Tuesday, June 12, 2007

Cocuklarda Düztabanlik


Diplomali baytarimiz (Exa.Chiropraktor: J.I.Berg) daydik dün yine...P-O spor yaparken asiriya kacip 17 km kosunca ve 2 hafta önce eski diz agrisi tutunca ünlü siropraktorumuzden randevu almisti. Diz agrisi gectigi halde, gecen yaz su kayagi yaparken kopardigi ust baldir kaslarini ve Alp'in duztaban ayaklarini da tekrar bir göstermek icin randevuyu iptal ettirmedi.

Baytarimiz cok eski sever biri, ustundekilerden muayehanesindeki esyalara kadar hersey yillardir ayni; en az 30-40 yillik, sadece ayagindaki 20-25 yillik Teva sandaletleri göstererek övundu...Hatta Alp'te ayni marka sandaletlerin olmasinin gereksizliginden de bahsetti...Kendisinin cogu siyasi görusunun kendi göruslerimle örtustugunu itiraf etmeliyim. Yine dunya tarihini icine alan bir olumsuz ABD kritigini ortaya ana yemek yapip, yanina Almanya'nin Turk misafir iscilere hala vatandaslik vermemesini ve sömurmesini, hatta Isvec'in bile silah sanayiinde hicte masum olmadigini yanina salata ve meze gibi koydu... Haaa bir de Amerika'yi plastik noel agaclari ile cicekleri bile Isvec evlerine sokmakla sucladi, bu yeniydi ilk kez duydum!!!

Gelelim en önemli konuya: Alp'in ayaklarinin alti duz, fakat ice yada disa dönukluk yok. 2-3 yil önceydi, bir tanidik yine ünlü bir "ayak sagligi uzmani", Isvec'te unlu sporcularin ayak yada sakatlanma sorunlarinda önde gelen bir isim olan arkadasimiza gösterdigimizde, ayak bileklerinin yumussakligindan ve dusme oldugundan duz tabanlik olustugunu, bunun genetik olabilecegini, söylemisti...Dun de cok farkli bir yanit almadik, hatta eski inanislarin yada tabanlikli tedavilerin gecerli olmadigini, tekrarladi. 60'li yillarda, duztabanlilarin askerlikte arka, pasif görevlerde yer aldigini, iyi bir sporcu olmayacagina inanildigini, ama simdi cok unlu duztabanli sporcularin oldugunu ve isimlerini bizim de yardimimizla siraladi. Özetle, her iki uzman da kesinlikle özel tabanligin 12-13 yasina kadar hic fayda etmeyecegini söylediler. Önceki, sadece iyi kaliteli sert tabanli ayakkabilari tercih etmemizi, önermisti. Dunku diplomali baytarimiz ise, cocuklara pahali ayakkabi gerekmez, dedi. Ic mekanlarda ise; yine öncekinin, surekli sert tabanli sandalet giymesini, önermesinin aksine, dünkü; tum cocuklar gibi yalin ayak ya da kaymaz coraplar önerdi.

18 comments:

müzi said...

ay operim ben oyle siyasi goruslu baytari. bu arada gecmis olsun...

Anonymous said...

Evet, simdi duztabana yalinayak diyorlar. Yarin baska sey derler. Insani aptala ceviriyor bunlar!!!! Kumda yurumek iyi gelirmis. :o)

www.elifsavas.com/blog

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Muzi, dediklerini söylersem kesin cok sevinir, 62 yasinda ayrildigi 2. rus esi ise 20 yas kucuktu kendisinden...

Elif, yalin ayak cok gezdikleri icin cingenelerde hic olmazi duymustum bende...Haklisin kumda yurumek bana da sanki dogal pedikur, ayak derilerim incelmis gibi geliyor...

Bambi said...
This comment has been removed by the author.
Bambi said...

Hedikli eve cok gecmis olsun! Baytarinizi cok sevdim, ne guzel siyasi gorusleri var burda pek kalmadi onlardan hatta biteli bayagi bir oluyor :(
BEnim anneannem evde yalinayak gezince ayagin sonra cok buyuk olur derdi ;)

Anonymous said...

p-o'a soyle sakatlamasin kendini tatilde tenis oynayacagiz daha onunla.
Bu arada tegzesi degistirdim Defne'nin biletini bizden 15 gun once orada.
sevgiler.
emine

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Özlem, benim de cocuklugumda hep eve kadar gelen bir baytarimiz vardi, burdaki eskilerin hakikaten akademik degeri olmasa bile tibbi kurslardan gectiklerinin ispati diplomalari mevcut. Yeniler zaten Uni den geliyorlar. Babannen de az bilmis degilmis, guldum vallahi cok...

Emine, msg ini iletmeden P-O ya, o okudu ve sordu ne dedigini, ben de cevirdim yazdigini. Defne'mizi bekliyoruz dört gözle...

Anonymous said...

Baytar amca esas Halloween'i Isvec'e sokmakla suclasaymis Amerika'yi. Hakikaten, sanki kendi bayramlariymis gibi ne kadar ciddiye aliyorlar degil mi? Sen esas midsommarafton'dan bahset, yaklasiyor, ben burdan takipteyim ;-)

Anonymous said...

