Friday, January 22, 2010

Haiti, Turkiye, Mine Kirikkanat!

Su yaziyi lutfen okuyun!

Ben simdiye kadar genetigiyle oynanmis tohumlarla ilgili hic verimlidir olsun, ya da kanser oluyoruz olmasin demedim. Cogu kere ustelik sagliga hicbir zarari olmadigi iddiasiyla karsilastim. Yalniz gecen gun enerji arsizi, gelismis ulkelerin kendi itiraflari, gunah cikardiklari bir belgeseli izledim. Guney Amerika'daki ormanlarin etenol hammaddesi soya ya da raps (Isveccesi) uretimi icin yok edilisini, yerli halkin tek gecim kaynaklari ormanlari nasil kaybettiklerini anlatiyordu. Bir grup yerli de geldi göruntuye. Yari ciplak, yalinayak anlamsiz bakislarla o sirada yakilan yuzbinlerce m2 boslugu seyrediyorlardi. Su anda belki uretim nedeniyle ellerine yiyecek veriliyordur ama etenola alternatif baska bir yakit gelistiginde ormanlarina kavusma sanslari sifir. Belgeselde, cevre dostu etenol icin verilen devlet destegi nedeniyle onu tercih eden ulasim sirketlerinin karlarini nasil katladiklarini, ustelik ucuz (benzin)yakit ve devlet destekli (etenol)yakiti ayni anda kullandiklari uckagidini da anlatiyordu. Ayni yukaridaki yazi gibi , zengin ulkelerin fakir ulkelerin tarimina nasil el attiklarini ve halkinin aclik tehlikesiyle karsi karsiya kalmalarini, Guney Amerika ve Afrika ulkelerindeki fakir insan göruntuleriyle acikliyordu...

Sira da Turkiye'nin olmadigini kim söyliyebilir!

5 comments:

cenebaz said...

Gelişmiş ülkeler(hangi açıdan o da tartışılır) yiye yiye bitirdiler dünyayı sonunda:((

Anonymous said...

Sevgili Hedikli Ev ,
Son cümle çok güzel olmuş ,'' Sırada Türkiye Olmadığını Kim Söyliyebilir?
Türkiye neden geri kalır ki ? Hemen el atarlar, belkide gizliden bi takım işler sürdürülüyordur.

Fulya said...

Goz doktoruna gitmesi gereken ne cok kisi var:0
M.K'nin yazisinin sonuna bittim

Anonymous said...

Mine K.nin bu yari uydurma yari abartma hikayesinde Amerika'nin (en azinan bu sefelik de olsa) son derece insani yardimini isgal olarak degerlendirmesi ve konuyu damdan duser gibi ona bagliyor olmasi bana tam ucuz "semi-elite Turkiye populistligi" gibi gozuktu.
Dusmanimin dostu (AKP'nin Amerikasi) benim dusmanimdir. Dolaysi ile her turlu camur atarim boylece okuyucumun gozunde prim yaparim...
Nicin olaylari hakettigi gibi degerlendiren bir-iki yazar cikmiyor? Nicin olduk olmadik her firsati ideoloji pompalamak icin kullaniyor herkes Turkiye'de?

Levent

Selen said...

Cok ilginc, uzerinde dusunmek lazim.