Tuesday, June 19, 2007

Yuvada yaz festivali ve Alp'in dogum gununden notlar...

Alp'in dogum gununden 1 gun önce yuvada geleneksel yaz festivali yapildi ve biz aileler ögretmenlerin hazirladigi mangalda, beraberimizde getirdigimiz etlerimizi pisirip yedik. Yine yuvanin hazirladigi cok guzel icinde franbogazlarin ezilmeden atildigi cirpma kremali sosu yaninda, cikolatali yumusak kek yedik. Cocuklar balik oltasiyla seker torbalarini avladilar. Alp'in yuvada son gunu oldugu icin degisik fotograflar da cektim. Ögretmenleri toplu kahve icerken yakaladim. Kirmizili haricindekiler diger bölumun ögretmenleri. Isvec'te yuvalarda(Bizim yasadigimiz yerde) her bölum en fazla 20 cocuktan olusuyor. Her 5 cocuga 1 ögretmen dusuyor. Yuvalar yetersiz olursa, gunluk anne denilen, evinde yine ayni sayida cocuga bakan cocuk bakicisi-ögretmenleri oluyor. Ögretmenler uni.de, cocuk bakicilari liseden mezun olduktan sonra özel kurslarda egitiliyorlar. Bu bakici yada ögretmenlerin yaptigi is konusunda hicbir fark yok. Uni.den mezun olanlarin biraz maas farki oluyor. Yani cocugunuzu bezi biraktiktan sonra getirin diyen yuvalar degil, yada biz uni.de okuduk cocuklarin bezini degistirmeyiz denmez. Yuvaya cocuklarini birakmak herkesin hakki.Issiz yada evde bebek izninde olanlarin, yuva yasindaki cocuklari haftada 15 saat devam edebilir. Yuva fiyatlari ailelerin gelirine göre belirleniyor. Anne-baba yada tek ebeveynin maasi yeterince yuksek ise, en yuksek belirlenen para ödenmek zorunda, eger anne baba ayri, belirli, duzenli geliri olmayanlar, ögrenci ebeveynler (devlet para öduyor kendilerine , birazi borc birazi karsiliksiz yardim) ya da devlet yardimi almak zorunda kalanlar daha az ucret öduyorlar.

Eve geldikten sonra, 2 gun surecek dogum gunu davetlilerinine ikram edecegimiz hazir pandispanyali cilekli dogum gunu pastalarini ve bir de en kisa surede tarifini vermek istedigim, Isvec'in meshur cikolata toplarini, Alp ve Ege'yle birlikte yaptik.



Ilk gelen misafirlerimiz Alp&Ege'nin 30 km uzakta yaslilar evinde kalan dedesi ve bize cok yakin oturan, sadece özel gunlerde birbirimizi ziyaret etmekte israr ettigimiz! kayinkucukkardes ve ailesiydi. Gelecek ziyaretleri sanirim Eylul'de, cunku 2 dogum gunumuz daha var ayni ayda...

Aksam gelen misafirlerimizle, cocuklarimizin ayni yaslarda ve birlikte olmaktan hic bikmamalari nedeniyle, gece yarisina kadar hep birlikte keyifli zaman gecirdik.Mathilda biraz uzgundu, 8 cocugun arasinda tek kiz di. Ama gec vakte kadar aksam hala gun isikli olunca komsularin cocuklarida disaridaydilar, o da komsu kiz cocuklarini buldu oynamak icin.
Beyler, hanimlar dunyanin heryerinde ayni. Konular farkli olunca nedense hemen ayri gruplar olusuveriyor...

Dolayisiyla, yuva arkadaslarinin gelecegi parti icin, yeni bir yas pastanin yapimi ertesi gune kaldi...

16 comments:

Sanem said...

Kayınküçükkardeş kelimesini sevdim, bu aralar birleşik kelimeleri çalışıyorum, her yerde gözüme çarpar oldular. Burada (Amerıka) yuva fiyatlarının ailenin gelirine göre belirlendiğine şahit olmadım bırakanlardan duyduğum kadarı ile, geliri yok ise devlet yardım ediyor ama yuvalar bu sefer çok iç açıcı olmuyor ve saati az oluyor. O kadar çok bekar anne ve hatta daha hala kendi kız çocuğu olan anne var ki. Yetişemiyorlar herhalde...
Alp'in doğum gününü kutlarım ve yuvadaki arkadaşları ile kutlayacağı gün de eminim çok keyifli geçer.

hsema said...

Alp'in doğum gününü kutlarım. Sağlıklı ve mutlu uzun ömürler dilerim.

Teyzesi

Sema

Anonymous said...

Alp'in dogum gunu kutlu olsun, nice saglikli ve mutlu senelere!

yine harika resimler, ben bayiliyorum su yasadiginiz yere, heryer yemyesil..

Bambi said...

ne anlarim ben o rakisiz mangaldan ;))))) Derya'a katilmamak elde degil bende cok seviyorum yasadiginiz yerleri cok huzurlu geliyor ama turk milletine fazla huzur zarar :PPP saka bi yana sartlar ne kadar adil belirlenmis gipta etmemek mumkun degil...

B5 said...

