Wednesday, October 10, 2007

Kürdistanli Sarkici Cihan, Soykirim, Nobel Edebiyat Ödulu 2007, Okuma Önerisi...!

Renkler kaybolmadan önce, son cirpinislar...

Dün radyoda, Malmö'de konser verecek olan, Kürt sarkici (sanirim adi, Isvecce aksandan anliyabildigim kadariyla, Cihan'di. )ile yapilan söylesi vardi. Fonda " Diyarbekir, Diyarbekir" diye bir turku esliginde; butun kurtlerin tek hayalinin, baskenti Diyarbakir olacak, bir özgur ulke istedigini ve 3,5 milyon Kürdün Avrupa'da yasadigindan bahsettiler...Sarkici Batman'da Kürtce'nin serbest olusundan sonra verdigi konserlere olan ilgiye cok sasirdigini, yuzbinlerin geldigini, aslinda kendisinin siyasi göruslere uzak oldugunu, ama bir kürdün siyasi dusuncesiz olusunun kabul edilemiyecegini, filan söyledi...
Ayni mekandan...


BBC, PKK'ya terörist yerine "Kürt Rebeller ya da Gerilla", dedi diye, bizim sevgili basinimiz haber yapiyor. Günaydin!!! Ben 6 yildir yurt disindayim, burada asla ve asla birkez bile PKK'ya terörist dendigini duymadim. Ayrilikci Kürtler ya da asker öldurduyse, adi gerilla dir...

Sabah Alp'i okula birakirken, arabadan inemedim: Türkiye-ABD iliskilerinin kötulestigi, ABD'nin soykirim iddialarini kabul ettigi uzerine ilk haberi dinlemek icin...

ABD'ye o kadar SIK gidip gelmeler demek fayda etmedi...

Dinamitin mucidi Alfred Nobel adina verilen Edabiyat Ödülü'nün yeni sahibi, Ingiliz yazar Doris Lessing...Iran'da dogmus, bir Ingiliz ciftin cocugu ve Afrika'da buyumus. Turk gazetelerinde su anda yeralmadigi icin bu yaziya ekleyiverdim...

Ayrica bir okuma önerisi daha...

10 comments:

Miniş said...

Bende oğlumla birlikte BBCde sabah çocuk program kuşağını izlerken gördüm, şimdi size kürdistandan gelen arkadaşlarımız oyunlar oynayacak dedi konuşmacı ve ardından bizim Doğu Anadolu Bölgesinin folklor kıyafetleriyle çocuklar folklor oynadı, bende şaştım bakakaldım....

Punto said...

Yıllardır bu "kirli oyun" oynanıyor. Batılı beyler cesaret veriyor, silah veriyor, kışkırtıyor ama demokrasi denince kimseye bir şey bırakmıyorlar. Yakın tarihi bilenler için "bu kirli oyun" hiç de yabancı değil.

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

İşte İsveç'ten naklen yayın dediğin böyle olur. Yahoo News'den önce senden öğrendim Doris Lessing'i. Yazılan habere göre kendisini ödülü haber vermek için aradıklarında o'nu da evde bulamamışlar. Sayende belki Lessing'den bile önce öğrendik.

B5 said...

Soyle bir haberlere bakiyorum da iki gundur, ne kadar aciz hareketler sergileniyor basinda... TR bir kizar iki kizar sonra unutur yine demis Amerika da birileri de aldiklari kararlardan oturu. Cekinen yok tabii. .Hic iyi haber cikmayacak mi birgun de?

B5 said...

Ben Lessing i ölmüs biliyordum. Demek hala yasiyormus, nobel bile almis..
Tesekkürler haber icin. Yorumlari okudum da hemen Pamuk tan -yine- -HALA- ayni konularla birlikte yabanci basinda bahsedildigini okumak artik sinirden güldürüyor...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Hosgeldin Minis, ben ilk geldigimde ve duydugumda cok tepki vermistim. Daha sonra elcilikler, konsolosluklar bile kurtlerin yasadigi yere deniyor, diye aciklama yapinca, demek biliniyor devletimiz tarafindan deyip rahatlamistim...