PS Yukarida silinmis bir yorum var. Malum havalar isindi, bloglar arasi haseratlar dolasmaya basladi. Ilacmala gerekirse haberdar et hemen ;-)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Zeynos, hallowen'da biz sadece eski adetleri olan, ölen akrabalari ziyaret ediyoruz, hani fenerlerin(lykta)yakildigi gece...ama senin cevrende hep ögrenci gencler oldugu icin, partiler haklisin ABD den gerikalir yani yokmustur eminim, ama artik o TR'de bile var, butun gecekluplerinde eglenceler girla...Istanbul'da birinde tabut bile asmislardi cok seneler onceydi ustelik.
"Yazortasi'ni" mutlaka bahsetmem lazim dimi, buranin en önemli bayrami nede olsa.
O maili ben silmedim, belki kendisi begenmedi yazan, ama mutlaka haberdar edrim seni biri rahatsiz ederse, gönderiverirsin artik bir "tiklabeni"!!!

Selen said...

Merhaba canim,
Bende duztabanim,cocuklugumdan beri hep o ince tabakayi ayakkabilarimin icine koyar giyerim eger koymadan giyersem belim agridan ikiye ayrilacak gibi oluyor.Hele birde ustune kiloda var simdi aslao tabanlik denen seyleri koymadan ayakkabi giyemiyorum.
Cocukken doktorlar bana deniz kenarinda islak kumda yuru derlerdi hep yaptim ama bilemem yarari oldumu.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Cok haklisin Selen, benim de yakinlarim var, sirt agrisi yada baska agrilari engellemek icin tabanlik kullanan...

Açalya said...

Hahaha baytar lafina cok gulerim, cok da severim. Sevdim sizin baytari da. Bizim de cocuk doktoru 'cicek cocuklar' kusagindan bir kadin. Bizim de ilk tanisma randevumuz boyle politik muhabbete donusmustu, pek sevmistik.

Duz tabanlik konusunda hic bir bilgim yoktu, oyle korkulacak, istenmeyen bir durum gibi geldi bizlere hep nedense. Demek pek de buyutulecek birsey degilmis, e iyiymis o zaman...

B5 said...

Istedikten sonra sporda bir engel olarak ben de bilmiyorum, duymadim da, bu tarz ayakli basarili sporcular oldugu kesin.
Babamin tabanlik kullandigini bilirim. Hayati boyunca da bir kere sikayet etmedi. Hafiften atletiktir de. Santiye tepelerinde gezer durur ;).
Kumda yurumek peeling yapar, ayrica kaslari da calistirir, iyi gelir (uc yuruyus gibi, karda, kumda, suda)...
Iyi ayakkabilar kullansin yeter. Annem biz kucukken neredeyse hep ortopedik tarz ayakkabi alirdi. Suni olmayan..
Farkedip ilgilenmeniz ne kadar guzel...

-----------
ps: Zeyno§, Halloween Isvec, Italya nedir bu boyle.. Ben de katiliyorum dedigine.."La Befana" da kiytirik bayramlardan bence ;). Neymis, yilbasi suslerini goturmesi gerekirmis cadinin. Ben de yaptim ya kac kez, zorla...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Acalya, ben bazen kelimeleri anlam bilim acisindan cözmeye calisirim Bak-Kal gibi, ama Bay-Tar cözumsuz, hernekadar öz Türkce gibi gelse de kulaga...

B5, kar ve kum iyide, su insanin ayaklarini sisirmez mi?

B5 said...

Elbette ;) Kum, Kar,Su yuruyusu bacak kaslari icindi. Ayaklara -Kum- iyi peeling yapiyor sadece ve masaj da.

Oyku said...

merhaba, blogunu ilk defa bugun okudum, duz tabanlik konusu ilgimi cekti cunku bende yaklasik 1 senedir duztabanim. yani aslinda sadece sol ayagimin tabani dusmus. Oyle bir anda...Normal ayakkabilarla yururken ayagimin tabaninin ustune basamaz hale geldim. Bir suru profesor gordu cunku ben oyle birdenbire duz taban olunabilecegine inanmiyordum. Neyse sonucta olunabildigini ogrendim. ayagimin kalibini cikardilar ve tabanlik hazirladilar. O tabanliklarla 24 saat ayakta kalsam da hicbir agrim olmuyor. yani onlemini aldiktan sonra her ne istiyorsa onu yapabilir bence. Hiiccc sorun etme:)
sevgiler

Gizem said...

BEnde de vardi kucukken, tabanlikli ayakkabi yaptirilirdi, o zaman modeller kisitliydi, ben suslu isterdim. Hep yari bot seklinde olurdu. Kirmizi olanindna isterdim genelde lacivert olurdu.
Sonra buyudum dendi ki tabanlik tedavisi ise yaramaz. Ben de su an duztabanlik yok, bilmem bunu tedaviye baglamili miyim? O kadar ceremesini cektim, hadi baglayayim bari.