaba? norvec'e tasinmamiz soz konusu da, eger oyleyse cok sevinecegim. degilse de artik sirf sizin icin sevinirim, ne olacak.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Özlem , bize misafirlige bekleriz gelin gelin! Haa bir de Hollanda var belki biliyorsundur, cok farkimiz yokmus!!!

Sevgili Muzi, "Norvec" laf aramizda buradan da iyi diyorlar, belki ebeveyn tatili buranin 2 katidir bilmiyorum...ama su gercek, onlar AB'ye bile girmediler, bizden daha iyisi yok! diye...

Anonymous said...

Elif, Italya'da pazar gunu acik biryer bulamazsin. Hani belki bir iki bar, pastane falan acik olur ama hayat genel olarak olur (o ve u noktali :) Zira tum tatil gunlerinde oyle. Oglen bir de 3 saat kapatirlar dukkanlari, ha bir de persembe ogleden sonra kapatma modasi var burada. Tam dayaklik bunlar ;-)