Punto, önceki gun "demokrasi" adli programda, Pakistan'daki askeri rejimi anlatiyordu. Pervaz Muserref'i diktatör degil, demokrat bir askeri sef olarak anlatti ki, ben de hak verdim, cok guzel ve olumlu bir tanitimdi. Ama bizim ulkemizi hala demokratik bir ulke yapamadilar ansiklopedilerinde, askeriyenin hukumet uzerindeki baskisi ve demokratik bir ulke olmadigimiz vurgulaniyor, en buyuk "BOnnier" adli basin kurulusunun yayinlarinda...

Aysegul, dun saat 20.30'da Doris Lessing'le yapilan görusme vardi TV'de. Bir fircaladi gazetecileri, komite uyelerine laf sokusturarak, cok sevimliydi. Nede olsa eski feminist ve komunist, sömuru karsiti bir hanim. Isin ilginc tanimi sadece kadinlar taniyor ve erkeklerin hicbiri kitabini tanimiyordu. Ben de yeni tanidim. Hic bir kitabini hatirlamiyorum, 60 li yillarda cok unluymus...

B5, teks Tv'yi aciyorum: Turkiye Buyuk Elcisi'ni geri cagiriyor, sabah radyoda: birkacgune kadar geri donecegini TR ileri surdu, diye habire haber bu konuda...Neyseki simdi ilave olarak soykirimin 1.dunya savasi yillarinda yapildigi ilave ediliyor...Bir Isvecli arkadasima 1915 yillari dedigimde, ben de daha yeni sandiydim, dediydi...P-O'da: eee ne olacak simdi, diyor, ben de belki para ödenmesi sözkonusu herhalde dedim. Yaptirimi ne bilen var mi, ben öyle duymustum...

Doris Lessing'i kendi yurttaslari da öldu saniyormus, isin ilginc yanI...Pamuk konusu burada da oldu, hem de komitenin elestirilmesi: yasli kadina veriverelim, nedeni sorgulanirken, Pamuk icin de söylendi ayni tepkiler, diye komite sözcusu Tv de bahsetti dun aksam...

Esra said...

Canim, ben su anda Istanbul'dayim biliyorsun. Buradaki haberlere inanamiyorum. Dunyada ne oluyor, ne bitiyor, kimsenin haberi yok. Ana haber bultenleri sadece magazin haberi veriyor (hangi sarkici kiminle kavga etti, kim estetik yaptirdi, hangi manken kiminle evleniyor). Dunya yerinden oynasa, haberlerde 1 saniye dahi gosterilmiyor. Anlayacagin, tam bir uyutma politikasi. En fazla "kahrolsun PKK" diye bagirilan cenaze torenleri gosteriliyor, hepsi bu. Sonra yine magazin.

Uyuyan halk da kendini savunamaz tabii ki... bilmiyor ki taaa Amerika'da kendi hakkinda kim ne konusuyor, bilmiyor ki Isvec'te PPK aslinda gerilla.

Gecenlerde Miyanmarda 6 tane rahip oldurulmus, sokaga cikma yasagi getirilmis, ulke yerinden oynamis... haberlerde SIFIR bilgi... Yakinda yabanci kanallari da kapatacaklar, bak gor sen...

Uyutulmaya, uyumaya devam!

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Esra'cigim, Burma'daki ayaklanmalar hakkinda alalusul haber yapilirken TR gazetelerinde, burada sanki kapi komsusundaymis gibi gösterildi: her aksam detayli haber, canli baglanmalar TV, radyo kanallariyla, gazeteler yine öyle...

Esra said...

Canim, Turkiye'de de, hele televizyonda bu konu hakkinda tek bir haber yok. Inan, sadece manken, Seda Sayan, Bulent Ersoy vs. baska haber yok. Sadece magazin. Cildiracak gibi oluyorum bazen...

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Tahmin edebiliyorum, sadece ekonomi ve varsada yoksada muslumanlik uzerineydi ciddi oturumlar...