Monday, October 15, 2007

Isvec'ten Haberler:Darvinizm, Adem-Havva, Petrol Ve AYI..

Dun en cok tekrarlanan haber: Dini okullarda (musluman ve hiristiyan okullarinda) verilen bilgilerin dinsel icerikli olmasina izin verilmeyecek; evrim teorisi yerine, yaradilis teorisi ögrencilere derslerde ögretilmeyecegi idi.

Cok populer yemek bloglarindan biri (akliniza Portakal Agaci gelmesin), bir yazisinda, Turkiye'deki okullarda ögretilen hersey dogru muydu, diye evrim teorisini ögrendigine icerliyordu...Su siralar bu blogu birkac blog da "en iyi yabanci dilde blog adayi" diye sayfasinda sunuyor...Ustelik bir yandan da "cumhuriyetinize sahip cikin" yazisi ile birlikte...

Sabah radyoda NewYork ve Londra'da petrol fiyatlarinin 86 USD'i buldugunu ve buna sebebin Turkiye'nin PKK ile ilgili tezkere hazirliklarini gösterdi...Kuzey Irak'taki petrol uretimine sekte vurulmasindan korkuldugu ve Ceyhan Limaninin sevkiyattaki önemini filan da vurguladi...Daha da yukselmesinden korkuluyormus...

Fotograf internetten indirilme, benim hayvanat bahcesinde cektiklerimle ( zaman bulursam )degistirecegim...

Isvec'te ayilar öyle cok sevimli bulunur ki, TR deki "Aslan" niyetine, burada da "Ayi" adi guclu-kuvvetli ve yigit anlaminda yayginca kullanilir.( Ör: Björn Borg)...Ama son gunlerde Isvec'in ayilari, avcilara saldirmalari ile gundeme gelmeye basladilar. Uzmanlar: Ayilar tehlikeli degil, sadece dikkat etmek gerekir, diye acikliyorlar. Avköpekleri ayiyi rahatsiz ettigi icin avci ve avköpekleri son gunlerde, biri ölumle sonuclanan saldirilara ugradilar, diye aciklandi biraz önceki gundemde...Bu arada avci bir arkadas , ayilarin orman yemisleriyle beslendigini, yetmediginde yaban geyiklerine saldirip yedigini, söyledi...Filimlerde hep balik yediklerini göruyoruz zaten. Aslinda hem ot, hem et obur hayvanlar biz insanlar gibi...

16 comments:

Unknown said...

Anlatmis miydim? Bizim komsu doguma giderken on bahcede iki ayi gormusler de kadincagizla kocasi evden cikamamislar! Sonra polis hayvan kontrolu gorevlileriyle gelmis, ayilar yavas yavas kalkip gitmisler de kadin hastahaneye, doguma gidebilmis!

Bizim bahcede hic gormedim. Bizde geyik var bol bol. :oP

www.elifsavas.com/blog

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Sasirmadim Elif'cim, ABD'de ayilar Tony Soprano'nun evine de gelmislerdi korkmadan...

B5 said...

Evrim teorisine alternatif teori var mi ki zaten...
Yazmis miydim daha onceden? Darwin efendi teorisini aslinda cok daha önce bir tarihte gelistirdigi halde yobazlarin ve kilisenin tepkisinden cekindigi icin aciklayamamis (her zamanki durum). Daha sonraki yillarda kendisinden bagimsiz ayri bir bilim adaminin ayni sonuca ulasip bunu aciklayacagini ogrendigi zaman ilk olmak icin teorisini yayinlamis(aciklamis)...

Fen derslerinde ogretilenlere karsi cikan bilim adami yemek blogunu merak ettim. Ögrenmeyi reddeden engin ufuklar!!


-(Björn vs Ayi ile iliskili demek. Kuzey Almanya da öyle sanirim, ayi pek gözde sembol)

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

Aman iyi ki senin çektiklerinden değil fotoğraf, öyle olsaydı Hedikli evin son yazısına ulaşmış olurduk her halde :))

Esra said...

Hangi blogmus bu merak ettim. Pek izlemiyorum yemek bloglarini.

Elif: Sizin oralari zaten cok merak ediyorum. Her turlu buyukbas hayvan (pardon catinizdaki kucuk baslari unuttum hehehe) mevcut... :-))))


Isvicre'de de bir ara ayilarin saldirisina ugramisti insanlar.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Duzeltme:Antony, Tony degil...

B5, Isvecce björn, ayi demek...
Merakini giderirsem blog adi vererek, reklamini yapmis olurum vermeyeyim en iyisi, Darwin'in hikayesini duymamistim, tesekkur ederim.

Aysegul, bendekiler bunun kadar etkili olmadigi icin fotografi degistirmekten de vazgectim...

Esra,2000 ayi olmasi gerekiyormus ormanlarda, 1930 da bu sayi 130 mus, sadece o yuzden yine, acik oturum vardi TV'de, avcilar illede biraz AYI vuralim istiyorlar, okul cocuklarinin yakinda önune cikacaklar, diye uyararak, ama doga severlerde, cocuklariniza gelecek en buyuk tehlike insanlardandir, herhangi bir hayvandan gelmez, diyorlar...

B5 said...

!!! Ben arkadasa yillardir ayi mi diyorum!!! :D

Alp ve Ege'nin Annesi said...

:)))))ayi deyince burada bizdeki gibi kaba ve hos olmayan davranisli anlamina gelmiyor...de de, o iltifat kabul ediyordur...

Açalya said...

Ben, Bear Grylls'in hastasiyim. Programini hic kacirmam hatta kaydederiz, sonra izleriz Tammo'yla beraber.
Kimmis bu blog yahu? benim bazi yemek linklerimin icinde mi? oyleyse ucuruvereyim.

Nihat Akkaraca said...

Acaba biz de mi ayı avına çıksak diyorum. Biraz sayılaını azaltsak, Ne dersin, Alp& Ege'nin Annesi?

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Acalya'cim, senin listende yok, olsaydi ben sana coktan dedikodu yapardim özelden...Ayili programi cikartamadim, belki ABD'de dir sadece...

Nihat Abi, TR'nin ayilari, avlayarak bitirilecek gibi degil ki...

Açalya said...

Adamin adi Bear ayol! :) Google'la bak hemen.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

:))))tamam bakarim google dan...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Bear canli ve cig baligi yedi, google dan buldugum video da...Bahsettigin adam bu olmali...

Açalya said...

Evet o! Manyak herif daha neler yiyor, nerelere gırip çıkıyor bir bilsen. Adamın adı da gerçek adı yani, takma falan değil...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Adinin hakkini veriyor!