Thursday, June 21, 2007

Isvec'in ünlü, yulaf ezmesinden cikolata toplari...



Özellikle cocuklarin dogumgunu menulerinin olmazsa olmazi cikolata toplarina aslinda zenci toplari deniliyormus. Bunu hep fisiltiyla sanki kendi sirlarini veriyormuslar gibi, itiraf edercesine duyarsiniz Isveclilerden...Neyse ben konuma gecip, asagida söz verdigim tarifi yazayim hemen...


100 gr margarin yada tereyag (oda sicakliginda),

3/4 dl seker,

3 corba kasigi kakao,

2 cay kasigi vanilya (bir paket, Turk ölcusune göre)

3 dl yulaf ezmesi,

2 yemek kasigi soguk kahve yada sut,



ustu icin,

1 dl hindistan cevizi,

yada inci seker (toz sekerden cok daha irice)


Yapilisi:

yag, kesme sekeri gibi kucuk parcalara bölunur, seker, kakao, vanilya, yulaf ezmesi, sut yada kahve (malzemelerin hepsi) karistirilarak avuc icinde yaklasik 25 tane yuvarlak (cevizden kucuk, findiktan cok daha buyuk) yapilir. Genis bir tabagin icine yaydiginiz hindistan cevizi yada inci sekerlerinde kaydirmaca yaptirilir ve servisten önce buzdolabina kaldirilir...


Not: Ben icine bazen evde dolapta buldugum findik, ceviz gibi kirintilarida eklemeyi ihmal etmiyorum...Sekeri kahverengi sekere cevirerek GI diyetine uydurmakta mumkun, tereyagindan da zarar gelmedigi söyleniyor bu diyette...
Ben hep 2 ölcu yapiyorum, elinizi soktugunuza degsin! cunku cabuk bitiyor...

11 comments:

Anonymous said...

Demek icindeki yulaf ezmesiymis, ben de hep merak ederdim. Cok tehlikeli birsey, bir iki uc, gidiyor valla :-) Isveclilerin tatli ve keklerine bayiliyorum (prinsestårta, samlar, morotskaka, rispudding ve unuttugum niceleri :-))

Gelirken yemek kitabi almayi hic dusunmemisim (mutfagim olmadigi icin herhalde). Tariflerini tavsiye edebilecegin bir web sitesi/blog var mi?

gezicini said...

hımm ben de bu yulaf ezmesini bilmiyordum. cok guzeller,hemen yemelik!
sevgiler
gorki

Selen said...

Hmmmmm.Harika gorunuyor.Denemeliyim..Bizde bir yemek kitabi serisi var adi Spännande Mat.Aman neler neler var ama Isvecce anlamiyorumki..Esim'de isinden vakit bulucakda yapicak!!!Iyiki sen varsinda turkce cevirileri veriyorsun..
Sevgiler

Fulya said...

Bende bu toplara bayildim,
Ne hamaratsiniz inanamiyorum, eskiden de boyle miydiniz?:))))
Iki cocuk olunca daha zor gelecegine daha bir merakli olmussunuz diyorlar!;)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Zeynos'cum, yapilabilecek Isvec klasiklerini siralayivermissin. Prensesi, marsipandan dolayi Alp istemedi, ama gelecek dogum gunune onu hazirlarim hem de blogda yazarim. Malzemelerin hepside hazir alinacak: pandispanya, krema ve marsipan. Sana en gerekli Bonniers'in buyuk yemek kitabi her evde vardir el altinda. Temel tarifleri icin ben kullaniyorum. Pay, pizza gibi...Bu arada "Italyan yemekleri" gibi, ayrintilara girilmis sofralarin yemek kitaplari cok daha populer burada...Daha arastirmadim ama, sana iyi web adresleride bulacagim klasiklere ulasman icin...

Gorki, dogru bilmemen...yulaf ezmesi, kepek gibi tahilin kabuk yada begenilmeyenleri, hayvanlari beslemede kullanilirdi Turkiye'de, Avrupalilar lapasini yapip kahvaltida yerken hala daha (Bende severek yiyorum)...

Selen, tariflerden yararlanmana sevindim...Isvec, tam bir yeme, icme ustune kitap zengini ulke...

Fulya, kizinla yap bunu, burada yuvada yapmayan cocuk yoktur. Hem kolay, hem cabuk. Hamarat hic degilim, bazen yetersiz oldugumu bile dusunuyorum, ama cocuklar icin birseyler yapmak istemem dogru...

Lapis lazuli said...

Valla bunlari cocuklardan once ben yermisim gibi geliyor, coook tehlikeli :)

Tipatip ayni goruntude ben cezerye yapiyorum, eliniz yuvarlamaya alismisken mutlaka deneyin, bak yaziyorum ona gore ;)

Sekerle rendelenmis havucu ocakta pisirip, soguyunca icine ufalanmis biskuvi, kirik ceviz ve tarcin ekliyorum. Aynen top top hindistan cevizine bulayip kahvenin yaninda afiyetle yiyorum ;)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Cano, ufalanmis biskuviyi musliyle degistirerek yapayim bunu...

mrl's page said...

Çok şahane göründü, olsada yesek :)
Yaz günü ben evde yemek bile yapmıyorum ki :) Ama birgün anne olursam çok işime yariycak tariflerin :)
Sevgiler
~mrl~

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Ben de öyleydim, yalniz yasadigim yillarda, sevgili Mrl...

Mutlu Kum Taneleri said...

Süper görünüyor !!!

Anonymous said...

Webmaster cok tesekkurler...

Selamlar Elen