Thursday, January 28, 2010

Postadan cikanlar!


Iki gun önce ABD'den taaa Noel öncesi postalanan bir tebrik kartimiz elimize gecti. Dun de kizkardesimin Kanada'dan taaa 21 Kasim'da postaladigi Andre Agassi'nin islak imzali otobiyografisi. Bu cagda ille de normal posta diye, gemiyle gönderen Kanada posta servisi de aferin! aldi. Neyseki 2 ayi geckinde olsa, elimize gecti de, sevindik. Isvec'te posta cok hizli ve guvenlidir. Ben de normal postaya veriyorum, ama bu kadar uzamiyor Kanada'ya gönderdiklerim; ama Alp daha kucukken, TR'ye gönderdigimiz fotograf zarflari ya kayboldu ya da kapi önlerinde acik bulunmustu.
Ayrica fotografta görulen paket de geldi dün. Ben vitamin haric ilacla arasi iyi olmayan biri olarak, biraz supheliyim hala. Cano'ya guvenip, dogal urun diye, fiyati da tanitim nedeniyle %90 indirilmis ve posta masrafiyla 28 sek yani 6 TL olunca ismarlamistim. O kadarcik kutuya 92 kapsul sigmis. Dun yine Alp'in okulundan geri dönup, unuttugum buz patenleri icin bir 30 dakikami daha harcayinca bugun sadece tek kapsul ictim. Aslinda 2 kapsul öneriliyor. Kan dolasimini artirarak konsantrasyon zorlugunu ve animsama guclugunu engelliyormus...


9 comments:

A. said...

Annemnin bana ingiltere'den ısmarladığı lego kutusu da kayıplara karıştı,amerikadan ısmarladığmız başka bi kutuda.Almanya'dayken de Tr'ye yolladığım biiirçok zarf kayboldu. eksiksiz abartısız 90 euro param kayboldu :(..Üfff bıktım artık eleştirip durmaktan. Yazmıyorum yine burası Türkiye diye bu sefer ve kaçıyorum.
Sevgiler Hedikli Ev ( teyze ,hanım,abla :) )
Ashley
ps : kanada yada diğer ülkelerde oluyormu acaba böyle bizdeki gibi kayıplar açılan postalar yırtıklar ? ( gelişmiş ülkelerden bahsediyorum)

cenebaz said...

Unutkanlık için B12 vitamini öneriyorlar. Doğal ve yoğun olarak en çok kırmızı ette var . Ben de ilaç, vitamin vs. içmeyi sevmiyorum.

Açalya said...

PTT konusunda bir yazi yazasim var benim de. Cok yaraliyim bu konuda. Gonderdigim hediyeler yerine ulasmiyor. Artik kayitli gonderiyorum, imza karsiligi iletilmesi icin. Bunda bile imza karsiligi vermeyip komsuya verilen kutum oldu. Pes! PTT cok gevsek.

Ashley`ye bir de ben cevap yazayim. Ashley`cigim, gelismis ulkelerde postacilar cok iyi egitiliyor. Islerini neredeyse namusmeselesi yapiyorlar. Ornegin, Amerika`da postaci evin kapisina geldiginde pencereden asla bakmaz. Cunku eger bakarsa ve sikayet edilirse, ceza alir. Boyle egitiliyorlar. Goz ucuyla bile bakmazlar evin penceresinin yaninda bile olsalar.
Japonya`da da ornegin namus meselesidir bu postacilik. Oyle guvenirler ki sana, kutunun icindekini sormak ayiptir. Buyuk bir kutu gonderimi icin ararsin gelip almalari icin, 11:50`de gelecegiz derler, 11:49`da kapinin zilini calarlar.
Oyle iste :o(

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Asli ve Acalya, ben bu arada TR'de en sempatik buldugum meslek grubu calisanlari postacilar derim hep, bu benim cocuklugumdan gelen beri bir önyargi, hep guler yuzludurler sakalasip, selamlasirlardi, benim uni.sinavi sonucunu ev adresi yazilmasina ragmen babamin is adresine birakan örnekleriyle de hep sevimli, samimi bulurum postacilari, tabiki Anadolu'da.

Biraz da suc duvar gibi acilamayan apartman dis kapilari ve posta kutularina kolay ulasilamamasinda. Ne yapsin postaci, postayi dis kapinin altindan firlatirdi Istanbul'da. Bizim kayiplarda genelde Istanbul'a yollanan postada oldu...

Cenebaz, benim unutkanligim aslinda vitamin eksikliginden degil, oglanlarin sabah sabah mizmizlamalari kafami karistirmalari :)))

Perili ev said...

gecensene ablama gonderdigim dogumgunu hediyeside cok gec ulasti, hemde acilmis olarak. Icindekiler alinmamisti..buyuk olasilikla apartmanda merakli biri acti.

Lapis lazuli said...

Habibe'cigim sen ginkgo icin kendi arastirmani yaptin di mi?!
Yani ot, dogal ama mesela bu ginkgo aspirin gibi kan sulandirici haplar alanlara sakincaliymis, sonra hamileler kullanmamaliymis! gibi. Bir de her para kazanma amacli urunde oldugu gibi bunlarin da iyi kalitesi kotu kalitesi olani oluyor, markayi, urun kalitesini arastirmakta da fayda var.

Ama asil ne diyecegim, bu isin otdan da dogal yolu neymis bak:-)

Evdeki esyalarin yerini degistireceksin arada:-) ben hep yaparim! Kucuk degisikler bile yariyor. Her gun kahve fincanini aldigin dolaba baska seyler koy mesela, catal kasiklari bir alt cekmeceye falan:-) Her gun ise gittigin guzergahi degistirmek bile fark beyin eksersizleri icin. Bulmacalar, sudokular cantaya, ben sudoku kitabini heryere tasiyorum mesela, cocuklarin nintendosunda brain age diye bir oyun var, orda da var sudoku ve rakamli cozmeceler, onlarin degil ama benim favori oyunum!:)
Arada disleri bile farkli elle fircalamak ise yariyormus.

Aslinda cocuklu hayatta hergun yapmamiz, hatirlamamiz gereken oyle cok sey varki birisi ikisi atlansa da bile olacak o kadar dert etme!
Yapamadiklarimiz kadar yapabildiklerimizi de dusunsek vay be gayet iyiyiz diyecegiz kendimize;-)

Lapis lazuli said...

Kanada gayet iyi posta konusunda, biz kizkardesimle cok postalasiriz, Kanada'nin iki ayri ucundayiz, ucakla 5 saat! Postanin gitmemesi acilmasi falan soz konusu olmadigi gibi, tam da gununde saatinde varir, postanin gonderilis numarasiyla internete girip bakildiginda saat kacta postaneye teslim edilmis, kacta gruplandirilmis, yola cikmis, hangi gun kacta kapisinda olacak her bilgiye ulasilir.

Ben de yillar once postayla bir suru fotograf yollamistim Turkiye'ye, kayboldu. Artik yollayacagim seyleri bir gidenle yolluyorum.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Cano, icinde dedigin ayrintilar yazili birde yaslilara öneriliyor, kötu bir marka oldugunu sanmiyorum, dogal urun filan diye birsuru baska tanidik ilaclari da pazarliyor firma...Dedigin egzersizleri yapiyim firsat buldukca...

Anonymous said...

ben TR´ye biseyler göndermek istiyordum ama vazgectim.yorumlari okuyunca gözum korktu.