Thursday, January 28, 2010

Anadili Gunu Hazirliklari!

Alp ve Ege sabah okul yolunda, arabada 2 gun önce Turkce ögretmenleriyle "Anadili gunu" icin ne planladiklarini anlatmaya basladilar...Halbuki ögretmenleri beni arayip söylediler mi, söyle söyle seyler yapacagiz diye, haberdar etmisti ayni gun telefonla... ögretmenleriyle konusmamizdan sonra da, neler yapacaksiniz diye sormadim. Okul cikislarinda, bugun dersler nasildi diye, hep sorarim, ama konusmak istemiyoruz diye, yanit alip susarim...

17 comments:

Açalya said...

ne yapacaklar biz de ogrenecegiz burdan degil mi?

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Turkce'yi ve TR´'yi cevre dostu yaklasimla tanitmak: Kullanilmis kartonlara cizim,resim yapilmasi gibi...

ayçobanı said...

Türkce derslerini okulda mi aliyorlar, yoksa senin tercihin mi, özel ders gibi mi aliyorlar??

Nasil olursa olsun heyecanlanmis olmalari, paylasmalari cok sevindirici :))

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Ayca, Isvec Devleti anne ya da babasi göcmen olan her ögrenciye haftada 1 saat yaklasik ana-baba dilini almasini sagliyor. Turkce ögretmeni okula geliyor.

Lapis lazuli said...

Tolga'nin ogretmeni de 'ana ulkelerinde saygi nasil gosterilir' diye bir odev vermis, sinifa sunus yapilacakmis. Sordu, dusundum bir sure!
Dedim buyuklerin eli opulur, alna konur! Bir de kendinden yasca buyuk her erkege, abi, amca, her kadina, abla, teyze denir!

Baska da aklima gelmedi!!!
Varsa aklina gelen birsey kopye istiyoruz:-)

Cansu okul projesine ulke olarak Turkiye secmisti, bu vesileyle cok sey ogrendi bizim ogretmemize sira gelmeyen! Van kedisi, Ankara kecisi gibi:-)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Cano, sen-siz ayrimi, bacak bacak ustune atmama, sigara-icki ictigini göstermeme, buyukler yada makam olarak ust olanlar nasil diye sorabilir, sen sadece iyiyim tesekkur ederim, siz nasilsiniz denmemeli gibi, ayrintilar ilk aklima gelenler, daha yazarim aklima gelen olursa...

Açalya said...

Ben bu Isvec devletini cok sevmeye basladim, kanim isindi buz gibi ulkenize yahu!

Cano, buyukler karsisinda bacak bacak ustune atilmaz, karsilarinda sigara icilmez, adlariyla hitap edilmez. Benim de aklima bunlar geldi

Açalya said...

aa 1 dakika arayla yazinca neredeyse ayni seyleri yazmisiz Hedikliyle :o)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Ilahi Acalya :))))

nasilsiniz i nasil diye yazmisim bu arada...

Anonymous said...

Bunlari ortalama isvec'linin anlamasi zor olabilir ama...Trafikte pahali olan arabaya yol verilmesi... isini zamaninda dogru yapmasi icin para verilen devlet ya da ozel sektor memuruna, isini yaptigi icin koyden tavuk, bal, ceviz benzeri ikramlar... sadece yasca buyuklere degil, rutbece buyuk herhangi birine adiyla hitap edilmez (ornein yeni mezun muhendise 50 yasindaki iscinin ...Bey demesi)...
Eger saygi nasil gosterilmez diye bir session olursa onun icin daha da fazla ornek var

Levent

Lapis lazuli said...

Dusundukce, konustukca neler geliyor akla! Bacak bacak ustu aklima gelmemisti :-) Hos, ben simdiki genclerin bizim zamanimizdaki gibi oldugunu sanmiyorum artik! Otobusde buyuge yer vermeyen ne ayiplanirdi ama ben daha buraya gelmeden o defterler kapanmisti sanki bile!

Tolga sunumunu yapmis ama ben o yonde birsey demedigim halde el opup basa koymayi diz ustune cokup de yapmis :-) artik gozunde ne canlandirdiysa! Gormedi, yasamadi cocuk hic ne yapsin!

Levent, kesinlikle bizim saygi meselelerimizi Kanadali da anlamaz!

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Levent, ödev Cano'nun oglu Tolga'ya verilmis. Isvec'te saygi zamiri 'siz' bile kalkmis 60 li yillarda, yani basbakana bile sen diyorsun burada! böyle bir ödev verilmesi söz konusu olamaz :))))))

Anonymous said...

Tolga'nin odevinin iceriginde bir problem oldugunu dusunmuyorum. Farkli kulturlerin saygi kavramini nasil yorumladiklari falan... Hatta bilakis hosgoru anlaminda da faydali bir egzersiz cocuklar icin (farkli kulturler, hosgoru, empati, vs.) Bence Canada'nin cok kulturluluge verdigi degeri yansitiyor.
Bu arada oldukca global bir dil olan Ingilizce'de ve paralelinde Anglo Sakson kulturunde "siz" kavrami zaten yok. Ama anlasilan Isvec "maussir medeniyetler seviyesini" yeni yakalamis bu konuda.

Levent

Anonymous said...

Medeniyetin gözünü seveyim . Helal İsveç hükümetine. Burda bırak okula özel öğretmen gelmesini, çocuğna paralı ders aldırsan bile geç gelirler. Öyle işte. Disiplin şart , eğitim şart
Sevgiler
A.B

Lapis lazuli said...

Levent hakli bu tur odevlere cok alisigiz biz, sanirim bu kadar cok kulturden insanin ayni anda baris icinde yasadigi cok sehir yoktur dunyada.(Toronto!)Benim cocuklar Hanukkah sarkisi da bilirler cok iyi, ortodokslarin yeni yilini da...Nerdeyse butun dinlerin, kulturlerin bayramlari kutlanir okullarda, hatta ramazan ve bayramlarimiz hakkinda bir cok seyi okulda ogrendiler, iki sene kadar onceydi, Cansu okul gezisi olarak cami, kilise vs.ibadet yerlerini gezmisti hatirliyorum.

Ben ilk geldigim sene siz demek icin You'nun alternatifi baska bir kelime olmamasinin sikintisini cektim dogrusu ozellikle devlet dairelerinde falan alismisiz haliyle!

Kizkardesim bana hic abla demedi, oyle alismadik ama cocuklarimin yasli basli adamlara isimle hitap etmesine alismam vakit aldi dogrusu!;-)

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Levent, Ingiliz dili okuyan bir arkadasimdan ögrenmistim uni yillarinda, ingilizler öyle kibarmis ki ayni Almancada ve Isveccedeki Du'nun aynisi=Sen dilden kalkmis cok eski zamanda...heriki anlamda da tekil 2 sahis zamir icin saygi formu yerlermis...You...

Ni=Siz kelimesi cok yaslilara söylenebiliyor dediler bana, ben de Cano arada bir hala agzimdan siz kelimesi kaciriyorum, ama kimse gulmedi bugune kadar ..

Alp ve Ege'nin Annesi said...

RRH,anadilini dogru ögrenmesi gereken göcmen cok oldugu icin, böyle bir sansimiz var..