Thursday, June 28, 2007

Smörgåstårta, Yesil Erik'in okuma önerisi!


Yesil Erik severek okudugum bir blog ve bugun önerdigi yaziyi cok begendim. Ben de yolu buraya dusenlere öneriyorum: http://globalpolitikultur.blogspot.com/2007/06/ereti-burjuvalarn-ereti-entelleri.html

Yukaridaki fotografta gördugunuz, "sandvic tart, ekmekarasi tartI" diye turkcelestirebilecegim, Isvec'in ünlü smörgåstårtasi. Isyerinde hersabah 9.5 da, Isvecce "fika" denilen kahve-cay molasinda, bu sabah taze ekmek, peynir, tereyagin yerine smörgåstårta yedik. Cok degisik tarifleri var. Dun Buffé'de otoburlar icin, baklagillerden pure yapilarak katmanlarina surulen, bir tarifine rastlamistim...Bu ise; bolca jambon, karides, peynir, mayonez, uzum taneleri, salatalik, haslanmis yumurta sarisi (katmanlardaki pureye) ve biraz yesillik iceriyordu...Bu kadar deginerek, Italya'daki arkadasim Sevgili Zeynep'in siraladigi Isvec klasiklerinden birini listeden siliyorum...

7 comments:

gezicini said...

smörgåstårta? cok ilginc bir ismi ama bir o kadar da güzel görüntüsü var. hımmm, nefis olmalı :-)
sevgiler
gorki

Anonymous said...

canım böyle bir tabağı hazırlamak için yetenekten çok damak zevki gerekir...sende bu fazlasıyla var,tebrikler canım,ellerine sağlık...

Açalya said...

Ben kokoş sandwich koydum adini bunun. Cok guzel!

Anonymous said...

Sıtenızı ılk defa bugun gordum okudum cok begendım yabancı bırıyle evlenmıssınız anlasma bakımından zor olmuyormu hangı dılde anlasıyorsunuz cocuklar hangı dılı konusuyor burda polonyada bayan polok adam turk evlı ınsanlar var cocuklar anneden kaptıgı ıcın konusmayı polokca konusuyor buda benı uzuyor turkce bılmemelerı cocuklar genelde anne evde ne konusursa onu alıyor bırde yemek ortamlarında et olayını napıyorsunuz bız cok zorlanıyoruz sızın gırdıgınız ortamada onlar domuz yıyorlarsa sız napıyorsunuz cocuklarınıza hangı kulturu asılıyorsunuz boyle yabancılarla evlı olan ınsanların cocuklarını arasıra turk bayramalarını ogretmesı guzel olur bır ramazan bayramı yada kurban bayramında yada bır 23 nısanımızda turkıyede olup onlara bu duyguyu yasatmak lazım dıye dusunuyorum ben.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Gorki, acikcasi Amerikali bir hanim arkadas hic begenmemisti, bence guzel ögun atlatan turden bir suslu ekmekarasi...

Delfina, beni iyi gaza getirdin, kendim deneyecegim...

Acalya, süslü ekmekarasi,dedim ben de,senden ilham alarak...

Anonim, ben cocuklarimla hep Türkce konusuyorum, ama cok kucukken yuvaya basladiklari icin Isvecceleri daha iyi. Türkiye'ye yazlari gidip,uzun kalarak dilimizi ve Turk kulturunu daha iyi ögreneceklerdir.

Anonymous said...

Ben tatlilari saymistim ama beni dusunmus olman cok guzel :-) ABD'de bu tårtadan bahsedildigini cok duydum, telafuz dogal olarak farkli ama unu oralara kadar gitmis :-)

ışıl ışıl said...

Yıllar önce Norveç'te sıradan bir lokantada yediğim köftenin değil de koyu kıvamlı sosunun tadı sanki hala damağımda. Mutlaka İsveç ve Danimarka'da da aynı şekilde yapılıyordur. Tarifine ulaşırsanız ve de deneyip beğenirseniz burada paylaşabilir misiniz? Sevgiler...