Sunday, October 7, 2007

Elimizin altindaki kitabin 187. sayfasi

Hüthüt Kusu beni sobelemis. Elimin altindaki kitap(lar), basucumda bulundugundan hemen bir fotografini cekiverdim.

Su anda ilk öncelikli okudugum, Theodor Kallifatides'in "En kvinna att älska" (sevilecek kadin) adli kitabi var. O da sadece 160 sayfa. Kallifatides'in babasi Anadolu'lu bir rum. Kendisi 60 li yillarin basinda Yunan Cuntasi'ndan kacip Isvec'e siyasi göcmen olarak gelmis ve kitaplarini Isvec'ce yaziyor. Sarkilari Isvecce degil, yunanca söyleyebilecegini, ama yazi dilinde 40 yili askin icli disli oldugu Isvecce'yi tercih ettigini, bu kitapta da deginiyor...

Komidinin ustu, Alp ve Ege'ye okudugum kitaplar, yemek ve ev düzme uzerine dergiler, yazin okudugum ve tekrar göz attigim (Datca'da Zaman gibi) kitaplarla dolu. En kösede ve en alttaki kitap ise Yvonne Lin'in "Wellness" i, P-O basucu kitabi yapmam icin almisti. Bir cesit felsefi vucut ve ruh calistirma programini iceriyor; deginmedigi hic bir sey yok (dans, gerinme, taici gibi)... 187. sayfada da söyle diyor:" Eger yalnizsaniz, bir hayvan edinin: eve geldiginizde sizi karsilayacak; ya da cicekler: ikide birde yerini degistirip, yap-boz yapabileceginiz."

Ben de Mavi Limon'u (buradan tiklarak, ziyaret edeceklerin birdaha birakamiyacaklari bir blog), Yaseminscorner'u (son gunlerde yazmamak icin direniyor) ve Bambi'yi sobeleyip ebelik sirami saviyorum...

Not: Su anda P-O da uyardi: "Bilgisayar basinda oturacagina, git biraz kos disarda", diyor...Nicin böyle bir kitap sectigini herkes anlar artik...

5 comments:

Anonymous said...

selam,

bu bilgisayarin basinda bagliligin sonu ne olacak bilinmez ama ben kendimi dunya ile baglantida hissediyorum Hedikli ev:)) hergun basina oturdugumda belli basli gezindigim bloglarim, gazetelerim ve uye oldugum grublarim var nerden basan 2 saat basindayim yani:)) Hala okumakta oldugum kitab ise: Nuveyre (Funda Kalayci oglu'nun):))

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

Panik oldum sobelenince alp&ege'nin annesi.:)) Sorular nerde? zor mu? Bu işin başlangıcı nerde??

B5 said...

Tam geldim buraya haber vermek icin yeni blogumu, senin yorum emailin geldi oteki pencereye :)
Bilgisayar basinda baska isler de yapiliyor, maalesef ben de taraftar degilim ama, sporun yakin olmasi bahane bana.
Senin diger islerin benden de coktur ya... Sakin birakma blogunu az da olsa yaz lütfen :)

Meltem said...

Evet sakın bırakma, İsveç'ten ve senden haberlere devam. Aslında haklısın, bir oturunca en az iki saat gidiyor. Nasıl geçiyor zaman anlaşılır gibi değil. Ama çok eğlenceli ben de dostlarımı aramayı ihmal eder oldum çok kızıyorlar:(

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Aysegul, sanirim kural okudugun kitabin 187. sayfasinin ilk cumlesiymis ama ben ortadan bir cumle cevirdim...

Mirdifderya, B5 ve Meltem, inanilir gibi degil, aslinda cok acikca hic deginmedigim halde, benim blog sahibi olmakla ilgili sorunumu anlamissiniz, sasirdim kaldim...Bazen isimi, cocuklarimi ihmal ediyor gibi hissediyorum, bagimlilik olup olmadigini yazin test ettim... 7 hafta hic yorum da yazmadim, bloga da yazmadim...Ama su aralar, iste bilanco dönemi ve kendimi ise veremiyorum...Ama kendimi disipline etmem ya da gazeteler de dahil internetten uzaklasmam gerekecek...En iyisi ben ise döneyim...Sevgiler...