Alp yakisiklisinin dogumgununu ben de gecikmeli kutlarim. Daha nice saglikli,mutlu sevdikleriyle beraber gecirecegi yaslar! :)
Cocuklarin duzenli adam gibi bir yuvaya gitmeleri ne guzel. Gecen aylarda Italya'da ortaya cikan anaokulu skandalindan sonra gitgide soguyorum güneye dogru gitmekten. Hos, nerede ne olacagi belli degil ama güvensizlik islendi mi insanin icine atmasi zor sonra..
----
Kadinlar ve erkekler grubu konusunda katiliyorum. Cogu ulkede ayni grup kendiliginden olusuveriyor, grupla masa basi, bar sohbeti olmayinca...
--
Hos bir gun gecirmissinize benziyor
:)

Anonymous said...

Alp'in doğum günü kutlu olsun :) Keyifli ve mutlu günler, yıllar :)
Fotoğraflar da yine çok güzel..

gezicini said...

Alp'e nice mutlu yıllar! sağlıklı, mutlu , çilekli pastalı nice günler!
sevgiler
gorki

Lapis lazuli said...

Cikolata toplari ne kadar tanidik geldi. Annem yapar ve yine kendi yaptigi visne likoruyle ikram ederdi misafirlerine.
Fotograflar cok guzel, bahcenizi de tam keyif yeri yapmissiniz zaten, her sey cok zevkli, gun de keyifli gecmis belli ki.
Nice mutlu yillar Alp.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sanem, burada 1,5 yasindan sonra herkes cocuguna yuva bulabilecek sekilde sistem kurulmus...Cocuk burada da cok ama en populer meslek de yine yuvada ögretmenlik, yada yaslilar evinde hemsirelik...Cok vergi calisandan ve cok hizmet devletten...

Sema'cim, adini birden hasema gibi okudum ve guldum...Tesekkur ederim Selin'in gecmis dogum gununu de ben ayni dileklerle kutlarim...

Derya, tesekkur ederim ama biz de cölde safari yapamiyoruz...

Özlem, dedigin gibi, TR de de ayni "adil duzen" olsa ve butun hanimlarin hem is, hem cocuk, herkesin ayni sansi olabilse...

B5, tesekkur ederim.
Skandallar heryerde olabilir, birkac yil önce burada da oldu. Hasta insanlar dunyanin heryerinde sadece Itlaya'da degil inan. Bende kafama önceleri cok takiyordum, ama simdi tedbirli ve supheli olmakta ve kötu olasiliklari öncesinde dusunmekte yarar göruyorum...

Bilun ve Gorki cok tesekkur ederim ikinizide...

Cano, anneninkini merak ettim, bu yulaf ezmesinden yapiliyor.Blog icin tarifi yazdim, sana göre notlar bile var, sikI dur geliyor...

Anonymous said...

Bakiyorum misafirlere hep Yakut ikram ediyorsun. Tr'den mi tasiyorsun? Ben Systembolaget'te Yakut ve Yeni Raki bulmustum, ama tabii cok pahaliydilar :-)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Zeynos'cum, yakutu system'de dogrudan satmiyorlar, ama depolarinda var, biz siparis veriyoruz, 5-6 tane getirtiyoruz, 1 haftada geliyor... fiyatida 66 kron...ve esdeger fiyatlarindaki diger saraplara takla attiri bizde o yuzden bildigimden sasmiyoruz...ama yeniraki dedigin gibi kucugu 188 kron ve tezgahta direk var almak isteyene...neyseki biz onu satinalmiyoruz... TR den TR ye 1 sise alarak, P-O viski icer gibi, az ve buzlu icerek, yetiniyor...

Anonymous said...

66 kron cok iyiymis gercekten. Icilebilir sarap fiyati ki didigin gibi Yakut bin basar. Aklimda olsun :-)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Isvec'e yakut almaya mi geleceksin?

Yasemin said...

hahahaha, alp&ege'nin annesi, zeynos'a iyi demissin :-P belli olmaz, bizim kiz bu, isveclere gelip dunyanin sarap merkezi italya'ya elinde yakut sisesiyle de doner valla ;-) ayol zeynos, sarap icmek istedin de italyanlar sana guzel sarap mi veremedi? :-P gel de iciriim, birak yakut zavalli isveclilere kalsin :-P

bu arada, alp&ege'nin annesicim (!), o toplardan benim kayinvalide de yapiyor ve iki saniyede silip supuruyoruz. o yulaf ezmesi kullanmiyor, onun yerine ricotta peynirle yapiyor! tam tarifi bulayim da yazayim sana bir ara. sanirim bir cok degisik tarif var ve hepsi de leziz.

Anonymous said...

Hayir canim, Isvec'e geldigimde aklimda olsun, yakin zamanda gelecegim galiba :-)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Ilahi kizlar guldurdunuz yine! tabiki system'deki en iyiler, yanina yaklasilamayan saraplar Italya'dan. Zeynos'cum sen bir gel ben sana vatan özlemide giderelim diye yakut hazirlarim, söz!...

Yasemin'cim, kayinvalide'nin peynirli cikolatasi cok ilginc, merak ettim, cok sevinirim blogunda ya da bana direk(Almanya yorgunlugunu attiktan sonra)yazabilirsen...